Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز چهارشنبه در نشست خبری پویش بزرگ «چتری برای پرواز» در بیرجند با بیان اینکه مواد مخدر زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های دیگر در جامعه است افزود: طلاق، فرار از منزل، خودکشی‌، همسرآزاری و کودک‌آزاری از جمله آسیب‌های این حوزه است.

وی گفت: اعتیاد، معلول کم‌کاری در برخی حوزه‌ها از جمله خدمات شهری است و حاشیه‌نشینی، فاصله طبقاتی، تبعیض بین فقیر و غنی، مشکلات اقتصادی زمینه‌ساز اعتیاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: در جامعه هدف ۲ گروه داریم، افرادی که از عهده مخارج درمان خود برمی‌آیند و می‌توانند از مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر استفاده کنند و گروهی که برای ترک اعتیاد نیاز به کمک دارند.

وی افزود: مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نیز در برخی استان‌ها وجود دارد و افراد معتاد متجاهر می‌توانند از این مکان‌ها برخوردار شوند البته تشخیص متجاهر بودن فرد با مقام قضایی است.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا گفت: نمی‌توان ایجاد مراکز موضوع ماده ۱۶ را به این موکول کنیم که چون معتاد کارتون‌خواب در استان نداریم پس متجاهر نیستند.

وی افزود: با توجه به تصمیماتی که اخیرا توسط استاندار گرفته شده و با استفاده از توان سایر دستگاه‌های اجرایی ساختمانی به این امر اختصاص یابد، امیدواریم به‌زودی مرکز موضوع ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی چرخه ترک اعتیاد در این استان را معیوب دانست و گفت: در حال حاضر هرچند تحت عنوان فرد بیمار از معتادان یاد می‌شود اما نحوه معرفی این افراد به مراکز فعلی به‌گونه‌ای است که همه اذعان دارند ۹۵ درصد بهبودیافتگان مجدد وارد چرخه اعتیاد می‌شوند.

وی تاکید کرد: افراد بهبودیافته باید در جامعه مورد اقبال و پذیرش همچنین حمایت‌های مادی و معنوی از جمله تامین شغل قرار گیرند تا زمینه بازگشت به چرخه اعتیاد برای آنها فراهم نشود.

۸۹ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی هم در این نشست خبری گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۸۹ زندانی جرایم غیرعمد با ۴۷ میلیارد تومان بدهی به همت خیران و ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شدند.

غلامرضا حسین‌پور افزود: از مجموع بدهی این زندانیان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل رضایت شاکیان، ۵۲۰ میلیون تومان آورده محکومان، ۲۷ میلیارد تومان اعسار، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور نیز یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان کمک شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در استان هستند که حدود ۱۷ میلیارد تومان برای آزادی آنان نیاز است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان توسط ستاد دیه کشور به استان گفت: با این اعتبار تا پایان امسال زمینه آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری پویش "چتری برای پرواز" که بهمن ماه در بیرجند برگزار می‌شود و کمک ستاد دیه کشور، تا پایان سال ۴۲ زندانی مالی استان آزاد شوند.

حسین‌پور عنوان کرد: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان ۳۳ نفر با بدهی مالی، ۳۵ نفر بدهی مربوط به مهریه، ۲ نفر بدهی نفقه و یک نفر با بدهی دیه در زندان‌ها هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه برای مهریه نمی‌توانیم کمک بلاعوض داشته باشیم به همین دلیل تصمیم داریم این کمک به سمت زندانیان جرایم مالی سوق داده شود و در موارد خاص اگر فردی با موارد بسیار پایین راضی شده یا توافق حاصل شود نسبت به آزادی زندانیان این مهریه‌ها نیز اقدام می‌کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده، ورودی زندانیان جرایم غیرعمد استان امسال افزایشی بوده است.

وی بیان کرد: امسال حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات منابع بانکی داریم و سقف تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد ستاد دیه برای زندانیان مهریه معادل ۵۰ میلیون تومان است که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حسین‌پور گفت: از مجموع این اعتبار تاکنون یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان جذب شده و آمادگی داریم زمینه آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد استان را از این محل فراهم کنیم.

وی افزود: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۶۳۴۱۹۷۵۰۰۶ یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ واریز کنند و یا با مراجعه حضوری به ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اقدام شود.

حمایت از هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی در خراسان جنوبی

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر پنج انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس، نهبندان و فردوس فعال است.

هاشم اسماعیل‌زاده افزود: اکنون هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی نیازمند زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان این استان قرار دارند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیرجند هشت میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان ارائه کرده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۲۸ زندانی توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان استان با پرداخت ۱.۵ میلیارد تومان آزاد شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۸ درصد خانواده زندانیان مستأجر و مابقی در روستاها یا منازل اقوام ساکن هستند.

اسماعیل‌زاده یکی از مشکلات اصلی زندانیان و خانواده آنان را مسکن برشمرد و گفت: در حال حاضر خانواده زندانیان به گونه‌ای غیرمستقیم و مستقیم در جامعه مجازات می‌شوند و همواره بار سنگینی از نگاه منفی جامعه را به دوش می‌کشند که لازم است با فرهنگ‌سازی این نگاه به خانواده زندانیان اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بعد از خروج زندانیان نیز باید مراقبت‌های لازم از این افراد با حمایت از آنان ادامه یابد افزود: فراهم کردن زمینه توانمندسازی و اشتغال این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و سبب می‌شود جلوی بازگشت مجدد آنان به زندان گرفته شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی نیز گفت: در ایام فاطمیه ۶ یادواره شهدا با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زندان‌های استان برگزار شد.

غلامرضا روشان افزود: جلسه محوری یادواره سردار و ۲۶ شهید کارکنان زندان‌ها نیز با حضور برادرزاده حاج قاسم سلیمانی، حجت الاسلام شجاعت روضه‌خوان سنتی سردار سلیمانی و یک راوی شنبه ۲۵ دی در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

پویش بزرگ «چتری برای پرواز» با هدف حمایت از زندانیان و خانواده آنان بهمن امسال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

این پویش به‌صورت جشن و با همت قرارگاه شهید لاجوردی و مشارکت ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و خیران و با حضور هنرمندان استانی و کشوری ششم بهمن ماه در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها بیرجند دادگستری آزادی زندانیان مواد مخدر خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند دادگستری آزادی زندانیان بیرجند دادگستری آزادی زندانیان مواد مخدر خراسان جنوبی انجمن حمایت از زندانیان زندانیان جرایم غیرعمد خانواده زندانی میلیارد تومان میلیون تومان خراسان جنوبی حال حاضر مواد مخدر زندان ها ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس

مدیرکل عملکرد، نظارت و بازرسی استانداری خراسان جنوبی از کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس خبر داد و خواستار رفع این موضوع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، عباسعلی ملکی امروز در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با تشکر از اقدامات انجام شده توسط همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار داشت: همکاران بازرس ما قبل و بعد از عید نوروز بازدیدهای از مکان‌های مختلف مرتبط با مسافران نوروزی در شهرستان‌های خراسان جنوبی داشتند که خوشبختانه موارد نقص یا مشکلات موجود مشاهده شده، با تذکر رفع شده است.

مدیرکل عملکرد، نظارت و بازرسی استانداری خراسان جنوبی که ریاست کمیته بازرسی و نظارت ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بر عهده دارد افزود: در زمینه نصب سیاه چادرها در نقاط مختلف استان،  اقدامات خوبی انجام شده و شهرداری‌ها هم کارهای خوبی در زمینه زیباسازی فضای شهری شهرهای خراسان جنوبی انجام داده‌اند به ویژه در بشرویه، نهبندان و سرایان کارهای که انجام شده نمود بیشتری داشته است.

عملکرد ضعیف ستاد اسکان شهرستان سرایان 

وی با انتقاد از انجام خط کشی در روز هفتم فروردین ماه سال جاری در 20 کیلومتری قاین، تصریح کرد: عملکرد ستاد اسکان شهرستان سرایان خیلی ضعیف بود به طوری که در زمان مراجعه همکاران بازرس ما محل اسکان بسته بود.

ضرورت استقرار پایگاه سلامت در خضری

ملکی بیان کرد: ضرورت استقرار پایگاه سلامت در خضری در این بازدیدها احساس می‌شد و رعایت ضوابط بهداشتی در بعضی از موارد مرتبط با مسافران نوروزی کم بود و اوقاف هم برای نظافت مزار سید علی باید جدیت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل عملکرد، نظارت و بازرسی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همکاران ما در هنگام حضور در بیمارستان فردوس شاهد کمبود پزشک طب اورژانس در این بیمارستان بودند که با توجه به ایام نوروز باید این مشکل به خوبی مدیریت می‌شد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد
  • رتبه‌های برتر خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی و فوتی
  • کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان‌شمالی
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی