Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، رحیم زارع در یک برنامه تلویزیونی با انعکاس نگرانی کمیسیون تلفیق درباره شرایط حذف ارز دولتی، گفت: سوالی که وجود دارد این است که با حذف ارز 4200 تومانی آیا دولت می‌تواند سیاست‌های جبرانی و حمایتی خود را از هشت قلم کالا به‌ویژه در حوزه دارو، گندم و نان پیاده کند.

وی با بیان اینکه،  کل نیاز کشور به گندم در سال 8 میلیون تن است که با تخصیص ارز 4200 تومانی، 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن گندم تولید و وارد می‌شود، ادامه داد، اگر به گوشت قرمز امروز ارز 4200 تومانی اختصاص می‌یافت از قیمت فعلی گران‌تر می‌شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: تاکنون 17 قلم از سبد دریافت ارز ترجیحی حذف شده است، از سوی دیگر تفاوت 600 درصدی قیمت ارز دولتی و ارز بازار وجود دارد. در نهایت دیدیم که حذف این کالاها از سبد تخصیص ارز دولتی تاثیر جدی در افزایش قیمت آنها نداشته است. پرداخت ارز دولتی یعنی حمایت از تولیدکننده خارجی اما در نهایت باید به سمت حمایت از تولیدکننده داخلی بازگردیم. به نظر من حذف تدریجی ارز دولتی در یک بازه 6 ماه تا یک ساله می‌تواند راهگشا باشد. البته باید نظارت نامطلوب فعلی تغییر کند و اقدامات جدی در این خصوص انجام شود.

از سوی دیگر هادی قوامی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی دیگر مهمان برنامه گفت: ارز ترجیحی 4200 تومانی در بودجه سال آینده نداریم و در لایحه تنها ارز با نرخ ETS خواهیم داشت.

وی بیان کرد: دغدغه دولت و مجلس مشترک است و هدف آنها افزایش رفاه عمومی مردم و کاهش هزینه‌هاست.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با حذف ارز ترجیحی از روی کالا‌های اساسی، 7 تا 10 درصد تورم ایجاد خواهد شد که دولت برنامه جبرانی برای دهک‌هایی که بیشتر متأثر می‌شوند در جدول 14 بودجه 1401 در ردیف 17 پیش‌‎بینی کرده است.

همچنین زمانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر با بیان اینکه باید بین ارز 4200 تومانی و یارانه‌ای که به کالا‌ها پرداخت می‌شود، تفاوت قائل شویم، گفت: آیا ما می‌خواهیم یارانه را حذف کنیم و یا اینکه یک پدیده‌ای به نام ارز 4200 تومانی وجود دارد که اختلال‌زاست و بازار را دچار دو قیمتی کرده است؟ اگر واقعا هدف ما حذف ارز 4200 تومانی است و هدف حذف یارانه‌ها نیست این سوال مطرح می‌شود که چرا گندم که ساده‌ترین و بی‌اثرترین است، ارز 4200 تومانی آن را حذف نمی‌کنیم؟

منبع: الف

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی ارز ترجیحی ارز دولتی حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال 1402 بیش از 14.5 میلیون موبایل وارد کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام گمرک واردات گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات کشور به دو شیوه تجاری و مسافری در سال گذشته به ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه رسید.

۴.۵ درصد از ارزش کل واردات کشور در سال ۱۴۰۲ به واردات گوشی تلفن همراه اختصاص داشت.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری در سال ۱۴۰۲، می‌افزاید: در این مدت ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد و از گمرکات کشور ترخیص شد.

بر اساس این گزارش، در مدت یادشده ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • گوگل از عملکرد خود در اروپا دفاع می کند
  • تلفیق روح‌نواز چشمه‌سارها و کوه‌ها در فریدون‌شهر
  • تامین تدریجی قند خون در ماه مبارک رمضان با خرما
  • تصاویری از شیوه امدادرسانی سپاه در آبگرفتگی‌های سریالی اهواز | فیلم
  • خوردن برنج دوباره گرم ‌شده، ضرر دارد؟
  • زورگیری با شیوه دعوت به مهمانی
  • در سال 1402 بیش از 14.5 میلیون موبایل وارد کشور شد