Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گیلان روز گذشته چهارشنبه طی روز حداکثر دمای بین ۱۴ تا ۲۳ درجه را در نقاط مختلف استان سپری کرد که طبق جدول پیش‌بینی هواشناسی این دما امروز پنجشنبه تا پنج درجه سانتیگراد نیز افزایش خواهد داشت.

پیش بینی هواشناسی گیلان حاکیست که وزش باد گرم در استان به خصوص در دامنه ها و مناطق کوهستانی تا عصر امروز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از اواخر امروز با ورود سامانه سرد شمالی مردم گیلان شاهد آغاز موجی از بارندگی ، وزش باد، ( نستاً شدید) خواهند بود که در ارتفاعات بارش برف و احتمال بوران نیز پیش بینی می شود. 

بر اساس پیش بینی هواشناسی دمای هوا برای روز جمعه نسبت به امروز پنجشنبه در مناطق مختلف بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد سرد می شود که این کاهش دما در ارتفاعات بیشتر احساس خواهد شد. البته برای مناطق جلگه ای استان نیز کاهش دما محسوس بوده که با بارش رگباری باران نیز همراه است. 

هواشناسی گیلان دامنه فعالیت این سامانه بارشی و سرد را طی روز جمعه (فردا) پیش بینی کرد که از در ساعات بعدازظهر برخی نقاط جلگه ای نزدیک به دامنه ها نیز با بارش مخلوط برف و باران و یا بارش برف مواجه باشند.

آبگرفتگی معابر عمومی، لغزش و رانش مناطق کوهستانی، کولاک برف در ارتفاعات و دامنه ها، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از مخاطرات اعلام شده برای فعالیت این سامانه بارشی پیش بینی شده است.

طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می رود این سامانه بارشی شهرستان های کوهستانی را بییش از نقاط دیگر استان تحت تاثیر قرار دهد.

جدول هواشناسی گیلان همچنین حاکی از آنست که حداکثر دما یا همان گرم‌ترین دما روز جمعه به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد که منجیل میزبان این دما خواهد بود.

سردترین نقطه گیلان برای ظهر روز جمعه نیز ۳ درجه پیش بینی شده است که البته این دما مربوط به ایستگاه های هواشناسی است و به طور طبیعی در ارتفاعات بالادست کمتر می باشد. 

امواج چهار متری جمعه به ساحل گیلان می رسند

طبق توصیه های هواشناسی روز جمعه دریای خزر برای تمامی فعالیت‌های دریایی اعم از تفریحی و ماهیگیری مناسب نیست و لازم است که صیادانان از ورود به دریا پرهیز کنند.

هواشناسی گیلان دریای خزر را برای روز جمعه توفانی پیش بینی کرد که ارتفاع امواج در سواحل به بیش از ۲ متر و در کرانه نیز به چهارمتر خواهد رسید.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان هواشناسی رشت گیلان سازمان هواشناسی هواشناسی گیلان پیش بینی روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون صاف و ابری است گفت: هوای گیلان تا اواسط هفته‌ی پیش روی پایدار و آسمان صاف و آفتابی است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به روند افزایش دمای افزود: دمای هوا هم در این مدت ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.
وی همچنین گفت: در این مدت پدیده مه برای شب و صبح پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۵ درجه سلسیوس و تالش با دمای ۲۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.
محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره کرد و گفت: دمای رشت در حال حاضر ۲۵ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۴۱ درصد است.

دیگر خبرها

  • کاهش دمای هوا در استان
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی