Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های میدانی و عکس‌های ماهواره‌ای از شکاف‌های کوه دماوند از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ نشان از افزایش شدید عمق شکاف‌های کوه دماوند در جاده هراز دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ شکاف بزرگی به طول 400 متر در قسمتی از یک کوه در "جاده هراز" در منطقه آب اسک, بعد از جاده پلور در نزدیکی امامزاده علی ایجاد شده است و این شکاف تونل و جاده هراز را در این محدوده در خطر تخریب قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود شکافی به طول 400 متر آن هم در جوار منطقه‌ای که روزانه 30 هزار تردد خودرویی در آن انجام می‌شود, باعث نگرانی بسیاری از مسافران شده و در مقابل ایمنی این جاده یک علامت سؤال بزرگ قرار داده است.

فولادی, سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مازندران درباره آخرین وضعیت تهدید این شکاف گفت: کارشناسان مرکز مؤسسه تحقیقات مسکن و ساختمان شاخص‌های اندازگیری را در این محدوده نصب کرده‌اند و به طور روزانه این شکاف‌ها را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر اندازگیری‌ها نشان از افزایش خطر ریزش کوه داشته باشد, تمهیدات و اقدامات لازم برای حفظ سلامت مردم را در نظر می‌گیریم.

تخقیقات میدانی نشان می‌دهد که جدای از این شکاف, تعداد زیادی شکاف و گسل در ارتفاع 1900 متری کوهستان البرز و قله دماوند وجود دارد که عمق و طول آن‌ها از سال 2006 تا 2019 افزایش چشمگیری داشته است.

اغلب این ترک‌ها بر اثر زلزله, جاده‌سازی, معدن‌کاوی و ..., تشدید شده‌اند و عواملی مانند بارش شدید باران, سیل و زلزله می‌توانند این شکاف‌ها را تشدید کنند. وجود این تعداد شکاف عمیق در مناطقی که تردد روانه 30 هزار خودرو در آن انجام می‌شود تهدید بزرگی برای سلامت مردم محسوب می‌شود.

تاثیر زلزله بر عمیق‌تر شدن "شکاف کوه جاده هراز"تهدید شکاف کوه در جاده هراز تا چه اندازه جدی است؟ + فیل

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست بحران های محیط زیست جاده هراز شکاف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • فروریختن یک جاده در العین امارات در اثر بارش باران (فیلم)
  • لیگ قهرمانان آسیا؛ بازی العین - الهلال به تعویق افتاد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی