Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی پنجشنبه در آیین تکریم و تودیع رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی اظهار داشت: مدیران در کشور ما دو عجل دارند یکی عجل طبیعی و یکی عجل اداری و امروز عجل اداری بنده پس از کلی اصرار و پیگیری فرا رسیده است و امیدواریم مجموعه برنامه و بودجه آذربایجان شرقی در دور جدید مدیریتی خود بتواند وظایف و مأموریت‌های محوله را به نحو احسن به انجام برساند و با توجه به اینکه سازمانی ستادی است باید با تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف این مأموریت‌ها و امور را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولین مأموریت در دوره مسئولیت خود در سازمان برنامه و بودجه استان را مربوط به مدیریت سازمان در دوران احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه و استقلال از استانداری عنوان و تصریح کرد: سعی کردیم در این دوران علاوه بر استقلال سازمان، تعامل خود را با استانداری نیز حفظ کنیم و پس از آن باید تهیه و تنظیم سند تدبیر و توسعه با همکاری دانشگاه تبریز را ماندگارترین اقدام در هشت سال گذشته عنوان کنیم که حتی در قالب برنامه هفتم توسعه نیز قابل پیگیری است و مسیر توسعه استان را بر اساس قابلیت ها و هسته های کلیدی تبیین کرده است.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: طرح آمایش و پایش استان بر اساس این سند صورت گرفته و بخش اجرای این طرح مهمترین و دشوارترین مرحله است که امیدواریم با درایت مدیریت جدید به بهترین شکل عملی شود.

وی برگزاری جشنواره شهید رجایی به عنوان نمودی از ارزیابی دستگاه ها، راه اندازی شبکه تعامل و توسعه با حضور مسئولان و هم صاحب نظران این توسعه برای توسعه مشارکت جویانه، اجرای طرح های آماری و سرشماری متعدد درون سازمانی و ادغام مدیریت نقشه برداری شمال‌غرب را از دیگر اقدامات انجام شده در دوران مسئولیت خود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی برشمرد. 

بهبودی تصریح کرد: ایجاد سامانه زیرساخت های اطلاعات مکانی با همکاری دانشگاه تبریز نیز از دیگر اقدامات ماندگار در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوده که از ۹۶ تا کنون اجرا و امسال عملیاتی شد که تبادلات اطلاعات بین سازمان ها از طریق این زیرساخت ممکن شده و آن را به عنوان امانتی ارزشمند در اختیار مدیریت جدید قرار می دهیم.

وی افزود: در حالی که تبریز عنوان شهر بدون گدا را از پیش از انقلاب داشت، با اقدامات صورت گرفته از سال ۹۴ و با ایجاد مرکز ماده ۱۶ با همکاری همه دستگاه های مسئول و به اتکای حس مسئولیت پذیری بالا در استان و همراهی مردم و خیران، عنوان استان بدون معتاد متجاهر را نیز برای آذربایجان شرقی و تبریز به ارمغان آوردیم و در کنار آن ایجاد مرکز حرفه آموزی زندانیان نیز تأثیر مثبتی در کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان داشته است.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در خصوص اولویت های رویکرد آینده این سازمان نیز گفت: باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدی در مورد ارتقا کلان روندهای استان صورت گیرد چرا که این بخش در حال حاضر رضایت بخش نیست و اصلاح این کلان روندها از طریق سمت و سو دادن پروژه‌های استانی و انتقال مگاپروژه‌ها به استان ممکن می‌شود.

بهبودی تمرکز بر روی مزیت‌های اکتسابی علاوه بر مزیت‌های موجود استان، اصلاح و ارتقاء برنامه‌ریزی منطقه‌ای و بخشی و اعطای هویت حقوقی به مناطق و استان‌ها و همگرایی با استان های هم منطقه برای احیای هویت و جایگاه آذربایجان شرقی، تقویت تعاملات منطقه ای و فرامنطقه ای برای نقش‌آفرینی استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی در رشد هشت درصدی اقتصاد کشور ، حرکت به سمت برنامه محوری و آینده پژوهی، دمیده شدن روح واحد در سازمان‌ها و اصلاح قوانین متضاد و بخشی که انعطاف عمل را از سازمان ها و دستگاه ها می گیرد را از دیگر چالش‌ها و اولویت‌های دوره جدید مدیریت برنامه و بودجه استان برشمرد.

انتهای پیام/60015/م

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس تبریز تبریز شهر بدون گدا تبریز شهر بدون معتاد متجاهر رشد اقتصادی معتاد 16 دانشگاه تبریز جشنواره شهید رجایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی برنامه و بودجه سازمان ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

این همایش با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال برگزار شد و فعالان اقتصادی به بیان مشکلات در این زمینه پرداختند.

پرهیز از بخشی نگری و ارایه برنامه‌های راهبردی، عملیاتی و طرح محور، تعیین ۱۰ اقدام اساسی برای عینیت بخشی به جهش تولید و مکلف بودن مدیران اجرایی به ارایه راهکار‌های عملیاتی در این زمینه و راه اندازی قرارگاه اقتصادی جهش تولید در استان از جمله محور‌های این همایش بود.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: سازوکاری که در این زمینه تعریف شده، می‌تواند یک قدم ما را به پیش ببرد، اما جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد