Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین_ پریسا شاکری؛ دولت برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرده است که با سامانه املاک و اسکان وضعیت مالکیت خانه‌های مسکونی را شناسایی کند و برای خانه‌های خالی صورتحساب مالیاتی بفرستد. بر همین اساس وزارت راه و شهرسازی در فراخوانی از مردم خواست که اطلاعات مالکیت مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و حتی مستاجران نیز اجاره‌نامه‌های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی به اقتصاد آنلاین می‌گوید که کمتر از ۲۰ درصد از مردم اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده‌اند و چنانچه این افراد تا ۲۳ دی ماه اقدام به این کار نکنند اسامی آنها برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

در این میان بسیاری از شهروندان ایرانی می‌گویند که پیامک‌های مالیاتی اشتباهی برای آنها ارسال شده و حتی ملک تجاری به عنوان ملک مسکونی این افراد تلقی شده یا برای مستاجران پیامک اشتباهی آمده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این انتقاد به اقتصادآنلاین می‌گوید: این پیامک برای تمام کسانی که املاک خود را ثبت نکرده‌اند ارسال شده است و ممکن است در مواردی اشتباه رخ داده باشد، بنابراین کسانی که می‌خواهند ملک آنها مشمول مالیات خانه‌های خالی نشود باید هرچه زودتر اطلاعات صحیح خود را در سامانه املاک و اسکان درج کنند و در بخش توضیحات با بارگذاری اسناد و مدارک لازم، اطلاعات اشتباه را تصحیح کنند.

محمودزاده تاکید می‌کند که مهلت ۲۳ دی ماه آخرین مهلت تصحیح اطلاعات است و دیگر تمدید نمی‌شود زیرا سازمان امور مالیاتی وزارت راه و شهرسازی را برای ارسال اطلاعات مالکان خانه‌های خالی زیر فشار گذاشته است.

او درباره میزان مالیات خانه‌های خالی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید که سازمان امور مالیاتی در این زمینه تصمیم‌گیرنده است‌.

بر این اساس معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای با تایید پیامک ارسالی شده از سرشماره V.MASKAN، اعلام کرد که ۲ مهلت ۲۱ و ۲۳ دی ماه برای ثبت اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در نظر گرفته شده و مالکان لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir  مراجعه کنند و در صورت ثبت سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات خانه های خالی سامانه املاک محمود محمودزاده ملک مسکونی مسکن شخصی سامانه املاک و اسکان خانه های خالی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه خودنویس در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است تا هم وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

این سامانه به‌صورت شبانه روزی و در زمینه تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس است؛ همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته است و ثبت مبایعه نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل می‌شود.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملان نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.

کد خبر 6063533

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مهم مشاوران املاک از قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳؛ خانه بخریم یا نخریم؟
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم