Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@15:21:09 GMT

خبرهاب خوب در خصوص حقوق کارکنان قوه قضائیه

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۹۸۲۶

خبرهاب خوب در خصوص حقوق کارکنان قوه قضائیه

به گزارش صدای ایران حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق بیان کرد: در دوره تحول مهم ترین دغدغه رئیس دستگاه قضا این است که چه برنامه هایی در قوه قضاییه اجرا کنیم تا مشکلات مردم کم شود و مراجعه مردم به دادگستری کاهش پیدا کند.

وی گفت: رسیدن به این اهداف نیازمند پیش زمینه هایی است، یکی از راه ها این است که پرونده های معوق را تعیین تکلیف کنیم که در این رابطه کارهای بسیاری خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در دستگاه قضا برنامه هایی را تنظیم کردیم که تا پایان سال تکلیف پرونده های معوق را تک تک مشخص کنیم و معین شود چرا یک پرونده به طول انجامیده است و راهکارهایی ارائه دهیم تا پرونده های معوق در مدت مشخصی به نتیجه برسند.

مصدق تصریح کرد: در کنار این موضوع مسئله ای که اخیرا در مورد معیشت کارکنان دستگاه قضا پیش آمده است مورد توجه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه قرار دارد که در این باره راهکارهایی ارائه شده است.

وی گفت: هر چند که در مجلس طرح افزایش ‌فوق العاده خاص کارکنان دادگستری تایید نشد اما با هماهنگی هایی که با دولت انجام شده، خبرهایی خوبی در راه است که به زودی اعلام می شود.

معاون اول قوه قضاییه در مورد تعیین تکلیف پرونده های ماده ۴۷۷ گفت: در دوره تحول رسیدگی به پرونده های ماده ۴۷۷ در معاونت قضایی قوه قضاییه بسیار خوب شده است.

مصدق بیان کرد: در سال های گذشته رسیدگی به پرونده های ماده ۴۷۷ حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشید که در حال حاضر رسیدگی به این پرونده ها به ۳ ماه و رسیدگی به پرونده های مربوط به استیذان به ۲ ماه کاهش پیدا کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: معاون اول قوه قضائیه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد تحقیق و تفحص وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی به قوه قضائیه با ۱۶۷ رأی موافق از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی در جریان قرائت این گزارش در صحن علنی گفت: سازمان حفظ نباتات به طور مستقیم و غیرمستقیم با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌های مردم اعم از جهش ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی ارتباط داشته و عوارض سموم شیمیایی و به تبع آن عوارض زیست محیطی و جانوری از اهمیت زیادی برخوردار است.   وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون حفظ نباتات در صحن مجلس گفت: قطعاً بدون این تغییرات و تحول اساسی استمرار وضعیت گذشته و فعلی بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه قطعی خواهد بود.   این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خاتمه مستنداً بر اساس ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات احرازی گزارش برای رسیدگی به قوه قضائیه و مرجع رسیدگی به تخلفات اداری ارسال گردد.

دیگر خبرها

  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری