Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:28:41 GMT

خدمت به هنرمندان کار سختی است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۷۱۳۴

خدمت به هنرمندان کار سختی است

«واقعیت این است که ما اقداماتی را شروع کردیم و در حال حاضر موسسه هنرمندان پیشکسوت روی یک نظم و روالی قرار دارد و مسائل بودجه‌ای تا حدودی سر و سامان گرفته است.»

جملات بالا بخشی از اظهارات نیک‌نام حسینی‌پور، مدیرعامل سابق موسسه هنرمندان پیشکسوت است که در حاشیه جشن تولد هنرمندان دی ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی‌پور که به تازگی مراسم تودیعش را پشت سرگذاشته است، در گفت‌وگویی درباره حس و حالش نسبت به خداحافظی با موسسه اظهار کرد: «یک حس دوگانه به آدم دست می‌دهد. به خصوص در حوزه فرهنگ. در حوزه‌های دیگر ممکن است این حس کمتر باشد اما در حوزه فرهنگ بیشتر کارها دلی و عشقی است و اداری نیست. اگر بخواهید اداری انجام دهید، آن ارتباط و حسی که باید ایجاد نمی‌شود.»
او ادامه داد: «واقعیت این است که در عین حال که خیلی ناراحتیم که از جمع هنرمندان دور می شویم، اما از طرفی بار سنگینی را بر روی زمین می‌گذاریم. خدمت به هنرمندان کار سختی است و خوشحال هستم که این مسئولیت را از دوش من برداشته اند و بر دوش بقیه گذاشته اند. امیداورم این ۴۴۱ روزی که در خدمت هنرمندان بودم، توانسته باشم یک قدم برای فضای فرهنگ و هنر این مرز و بوم که همیشه پر از ستاره بوده است، برداشته باشم.»

او با اشاره به اهمیت حفظ میراث هنرمندان پیشکسوت خاطرنشان کرد: «باز هم تکرار می‌کنم که ما نیاز داریم میراث این هنرمندان را میراث‌بانی کنیم و متأسفانه خیلی اتفاقی در این زمینه نمی‌افتد. چند بار هم من در این رابطه صحبت کرده‌ام که هنرمندان خودشان تا زمانی که در قید حیات هستند میراثشان که بخشی از فرهنگ و هنر این مرز و بوم محسوب می‌شود را تعیین تکلیف کنند. متأسفانه ما در این مدت هنرمندان زیادی داشتیم که بعد از درگذشتشان چون میراث بانی نداشتند، معلوم نشد چه اتفاقی برای آثارشان افتاد.»

حسینی‌پور که در شرایط سخت کرونا مسئولیت موسسه هنرمندان پیشکسوت را برعهده گرفته بود، در همین رابطه اظهار کرد: «من در زمان سختی این مسئولیت را پذیرفتم. بحث کرونا به شدت بود، مسائل اقتصادی، پایان سال دولت و مسائل خود موسسه که وجود داشت. سعی کردیم فضا را آرام کنیم. اقداماتی را با همکاری سازمان‌ها، نهادها، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در رأسش وزیر سابق فرهنگ و ارشاد که نهایت همکاری را با ما داشتند، انجام دادیم. در مدیریتم سعی می کنم صداقت را فدای مدیریت نکنم و اینکه سعی کردم مردم دار باشم. امیدوارم مدیران بعدی نیز این خصلت را داشته باشند.»

مدیرعامل سابق موسسه هنرمندان پیشکسوت در آخر به این سوال که عباس عظیمی در چه شرایطی موسسه را تحویل می‌گیرد؟ این چنین پاسخ داد: «واقعیت این است که ما اقدماتی را شروع کردیم و در حال حاضر موسسه روی یک نظمی قرار دارد. ما بانک اطلاعاتی موسسه را تکمیل کردیم که پیش تر در فضای دیگری وجود داشت. کارهای عمرانی موسسه را هم با همکاری شهرداری نسبتا رو به راه کردیم.»
او اضافه کرد: «دوز سوم واکسن بیشتر هنرمندان پیشکسوت را تزریق کردیم، جشن تولدها شروع شد و مسائل بودجه‌ای تا حدودی سر و سامان گرفته است. در حال حاضر یک فضای صمیمی در موسسه وجود دارد. آقای عظیمی از مدیران خوب موسسه بودند و قطعا با اقدمات جدیدی که انجام خواهند داد، ان شاءالله بتوانند دل هنرمندان را بیشتر به دست بیاورند.»

به گزارش ایسنا، عباس عظیمی که پیش‌تر موسسه هنرمندان پیشکسوت را تأسیس و مدتی با این سمت خداحافظی کرده بود، حالا پس از گذشت حدود دو سال دوباره به این سمت بازگشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه هنرمندان پیشکسوت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیکنام حسینی پور سیدعباس عظیمی موسسه هنرمندان پیشکسوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت