Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@10:06:52 GMT

خبر خوش بنزینی/واریز سهمیه سوخت جبرانی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۵۲۲۷

خبر خوش بنزینی/واریز سهمیه سوخت جبرانی

به نقل از وزارت نفت، مسعود رضایی گفت: کارگروه مدیریت مصرف سوخت، نحوه و زمان واریز سهمیه‌های جبرانی باقیمانده وسایل حمل و نقل عمومی را تصویب کرد.

وی گفت: بعد از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در آبان‌ماه امسال، سهمیه جبرانی در نظر گرفته شده برای خودروها و موتورسیکلت‌های شخصی، به ترتیب ۱۰ و ۵ لیتر بود که همراه با سهمیه آذر در کارت سوخت دارندگان این دسته از وسایل نقلیه شارژ شد؛ اما درباره وسایل نقلیه عمومی، مصوبه‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ نشده بود و به همین علت، این شرکت نیز تا نهایی شدن سهمیه جبرانی وسایل نقلیه عمومی، به‌صورت علی‌الحساب برای انواع این وسایل، ۱۰ لیتر سهمیه جبرانی همراه با سهمیه آذرماه واریز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، مقدار این سهمیه در وسایل نقلیه عمومی مختلف، بین ۲۰ و ۴۰ لیتر، در نظر گرفته شده بود. واریز سهمیه جبرانی باقیمانده این دسته از وسایل نقلیه، به‌منظور مشخص کردن نحوه و زمان واریز این سهمیه، نیازمند مصوبه کارگروه مدیریت مصرف سوخت بود که این کارگروه نیز، هفته گذشته تشکیل شد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: سهمیه سوخت جبرانی سهمیه جبرانی وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید کاظم عزیزی از اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به تاکسی‌های فاقد بیمه شخص ثالث خبر داد و افزود: وانت بارهای فاقد بیمه نیز شناسایی شده و در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق این ماده قانونی، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است و در این مورد پس از اجرای موفق این طرح در بخش ناوگان گازوئیل سوز، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش از ۵۰۰۰ تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.

آغاز اجرای طرح در بخش وانت بار

وی با تاکید بر الزامی بودن دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای همه خودروها و موتورسیکلت‌ها مطابق قانون بیمه اجباری و شرط دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث جهت برخورداری از کارت سوخت و نیز سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ این قانون، افزود: مقرر شده است تا گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین سوز برای وانت بارها اجرایی شود که با توجه به احصاء صورت گرفته، بیش از ۱۰ درصد این خودروها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه نامه طی روزهای آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.

یک سوم وسائل نقلیه کشور بیمه شخص ثالث ندارند!

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر تاثیر بسزا در افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث و درنتیجه ارتقاء سطح ایمنی، انضباط و امنیت در حوزه حمل و نقل کشور، آثار و نتایجی در حوزه مدیریت بهینه مصرف سوخت نیز داشته است، اظهار کرد: بخشی از ناوگان فاقد بیمه اساسا در چرخه حمل و نقل کشور فعال نبودند اما از سهمیه سوخت مشابه خودروهای فعال برخوردار می‌شدند که با اجرای این طرح، وجه تمایز بین ناوگان فعال و غیرفعال در بهره مندی از سهمیه سوخت حاصل شده است.

عزیزی با بیان اینکه این طرح در ادامه برای سایر وسایل نقلیه کشور اجرایی خواهد شد، به دارندگان وسایل نقلیه توصیه کرد که علاوه بر دریافت و تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث، نسبت به صحیح بودن اقلام اطلاعاتی مندرج در بیمه نامه از جمله VIN، شماره شاسی و شماره موتور اطمینان حاصل کنند تا وسیله نقلیه از حیث دارا بودن بیمه نامه به درستی مورد شناسایی قرار گیرد.

کد خبر 845934 برچسب‌ها سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) بیمه شخص ثالث خبر مهم سوخت - بنزین (پمپ بنزین) خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • بخاری جیبی زیپو، گرمای زمستانی در جیب شما – ایران لایتر
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • سهمیه سوخت چه خودروهایی قطع شد؟
  • این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند
  • افزایش ۹۳ درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان