Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر از کشف یک دستگاه خودروی پژو پارس سرقتی کمتر از یک ساعت از زمان وقوع سرقت در عملیات ماموران پاسگاه عزیز آباد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا زیدآبادی گفت: در پی اعلام گزارشی از سوی پلیس مرکز استان مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی پژو پارس یک شهروند در شهرستان بم و احتمال ورود این خودرو به شهرستان‌های اطراف، به سرعت طرح مهار در سطح شهرستان نرماشیر به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: در این رابطه مأموران تیم گشت پاسگاه عزیز آباد نرماشیر در پی گشت زنی شبانه در یکی از محور‌های فرعی و روستایی، این خودروی سرقت شده را مشاهده و به سرنشینان آن دستور ایست دادند که در پی افزایش سرعت و فرار این خودرو، ماموران طی یک عملیات تعقیب و مراقبت این خودرو را در یکی از روستا‌های شهرستان متوقف کردند، اما سارقان با استفاده از تاریکی شب و باغات کشاورزی از دید ماموران خارج شدند.

به گفته سرهنگ زیدآبادی تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری سارقان دیگر ادامه دارد و از ابتدای سال جاری تا کنون واحد‌های انتظامی این فرماندهی ۲۷ خودرو و موتورسیکلت سرقت شده از دیگر استان‌ها و سایر شهرستان‌ها را کشف و در این رابطه ۱۶ سارق را دستگیر کرده اند.

سرپرست انتظامی رفسنجان از دستگیری ۲ سارق و یک مالخر با کشف بیش از ۱۰۰ فقره سرقت سیم و تجهیزات برق رسانی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدجواد آرامون گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم و کابل‌های برق شبکه توزیع نیرو در نقاط مختلف شهر رفسنجان و مناطق روستایی، ماموران پلیس آگاهی با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و پیجویی‌های بعدی، شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند.

او می‌گوید: به همین منظور ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی به سرنخ‌هایی در رابطه با دست داشتن یک متهم سابقه دار در بسیاری از این سرقت‌ها دست پیدا کرده و با زیر نظر گرفتن چند روزه این متهم و پس از اطمینان از حضور این فرد در صحنه‌های سرقت، این متهم را در یک عملیات غافلگیرانه به همراه ۲ همدست وی دستگیر کردند.

سرهنگ آرامون می‌گوید: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان بیش از یک تن انواع سیم و کابل برق، انواع کابل‌های فشار قوی روکش دار، موتور‌های کشاورزی، کابل و قطعات داخلی ترانس برق، چند دستگاه ترانس برق و انواع فیوز مربوط به تابلو‌های برق فشار قوی کشف و در بازجویی‌های بعدی مشخص شد این سارقان که یکی از آن‌ها مالخر اموال مسروقه است بیش از ۱۰۰ فقره سرقت تجهیزات برق رسانی را در شهر رفسنجان و روستا‌های اطراف انجام داده اند.

سرپرست انتظامی رفسنجان گفت: برخی از این اموال مسروقه با دعوت از نماینده اداره برق و دیگر مالباختگان تحویل آنان شد و این ۲ سارق و یک مالخر نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.


دستگیری سارقان غیربومی سیم‌های برق در راور

فرمانده انتظامی"راور" گفت: ۳ سارق که از دیگر نقاط استان برای سرقت سیم و تجهیزات برق رسانی به این شهرستان آمده بودند دستگیر و هزار و ۲۰۰ متر سیم مسی از آنان کشف شد.

سرهنگ محسن شیخ زاهدی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت سیم و کابل برق در چند نقطه شهر، ماموران کلانتری ۱۱ با انجام اقدامات اطلاعاتی از پرسه زدن چند جوان غیر بومی با یک خودروی پراید در برخی محله‌های شهر مطلع و شناسائی این افراد و بررسی اقدامات آن‌ها را در دستور کار قرار دادند.

او می‌گوید: در این رابطه ماموران پس از شناسائی و زیر نظر گرفتن اقدامات این ۳ فرد جوان در نهایت موفق شدند آنان را هنگامی که در حال پرسه زنی با خودروی پراید و انجام سرقت سیم برق در یکی از محله‌های روستای "طاشک" بودند دستگیر کنند که در ادامه از مخفیگاه آنان بیش از هزار و ۲۰۰ متر سیم مسی بدون روکش کشف و مشخص شد از مدتی قبل از شهر کرمان برای انجام سرقت به این شهرستان آمده اند.

فرمانده انتظامی راور می‌گوید: ارزش تقریبی سیم‌های سرقت شده از سوی این سارقان که از نوع سیم‌های مسی فاقد روکش و در انتقال برق فشار قوی بسیار پرکاربرد هستند یک میلیارد و صد میلیون ریال تعین شده و اقدامات بعدی برای تحویل آنان به اداره برق در دست انجام است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت سیم برق خودرو دستگیری سارقان فشار قوی سرقت سیم سرقت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و وارد خودرو شده و محتویات آن را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در دوم اردیبهشت ماه امسال هویت متهمان شناسایی شد.

رئیس پلیس شهرستان ری گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: خودرو خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و با پلیس در راستای ارتقاء امنیت در جامعه همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه