Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان به نهادهای بین‌المللی پیشنهاد کرده است تا با ایجاد یک کمیته مشترک جهت کمک‌ها به افغانستان هماهنگی و برنامه ریزی کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان اعلام کرده است که در توزیع کمک‌های بین‌المللی به مردم افغانستان نقش بگیرد.

سران طالبان به نهادهای بین المللی پیشنهاد کرده‌اند تا برای هماهنگی و برنامه ریزی کمک‌ها به مردم افغانستان یک کمیته مشترک تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد طالبان در حالی است که جامعه جهانی تلاش می‌کند، طالبان را دور بزند و به طور مستقیم در موضوع کمک وارد افغانستان شود.

به گزارش رویترز، مشخص نیست که سازمان ملل و دولت‌های خارجی از چنین پیشنهادی حمایت کنند زیرا سبب افزایش دسترسی طالبان به کمک‌های مالی بین‌المللی می‌شود.

خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش در ماه آگوست و نیز سقوط دولت تحت حمایت غرب، اقتصاد افغانستان را در آستانه فروپاشی قرار داده و سبب افزایش مواد غذایی و گسترش فقر شده است. تحریم طالبان از سوی غرب نیز سبب شده است که فقر گسترش یابد.

برادر اشرف غنی: ایران تنها کشوری است که ظرفیت کمک به افغانستان را داردتعهد 1.1 میلیارد دلاری جامعه جهانی برای کمک به افغانستانسفیر ایران در ژنو: تحریم‌های آمریکا مانع کمک به مردم افغانستان شده استاعلام آمادگی چین برای ارسال 30 میلیون دلار کمک به افغانستان

سازمان ملل هفته جاری از اهداکنندگان کمک‌های بشردوستانه خواسته است که 4.4 میلیارد دلار برای سال 2022 به افغانستان کمک کنند.

به گزارش جمهور، «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان نیز گفته است که هدف از کمیته‌ مشترک ایجاد هماهنگی در سطح بالاتر برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی و توزیع کمک‌ها به افراد نیازمند است.

وی از جامعه بین‌المللی خواسته است که از ظرفیت‌های دولت طالبان برای اهداف کمک خود استفاده کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه