Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@20:59:13 GMT

" امیکرون " در ملایر مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۸۸۱۰

' امیکرون ' در ملایر مشاهده نشده است

دکتر کریم میرزائی گفت: طبق دستور العمل‌های ستاد کرونا شدت بازرسی‌ها از امکان عمومی و خدماتی را در سطح شهرستان افزایش داده ایم.

کاهش محسوس موارد فوتی، ابتلا و بستری نتیجه توجه جدی به واکسیناسیون و تکمیل روند واکسیناسیون است.
او گفت: در حال حاضر رنگ شهرستان ملایر در وضعیت " آبی" قرار دارد و تاکنون به همت کادر درمان و همکاری سایر ارگان‌ها ۷۳ درصد کل جمعیت شهرستان دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزائی در ادامه گفت: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون ۸۹.۱ درصد جمعیت شهرستان دز اول و حدود ۷۶ درصد جمعیت شهرستان دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند وتا به امروز ۱۷.۸ درصد جامعه هدف نیز دز سوم یا دز یادآور را دریافت کرده اند.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) و سه نفر بیمار کرونایی در بیمارستان غرضی بستری هستند همچنین پنج بیمار نیز مشکوک به کرونا با داشتن علائم سرماخوردگی در بخش اطفال بیمارستان مهر بستری شده و تحت درمان به سر می‌برند.

او در ادامه گفت: افزایش سطح ایمنی افراد مستلزم تزریق " دز یادآور" است و تاکنون عمده تاکید ما بر واکسیناسیون دز‌های اول و دوم بود، اما با توجه به روند رو به رشد واکسیناسیون و گذشت زمان در حال حاضر در کنار دز‌های اول و دوم، تاکید ما بیشتر بر روی تزریق " دز یادآور" برای آن دسته از شهروندانی است که زمان زیادی از آخرین تزریق واکسن کووید۱۹، آن‌ها می‌گذرد.

به گفته میرزایی هنوز پای " امیکرون " به ملایر باز نشده است و اگر موارد مشکوکی گزارش شود، تست انجام داده و برای دریافت نتیجه تست‌ها را به همدان ارسال می‌کنیم.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت امیکرون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از سالها اعلام و مشاهده حضور پلنگ در منطقه کوهسرخ توسط افراد محلی و طبیعت گردها، سرانجام حضور این گونه توسط دوربین محمود رمضان نژاد رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ ثبت و مستندسازی شد.

مهدی اله پور افزود :  این منطقه دارای ارزش زیستی زیادی است و دارای گونه های ارزشمندی همچون پلنگ، گربه پالاس، کفتار، گربه وحشی، کل و بز و قوچ و میش است و این ثبت و مشاهده پلنگ، محیط بانان و فعالان محیط زیست منطقه را بسیار امیدوار کرده است.

وی بیان کرد: پلنگ، گربه سانی شب زی و مخفی کار است و به همین دلیل مشاهده و ثبت حضورش در روز و به راحتی ممکن نیست و چون یکی از گونه های بسیار ارزشمند در چرخه تنوع زیستی است مشاهده و ثبت آن در یک منطقه، ضمن این که گواهی بر غنای زیستگاهی آن منطقه است مسیر حفاظتی آن محدوده را تغییر خواهد داد.

اله پور افزود: این منطقه از لحاظ اکولوژیکی، دارای اکوسیستم متنوعی است و برای گونه های پستاندار علفخوار همچون کل و بز و قوچ و میش و دیگر گونه های حیات وحش نیز بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: حدود ۳۵ درصد منطقه سید مرتضی کاشمر داخل شهرستان کوهسرخ قرار گرفته است و حدود ۱۰.۲ درصد کل شهرستان کوهسرخ تحت پوشش مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص ویژگی‌ها و منابع طبیعی این شهرستان، به زیستگاه های کوهستانی و ارتفاعات آن که باعث به وجود آمدن منابع آبی و زیستگاه مطلوب برای بقای گونه های مهم گوشتخوار و علفخواران بزرگ جثه در سطح منطقه شده است اشاره کرد.

پلنگ ایرانی هم اکنون در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار اردک سرسفید جزء گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

 
 

دیگر خبرها

  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم