Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@14:22:50 GMT

کاهش ۱۵ درجه ای دمای گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۱۳۳

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از عصر و شب پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد و نیز شمالی شدن جریانات شرایط برای بارندگی و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها مهیا می شود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش بد جنوبی دانست و اظهار کرد: سیاهکل با ۱۷ و اسب وونی با هفت درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی تا فردا در منطقه است، افزود: طی امروز و فردا در برخی نقاط شاهد وزش باد جنوبی و همچنین افزایش نسبی دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان، تصریح کرد: به تدریج از عصر و شب پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد و نیز شمالی شدن جریانات شرایط برای بارندگی و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها مهیا می شود.

دادرس از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در برخی نواحی مستعد جلگه ای انتظار بارش برف یا مخلوط برف و باران را تا اوایل روز شنبه داریم.

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی، کولاک برف در مناطق کوهستانی، خسارت به محصولات کشاورزی و... تا جمعه وجود دارد، گفت: بیشینه ارتفاع موج طی امروز و فردا تا یک متر پیش بینی می شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گیلان بهاری شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جوی آرام و غالبا پایدار از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در این استان حاکم خواهد بود.

علاءالدین حسینی اظهار کرد: بر این اساس در این مدت آسمانی غالبا صاف تا نیمه ابری و افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه سلسیوس برای استان گیلان پیش‌بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: در مدت گفته شده گاهی به دلیل شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست ضمن اینکه شب‌ها در برخی مناطق شرایط برای پدیده مه فراهم است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: از اواخر وقت یکشنبه هفته آینده شاهد وضعیت جوی ناپایدار در این استان خواهیم بود که بر اساس آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: صبح امروز دیلمان با نیم درجه سلسیوس کمترین و صومعه‌سرا در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۷ درجه بیشترین دما را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۲ درجه و رطوبت ۷۰ درصد است.

حسینی اظهار کرد: دریا نیز در این مدت با ارتفاع موج بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب پیش‌بینی شده‌است.

دیگر خبرها

  • استقرار هوای پایدار در گیلان
  • هوای گیلان بهاری شد
  • استقرار هوای صاف وآفتابی در گیلان
  • استقرار هوای پایدار تا شنبه در گیلان
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • طبسین با ۱۰ میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد