Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها ـ امام جمعه بندرعبارس با بیان اینکه فقر زیبنده هرمزگان نیست، گفت: دولت برای بهبود زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که از صبح امروز به منظور بازدید از مناطق مختلف استان و حضور در نشست با نخبگان و شورای اداری و جلسه با خبرنگاران در هرمزگان حضور دارد با جمعی از مردم هرمزگان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در نشست نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم با رئیس‌جمهور اظهارداشت: به نمایندگی از طرف مردم عزیز مهربان، فهیم و فکور هرمزگان خدمت ریاست محترم جمهور و همه وزرا و مسئولین خیر مقدم عرض می‌کنم و به آن‌‌ها خوش‌آمد می‌گویم.

وی افزود: از امروز صبح در محضر رئیس‌جمهور بودیم دغدغه‌های ایشان را نسبت به هرمزگان دیدم و شنیدم بنابراین خیالمان در رابطه با افق هرمزگان راحت است.
عبادی‌زاده بیان‌کرد: اولین مشکل استان، مشکل فقر استان است، در سال 97 فقر و بیکاری در هرمزگان در کشور سوم بود اما امروز به رتبه اول فقر و بیکاری رسیده‌ایم که نیاز است استان هرمزگان دیده شود چرا که با وجود ظرفیت‌های عظیم این جایگاه شایسته نیست.

امام‌جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: مردم هرمزگان انتظار دارند سهمی در سازندگی کشورشان در لایه‌های بالاتر داشته باشند و از نخبگان این استان در سطوح مدیریتی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از ساحل نشینان خلیج فارس گفت: امیداوریم با فعالسازی بازارچه‌مرزی در هرمزگان از ظرفیت قانونی ملوانی نیز مردم هرمزگان بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان اظهار داشت: بسیاری از مردم هرمزگان برای امور درمانی به استان فارس و یزد با یک وضعیت غم انگیزی مراجعه می‌کنند که امیدواریم در بخش های تخصصی حوزه درمان وضعیت ما ارتقا پیدا کند و دولت به این حوزه توجه ویژه کند.

عبادی زاده تاکید کرد: ما در کنار دریا هستیم اما استان هرمزگان هنوز تشنه است، خیلی از مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود امیدواریم در این مبحث نیز دولت برنامه ریزی صحیحی برای رفع بی آبی استان انجام دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال و روی آوردن جوانان به مسئله قاچاق گفت: در سیستان بلوچستان طرحی را تحت عنوان طرح رزاق اجرا کردند که امیدواریم این طرح در هرمزگان نیز اجرا شود تا رویکرد به کالاهای قاچاق کاهش پیدا کند و این مسئله را بتوان مدیریت کرد.

امام جمعه بندرعباس توسعه مکران را خواسته مهم مردم هرمزگان برشمرد و گفت: امیدواریم با تشکیل سازمانی با مرکزیت جاسک سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل شود تا اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شود.

وی دیگر مسئله مورد نیاز این استان را آزادسازی تردد بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد برشمرد و افزود: امیدواریم مسئله تردد خودروها از مناطق آزاد در مجموعة استان نیز با مدیریت دولت حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: حوزه صنعت یکی از حوزه‌های بسیاز مهم است که امیدواریم سهم جوانان هرمزگانی در آن بیشتر شود، ما در کنار دریا و صنعت هستیم و احداث دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه صنعتی می تواند سوغات خوبی برای مردم هرمزگان باشد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان مردم هرمزگان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، همتی‌زاده صبح سه شنبه در نشست با شهردار سنندج که با حضور جمعی از معاونین پلیس راهنمایی رانندگی و شهرداری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اوج ترافیک در ساعت پیک اول صبح در و بعد از ظهر از ساعت ۵ تا ۸ شب از مشکلاتی است که البته مربوط به سال‌های اخیر نبوده و رفع آن نیازمند تمهیدات و برنامه‌ریزی جدی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه رفع این مشکل فراهم تا بتوانند بدون مشکل در هسته مرکزی شهر حضور پیدا کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با تاکید براینکه معضل وانت‌های میوه فروشی در نقاط مختلف شهر سنندج نیز مسئله‌ای مربوط به این دوره از مدیریت شهری نیست، گفت: این پدیده اجتماعی نوظهور نه تنها در کردستان و سنندج بلکه مربوط به کل کشور بوده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی اساسی صورت بگیرد.

همتی‌زاده با بیان اینکه رفع این مشکل به تنهایی برای شهرداری ممکن نیست و سایر دستگاه‌ها و مردم نیز باید به صورت ویژه همکاری کنند، گفت: در این راستا نیروی انتظامی استان و پلیس راهنمایی رانندگی تمام قد از شهرداری حمایت و همکاری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید موضوع وانت‌های میوه فروش، دست فروشان و همچنین انضباط ترافیکی در هسته مرکزی شهر حل فصل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین مراکز تجاری در هسته شهر قرار دارد ساماندهی ترافیک در این نقطه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه در راستای کاهش ترافیک خط ویژه به همت شهرداری در برخی نقاط شهر فعال شده که امیدواریم در سایر نقاط نیز با توجه به نیاز خطوط ویژه فعال شود، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف یک نظم و نسق مناسب به ترافیک سطح شهر به ویژه در هسته مرکزی شهر بدهیم.

همتی‌زاده اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، تقریباً ۱۱ درصد کاهش حوادث و تلفات ترافیکی در سطح استان ثبت شده است، نگرانی ما در سد معبر و تصادفاتی که اتفاق می‌افتد عابرین پیاده بود.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت و ۳۲ درصد در تصادفات منجر به جرح در سال گذشته برای عابرین پیاده اتفاق افتاده است، عنوان کرد: از اول سالجاری تا کنون کاهش ۱۰۰ درصدی در کل تصادفات و ۲۸ درصدی تصادفات جرحی کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: این نشان می‌دهد قدم اول را در بحث مدیریت تصادفات برداشته‌ایم و برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط شهرداری در راستای رفع مشکلات ترافیکی و روانسازی ترافیک صورت گرفته شده که امیدواریم به صورت جدی در سالجاری عملیاتی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به موفقیت شهرداری سنندج در اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سال ۱۴۰۱ و رضایتمندی قابل قبول شهروندان، عنوان کرد: این طرح بنا به دلایل مختلف ابتر ماند که امیدواریم امسال بتوانیم با برنامه‌ریزی هرچه بهتر شاهد اجرای این طرح باشیم.

همتی‌زاده گفت: امیدواریم با تعامل هرچه بیشتر بین دستگاهی شاهد اجرای هرچه بهتر طرح‌های ترافیکی به منظور رفاه شهروندان در سطح شهر باشیم.

کد خبر 6079555

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد