Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ‌استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: باید منشور اخلاقی برای جذب سرمایه‌گذاران واقعی و اهلیت‌دار تهیه کنیم و مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای آنها در نظر بگیریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی صبح امروز در نشست بررسی راهکارهای جذب سرمایه‌گذاران واقعی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تعدد ستادها و کارگروه‌های مرتبط با تولید و صنعت اما مصوبات این ستادها و کارگروه‌ها اجرایی نشده که به همین خاطر از دستگاه‌های متولی می‌خواهیم که اجرای دقیق این مصوبات را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم شناسایی سرمایه‌گذاران دارای اهلیت در استان تأکید کرد و گفت: در بسیاری از مشاغل قبل از صدور جواز یا پروانه فعالیت اهلیت و تخصص افراد را بررسی می‌کنند که در زمینه جذب سرمایه‌گذار برای تولید و صنعت هم باید دارا بودن اهلیت شرط نخست اعطای مجوز و زیرساخت‌های حوزه تولید و صنعت باشد.

قاسمی اضافه کرد: به بیان ساده افرادی که مدعی حضور در بخش تولید هستند، باید این ادعای خود را ثابت کرده و از توانایی و تخصص اولیه بهره‌مند باشند. نه اینکه فقط بخواهند زمین دولتی و وام از شهرک‌های صنعتی بگیرند و با رها کردن امر تولید برای رشد اقتصادی و صنعتی استان دردسرساز شوند.

لزوم انتقال دفاتر مرکزی کارخانجات به درون استان

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت انتقال دفاتر مرکزی کارخانجات به درون استان گفت: وقتی از منابع استان قزوین برای احداث یک کارخانه استفاده می‌شود، باید سود و عواید این کارخانه هم به استان برسد؛ نه اینکه فقط بحران‌ها و مشکلات برای مردم استان قزوین و منافع آن در پایتخت توزیع شود. بنابراین مردم قزوین باید از سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفع ببرند.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات کارگری و زیست محیطی کارخانجات ما گریبانگیر استان قزوین شده، اما چون دفاتر مرکزی این کارخانه‌ها و شرکت در تهران است، قزوینی‌ها هیچ سود و بهره‌ای از فعالیت این صنایع نمی‌برند و فقط مشکلات آنها متوجه استان است.

وی با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در استان قزوین افزود:‌ در این زمینه باید منشور اخلاقی برای جذب سرمایه‌گذاران واقعی و اهلیت‌دار تهیه کنیم و مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای آنها در نظر بگیریم.

استان قزوین قطب تولید خودروهای سنگین می‌شوداستاندار قزوین: تعطیلی صنایع فعال نشانه بی‌تدبیری و عملکرد جزیره‌ای استاستاندار قزوین: فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی بر‌اساس میزان رشد اقتصادی سنجیده خواهد شد

قاسمی ادامه داد: بعد از ارائه پیشنهاد از سوی نهادهای مسئول یک بسته حمایتی برای سرمایه‌گذاران دارای اهلیت طراحی شود که باید در نشست آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم آن را به تصویب برسانیم تا در نهایت این بسته حمایتی به شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در استان قزین تبدیل شود که 2 موضوع جذابیت و قابلیت اجرا باید در طراحی این بسته دیده شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه تولید ملی استانداری قزوین قوه قضائیه تولید ملی سرمایه گذاران سرمایه گذاری استان قزوین جذب سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی  نماینده ولی فقیه در استان سمنان در شورای اداری استان سمنان با حضور رییس جمهور ضمن تحسین اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام وعده صادق، گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند زمان رسیدن به این اهداف را کوتاه‌تر کند، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها است که در گام نخست باید مشکلات آنان رفع شود.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: جهش به معنای تسریع در اقدام است و باید این مهم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» مدنظر باشد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: این استان دارای روزهای آفتابی زیادی در طول سال است که می‌توان از این ظرفیت برای افزایش ظرفیت تولید برق و رفع کمبودها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: استان سمنان همچنین ضعف‌های در حوزه بهداشت و درمان دارد و مرکز استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است که انتظار می‌رود برطرف‌شدن این کمبودها و توسعه تخت بیمارستانی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴
  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور فراتر از برنامه ۱۴۰۴
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود