Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه داری آمریکا امروز از تحریم یک شرکت و یک شهروند روسیه و نیز ۵ مقام پیونگ‌یانگ به بهانه آزمایش موشکی اخیر توسط کره شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور یک شرکت و یک شهروند روسیه را به بهانه روابط با کره شمالی تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وبگاه این نهاد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ادعا کرد که در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی به این اقدام تحریمی روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت «پارسک» و یک شهروند روسیه به بهانه روابط با کره شمالی اعمال کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت «پارسک» ثبت شده در مسکو و «رومن آلار» شهروند روسیه به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی اضافه شدند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی پیشتر اعلام کرد که کیم جونگ اون رهبر این کشور، حین نظارت بر تازه‌ترین آزمایش موشکی این کشور که بامداد دیروز سه شنبه انجام شد، خواستار ارتقای توان نیروهای نظامی راهبردی کره شمالی شد.

دومین آزمایش موشک مافوق صوت ظرف کمتر از یک هفته، نشانه تاکید بر پیامی است که کیم پیشتر به مناسبت آغاز سال نو اعلام و در آن بر ارتقای فناوری پیشرفته نظامی آن هم در بن بست مذاکره با سئول و واشنگتن، پافشاری کرده بود.

بعد از نظارت بر آزمایش اخیر، کیم دانشمندان حوزه نظامی را به تشدید هرچه بیشتر تلاش‌ها برای ارتقای توان راهبردی در این حوزه به لحاظ کمی و کیفی و همچنین به روز رسانی ارتش، فراخواند.

برخی کارشناسان با اشاره به درج تصویر کیم جونگ اون بر صفحه نخست روزنامه دولتی «رودونگ سیمون»، این طور تعبیر کرده اند که وی به اینکه شخصاً با انجام آزمایش فناوری‌های جدید مرتبط شود و اینکه آمریکا به این مسئله چطور نگاه می‌کند، اهمیتی نمی‌دهد.

کره شمالی صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد که موشکی که دیروز آزمایش شد، مافوق صوت و از نوع هواسونگ -۸ بوده است.

آزمایش سه‌شنبه دومین آزمایش در کمتر از یک هفته و سومین آزمایش کلی یک سلاح مافوق صوت توسط کره شمالی بود. به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی که پرتاب و پرواز این موشک را ردیابی کرده است، این موشک بیش از ۷۰۰ کیلومتر از دریای ژاپن پرواز کرده و به ارتفاع ۶۰ کیلومتری و سرعت آن به ۱۰ ماخ یا بیش از ۷۶۰۰ مایل در ساعت رسیده است.

همچنین گفته شده که این موشک هزار کیلومتر را طی کرد و به طور دقیق به هدف خود اصابت کرده است.

به گفته خبرگزاری کره شمالی، هدف از این آزمایش، تائید نهایی مشخصات سیستم تسلیحات مافوق صوت توسعه یافته بود.

مذاکرات واشنگتن- پیونگ یانگ اواخر ۲۰۱۹، بعد از سه دیدار رسمی و غیر رسمی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، به بن بست خورد. پیونگ یانگ دلیل این ناکامی را عدم جدیت طرف آمریکایی عنوان می کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کره شمالی وزارت خزانه داری آمریکا ایالات متحده دونالد ترامپ آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا ژاپن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت خزانه داری آمریکا شهروند روسیه آزمایش موشک پیونگ یانگ کره شمالی مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل عدم طی شدن مسیر قانونی برای واردات ذرت شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی، هیچ مجوزی برای تخلیه و ترخیص محموله ذرت این شرکت صادر نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار مطلبی با عنوان «هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت » یک مقام مسئول در وزرات جهاد کشاورزی به فود پرس، گفت: شرکت واردکننده بدون ثبت سفارش اقدام به واردات ذرت کرده است که به دلیل طی روند غیرقانونی برای واردات، وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای ترخیص و تخلیه آن صادر نکرده است و طبق قانون در صورت تخلیه این کالا در بنادر کشور، ذرت وارداتی مصداق کالای قاچاق بوده و با آن بر اساس ضوابط برخورد می شود.

وی افزود: به رغم فشارهای فراوان به وزارت جهاد کشاورزی برای سرپوش گذاشتن این امر و صدور مجوزها برای واردات و ترخیص این ذرت ها، خوشبختانه بخشی از دولت و مدیران وزارت جهاد کشاورزی با مقاومت زیاد مانع عملی شدن این تخلف و دادن رانت شده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت