Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین قمست از مجموعه «سپید و سیاه» به بهانه چهارم آبان سالروز درگذشت طاهره صفار زاده، به بررسی فعالیت شعری مرحوم طاهره صفارزاده در دهه ۴۰ و ۵۰ و تأسیس حوزه هنری اختصاص دارد.

وی که از مهمترین سپید سرایان معاصر است، سال ١٣١۵ در سیرجان بدنیا آمد و در فضای شعر روشنفکری دهه ۴٠ و ۵٠ سبک شعری خاصی را به نام «طنین» پایه گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار کتاب «سد و بازوان» او با مقدمه جانبدارانه محمد حقوقی مناقشاتی را در شعر معاصر پدید آورد. حقوقی در مقدمه خود نام صفارزاده را کنار نام‌هایی چون شاملو، نیما و اخوان ثالث قرار داد. از جمله مهمترین آثار صفارزاده ترجمه انگلیسی قرآن است.

او همچنین پیش از انقلاب کتاب شعری به زبان انگلیسی، در آمریکا منتشر کرده بود که مورد توجه هم واقع شد. غیر از این دستاورد مهم سازمانی این شاعر تاسیس «کانون نهضت فرهنگی اسلامی» یک سال پیش از انقلاب اسلامی بود که سرانجام منجر به شکل گیری حوزه هنری شد.

مستند «سپید و سیاه» به تهیه‌کنندگی سید باقر نبوی ثالث ، روایت مستند هنر و فرهنگ تولید مرکز سینمایی امروز هر هفته در پلتفرم سیمافکر داستان سوژه‌ای از تاریخ هنر و فرهنگ را روایت می‌کند.

کد خبر 5398878 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: طاهره صفارزاده سیمافکر سینمای مستند معرفی کتاب تازه های نشر دفاع مقدس جنگ تحمیلی ترجمه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران شهید کتاب و کتابخوانی ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ادبیات جهان قاسم سلیمانی نقد کتاب تجدید چاپ مرکز فرهنگی شهر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد دهقان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی، نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد. هرچند ما معتقد به حل‌وفصل موضوع در قالب گفت‌وگوی دوجانبه با کشور کویت در مورد میدان هستیم اما به هیچوجه به آن کشور و یا کشور دیگری اجازه اقدام خلاف موازین حقوقی بین‌المللی در برداشت یک‌جانبه و بدون لحاظ منافع کشورمان از این میدان مشترک را نخواهیم داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • پاندای کونگ‌فوکار در گیشه جهانی رکوردشکنی کرد
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • «قصه‌های ریرا» برای خردسالان
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • «تاول‌های سرخ» در انتظار حمایت است/روایتی ازبمباران شیمیایی نودشه
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲