Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@03:33:32 GMT

فائوچی: همه به اومیکرون مبتلا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۶۷۷۳

فائوچی: همه به اومیکرون مبتلا می‌شوند

متخصص برجسته بیماری‌های عفونی در ایالات متحده معتقد است که سویه جهش یافته اومیکرون تقریبا همه را مبتلا خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز سه‌شنبه ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که افراد واکسینه‌شده پس از ابتلا وضعیت بهتری خواهند داشت و زود‌تر از بیماری خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس برجسته بهداشت و مشاور کاخ سفید، اومیکرون را که قدرت سرایت بالایی نسبت به دیگر سویه‌های پیشین ویروس کرونا دارد به آتش‌سوزی جنگلی شبیه کرد که خیلی سریع به دیگر نقاط گسترش می‌یابد و افراد زیادی را درگیر می‌کند.

وی سپس در این خصوص تصریح کرد که این احتمال دارد که تقریبا همه شهروندان در معرض ابتلا به این سویه قرار گیرند.

دکتر فائوچی در عین حال یادآور شد که همه‌گیری این سویه تقریبا اجتناب ناپذیر است اما واکسینه شده‌ها زودتر و با حالی بهتر از بیماری ناشی از ابتلا به آن خارج می‌شوند.

وی در گفتگویی با استفان موریسون، معاون ارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی ایالات متحده تاکید کرد: اومیکرون از درجه سرایت و انتقال بسیار بالا و فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در نهایت تقریبا همه به آن مبتلا می‌شوند.

این کارشناس مشهور آمریکایی تاکید کرد که افراد واکسینه شده و حتی آنهایی که دُزهای یادآوری و تقویتی را نیز دریافت کرده‌اند در معرض ابتلا به سویه اومیکرون قرار دارند.

به گرفته وی، «شاید بسیاری از این افراد به ویروس مبتلا شوند اما به احتمال زیاد، به استثنای برخی موارد محدود، اغلب آنها از حیث شدت بیماری، مرگ ناشی از بیماری و بستری شدن در مراکز درمانی وضعیتی به مراتب بهتر از دیگران داشته باشند.»

دکتر فائوچی سپس تاکید کرد که افراد واکسینه نشده بزرگترین قربانیان سویه اومیکرون هستند و با نوع شدید بیماری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

سی‌ان‌ان در گزارشی به این موضوع پرداخته و یادآور شده که دست کم یک نفر از هر پنج آمریکایی (چیزی حدود ۶۵ میلیون نفر) واکسن کووید۱۹ را دریافت نکرده‌‌‌اند.

در این گزارش با استناد به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمده است که بیش از ۶۲ درصد از جمعیت کل کشور به طور کامل واکسینه نشده‌اند و تنها ۲۳ درصد شهروندان کامل واکسینه شده و دوز تقویتی را دریافت کرده‌‌‌اند.

آنتونی فائوچی در پاسخ به این سوال که آیا همه‌گیری بیماری وارد مرحله‌ای شده است یا خیر؟ گفت: «زمانی این اتفاق می‌افتد که حفاظت کافی از ویروس در جامعه صورت گیرد و داروهایی برای درمان آسان کووید۱۹ در دسترس باشد.»

وی در عین حال افزود که «ممکن است در حال حاضر در آستانه قرار گرفتن در این وضعیت باشیم»

از سوی دیگر دکتر جانت وودکاک، کمیسر موقت اداره غذا و داروی ایالات متحده نیز ضمن تایید اظهارات دکتر فائوچی در زمینه احتمال ابتلای شمار زیادی از شهروندان به سویه اومیکرون تاکید کرده است که اکنون باید بیشتر بر اطمینان از عملکرد بیمارستان‌ها و ارائه خدمات ضروری تمرکز کرد.

شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ در ایالات متحده آمریکا که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شدند روز سه‌شنبه به شکل چشم‌گیری افزایش یافت، این مسئله فشار بر مراکز درمانی و بخش بهداشت را زیاد کرد و مقامات بهداشتی این کشور را بر آن داشت تا با فراخوان کارکنان بخش‌های اورژانس و نیز در پیش گرفتن اقداماتی دیگر با این بحران مقابله کنند.

براساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده در هفته گذشته روزانه بیش از ۷۵۴۲۰۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ را شناسایی و ثبت کرد.

به موجب این گزارش، میزان یاد شده تقریبا سه برابر میانگین ثبت شده در اوج همه‌گیری بیماری در زمستان گذشته و ۴.۵ برابر بیشتر از نقطه اوج همه‌گیری ناشی از موج دلتا است که ابتدای ماه سپتامبر ایالات متحده را درگیر کرده بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فائوچی کرونا اومیکرون ایالات متحده واکسینه شده همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا