Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در ساری افزود : متاسفانه استفاده و مصرف مردم مازندران از گاز از استان های سردسیری کشور هم بیشتر است و باید برای رفع چالش مصرف زیاد گاز در استان و استفاده بهینه از این انرژی در بخش خانگی و صنایع چاره اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد : به معنای واقعی در بخش خانگی و صنعتی استان باید با اجرای طرح های کاربردی استفاده بهینه از گاز در دستور کار قرار گیرد و روا نیست که منابع انرژی در این استانی مانند مازندران هدر برود.
استاندار مازندران با اظهار این که طرح هایی برای اصلاح الگوی مصرف گاز و دیگر انرژی ها در کشور در دست اجرا است که با همکاری شرکت های خدمات رسان باید هرچه سریع تر در مازندران هم در دست اجرا قرار گیرد ، گفت : باوجود این که هر روز شاهد هشدار قطعی گاز در روزهای سرد سال در استان هستیم روا نیست که مازندران پرمصرف ترین استان کشور در مصرف انرژی لقب بگیرد و باید اصحاب رسانه با جدیت در ارتباط با اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از انرژی فرهنگ سازی کنند.

استاندار مازندران همچنین در این نشست با بیان این که سند جدید آمایش سرزمین در استان نیازمند چکش کاری است، گفت: باید دستگاه های اجرایی نسبت به تصویت این طرح کاربردی هرچه سریع تر به جمع بندی برسند.
وی افزود : طرح آمایش سرزمین مازندران تا پایان سال جاری باید تدوین و ابلاغ شود و نباید برخی از طرح های اقتصادی و عمرانی در استان معطل تدوین طرح آمایش سرزمین بماند.
حسینی پور : کمبود زمین یکی از چالش های اساسی در مسیر اجرای طرح های توسعه ای و صنعتی در استان است که باید برای رفع این دغدغه در سطح ملی اقدامات جامعی صورت گیرد.
استاندار مازندران گفت : کمبود زمین باعث می شود در بحث ساخت و ساز ها هم با مشکلاتی مواجه شویم که باید طرح های بلند مرتبه سازی در استان باجدیت دنبال شود.
حسینی پور ادامه داد: حمایت از تولید و اشتغال در ابعاد مختلف باید باید جدیت در دستور کار مسوولان باشد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد برخی کاغذبازی های اداری مانع اجرای توسعه ای در استان شود.

برچسب‌ها سید محمود حسینی پور نوری مازندران بهینه سازی مصرف انرژی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران بهینه سازی مصرف انرژی مازندران بهینه سازی مصرف انرژی گاز حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه ستاد عالی رشد اقتصادی استان افزود: با توجه به میزان سرمایه گذاری که در حوزه انرژی توسط سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان صورت گرفت مقرر شد که اشکالات فراری برطرف شود و راهکارهای مناسبی برای خرید برق توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین اظهار کرد: قرار شد برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند برق تولیدی را به مشتریان خاص خود بفروشند و همچنین بخش خصوصی با توجه به سال شعار سال جاری در زمینه تولید انرژی مشارکت کند.

وی نقش برق منطقه را برای ثروت افزایی در استان مازندران مهم ارزیابی کرد و گفت: در حوزه شرکت زیرساخت نیز مجموعه آورده‌های شرکت زیرساخت در سال گذشته ۱۰۷ با رشد روبرو بود و قرار شد که امسال به صورت جهشی در زیرساخت‌ها مشارکت صورت گیرد.

حسینی پور تکمیل زیرساخت‌ها را در هوشمندسازی استان مؤثر دانست و گفت: امیدواریم سال جاری سال جهش در این بخش باشد.

استاندار مازندران گفت: همچنین قرار شد تراکنش مالی بنگاه‌های اقتصادی خرد و بزرگ در استان صورت گیرد و اگر مجموعه ذخایر دستگاه پوز این بنگاه در استان صورت نگیرد خدمات ارائه شده به این بنگاه‌ها قطع می‌شود و باید ذخیره مالی بنگاه‌های اقتصادی فعال استان در داخل استان باشد.

کد خبر 6081516

دیگر خبرها

  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد