Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - اسدالله نژاد گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای دی تاکنون ۸۹ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که پیش بینی می شود تا پایان ماه به ۱۳۰ میلیون قطعه برسد که با این وجود تولید مرغ مازاد نیاز کشور است و شرکت پشتیبانی باید اقدام به خرید و ذخیره سازی کند.

با واردات تخم مرغ نطفه دار میزان جوجه ریزی از آبان افزایش یافت که همین امر منجر به تعادل قیمت در بازار شد به طوریکه بنابر آمار در آبان ۱۲۷ میلیون قطعه و آذر ۱۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام تولیدکنندگان قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از مرز ۱۰ هزار تومان فراتر رفته که این امر در کنار عدم دریافت نهاده طی یک‌ ماه اخیر از سامانه بازارگاه و خرید از بازار سیاه هزینه های تولید را افزایش داده است.

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۷ هزار تا ۳۱ هزار تومان است.

گزارش ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو سینه ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، فیله ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان، ساق مرغ ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و ران ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است که طبق اذعان فعالان و تولیدکنندگان حاشیه سود واحدهای بسته بندی بسیار بالاست که همین امر موجب شده برخی واحدهای صنفی بدون مجوز اقدام به عرضه مرغ قطعه بندی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مرغ قیمت جوجه واحدهای مرغداری میلیون قطعه هزار تومان جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در استان خبر داد و گفت: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه قیمت محصولات پروتئینی در استان روند کاهشی گرفته است، اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در سال 1402 به بیش از 39 هزار تن رسید.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی 1.7 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به میزان یک‌میلیون و 740 هزار قطعه جوجه انجام شده که تا اواخر اردیبهشت تولیدات آن وارد بازار می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت مرغداری‌های استان را 7 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: در استان بوشهر 218 واحد مرغداری فعال است که بر اساس برنامه زمان‌بندی در تولید گوشت مرغ فعالیت می‌کنند.

بحرانی از افتتاح کشتارگاه دام بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه بزرگ و مهم استان بوشهر مراحل ساخت آن رو به پایان است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی از کاهشی شدن قیمت گوشت مرغ و قرمز در استان خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این ‌محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر افزایش سطح کشت گلخانه‌ها را از برنامه‌های مهم امسال دانست و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و با افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • رکورد جوجه ریزی در مازندران شکست
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد