Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-  حاتم نژاد مدیر تعاونی روستایی استان مازندران گفت: اتحادیه و تشکل‌های بخش کشاورزی خرید مرکبات برای تنظیم بازار شب عید را آغاز کرده اند و قرار است این پرتقال‌ها در سایز و اندازه مشخص، پس از بسته بندی به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۰ اسفند به استان‌های متقاضی ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خرید مرکبات تنظیم بازاری اولین بار از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد طرحی که در آن دولت، بخشی از مرکبات مرغوب شمال را از باغداران می‌خرید و در انبار‌ها ذخیره می‌کرد تا در روز‌های منتهی به سال جدید عید با قیمت مناسب دست مصرف کنندگان برسد.

این وظیفه را سال‌های گذشته به تناوب وزارت جهادکشاورزی، وزارت صمت، اتحادیه باغداران و تعاون روستایی انجام می‌داد و امسال نیز اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران  مباشر خرید مرکبات تنظیم بازاری شده است و با دریافت سفارش از استان‌ها قرارداد خرید پرتقال را از سورتینگ‌داران و باغداران آغاز کرده است.

بر اساس دستورالعمل اندازه پرتقال‌های تامپسون که از باغداران خریداری می‌شود ۱۹۰ تا ۳۰۰ گرم باید باشد که پس از جداسازی و بسته بندی در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و پس از دریافت هزینه‌های حمل و نگهداری با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ نوروز سال آینده کام مردم ایران را شیرین می‌کند.

مسئولان استان پیشتر از خرید ۴۰ تا ۵۰ هزار تن مرکبات خبر داده بودند، اما به گفته مدیر تعاونی روستایی استان مازندران با توجه به درخواست‌ها، در حال حاضر ذخیره سازی ۱۶ هزار تن پرتقال در مازندران در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکبات شب عید قیمت پرتقال قیمت مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 744655

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • قیمت طلا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • قیمت سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور