Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزارش فارس از اراک، محرم نویدکیا پس از تساوی بدون گل سپاهان مقابل آلومینیوم اراک در نشست خبری اظهار داشت: نیمه اول اصلا بازی خوبی نبود. باد خیلی تاثیر داشت و بیشتر توپ ها روی هوا بود. خیلی مسابقه معمولی با میزبان درگیری زیادی بود و اصلا تاکتیکی نبود. در نمیه دوم و به خصوص در 20 دقیقه آخر بازی بهتری را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو تیم مقعیت هایی داشتند، اما روی حرکات تاکتیکی نبود. واقعا معمولی و ضعیف بود.

ادامه دارد...

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محرم نویدکیا سپاهان سرمربی سپاهان تبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نویدکیا تا مورایس؛ مقایسه تعصب و تجربه

تیم فوتبال سپاهان در چهار فصل گذشته لیگ برتر تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته‌ است، اما بررسی آمار و نتایج نشان می‌دهد سرمربی جوان این تیم عملکرد به مراتب بهتری نسبت به مربی خارجی دارد.

به گزارش خبرگزاری‌ایمنا، هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران در فصل بیست‌وسوم موسوم به جام خلیج‌فارس جمعه _بیست‌وچهارم فروردین_ با انجام هشت دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. با نتایج رقم خورده در بازی‌ها، کورس قهرمانی تا حد زیادی دو اسبه شد. در حال حاضر استقلال و پرسپولیس با ۵۰ و ۴۹ امتیاز در رده اول و دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند و تراکتور و سپاهان در ادامه فرصت‌سوزی‌هایشان با ۴۰ و ۳۹ امتیاز در رده سوم و چهارم جای گرفتند. در پایین جدول هم نساجی و صنعت نفت با امتیاز برابر ۱۶ در رده پانزدهم و شانزدهم قرار گرفتند. فولاد و استقلال خوزستان هم با ۲۱ و ۱۹ امتیاز رده‌های سیزدهم و چهاردهم را به خود اختصاص دادند.

شاگردان مورایس که همزمان با آغاز نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر روند سینوسی خود را آغاز کردند، هم اکنون با کسب ۳۹ امتیاز از مجموع ۲۲ بازی در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته‌اند. ضعف در یارگیری نقل و انتقالات نیم فصل، اخراج‌های بی دلیل در جدال‌های حساس، ضعف در چینش ترکیب اولیه و تمرکز نداشتن بازیکنان سپاهان سبب شده این تیم بیش از هر زمان دیگری بحران را تجربه کند.

لیگ بیستم؛ طوفان زرد با نویدکیا

در بیستمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان پس از جدایی امیر قلعه‌نویی از سپاهان، مدیر عامل وقت این باشگاه یعنی محمدرضا ساکت برای بازگشت این تیم به روزهای طلایی محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی در اختیار گرفت. حضور یک سرمربی جوان و کم تجربه در رأس کادرفنی طلایی‌پوشان اگرچه ریسک و انتقاداتی را به همراه داشت، اما برای هواداران سپاهان اتفاق خوشایندی به شمار می‌رفت. چراکه محرم نویدکیا یکی از اسطوره‌های این باشگاه است و هواداران طلایی پوش امیدوار بودند دلسوزی و تعصب این سرمربی جوان طلسم قهرمان نشدن اصفهانی‌ها را بشکند.

در سوی مقابل نیز طولی نکشید که محرم نویدکیا پاسخ اعتماد فوتبال دوستان اصفهانی را داد. شاگردان وی اگرچه در هفته‌های ابتدایی موفق به کسب نتایج درخشان نشدند، اما رفته‌رفته در قامت یک مدعی ظاهر شدند. سپاهان نویدکیا در لیگ بیستم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت و جالب این است که تا هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر تمام اهالی فوتبال نماینده اصفهان را قهرمان لیگ می‌دانستند، اما لغزش در بازی‌های پایانی سبب شد طلایی‌پوشان اصفهان با ۶۵ امتیاز و اختلاف دو امتیازی با پرسپولیس عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهند. سپاهان با هدایت سرمربی جوان خود در این فصل تنها سه شکست و هشت تساوی را در کارنامه خود ثبت کرد. بازیکنان طلایی پوش با زدن ۵۳ گل در ۳۰ بازی بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشتند و پس از به جا گذاشتن تفاضل مثبت ۲۹ ثابت کردند، به رغم شایستگی‌های فراوان عنوان قهرمانی‌را از دست داده‌اند.

لیگ بیست‌ویکم؛ محرم حیا کن

با توجه به عملکرد مطلوب محرم نویدکیا در اولین سال مربیگری خود تمام فوتبال دوستان اصفهانی اعتقاد داشتند سپاهان با هدایت وی در لیگ بیست‌ویکم خواهد درخشید. طلایی‌پوشان اصفهان نیز مطابق با انتظار فصل را طوفانی آغاز کردند، اما رفته‌رفته آتش شوق کسب قهرمانی در اردوگاه سپاهان فروکش کرد. به همین دلیل محرم نویدکیا در هفته نوزدهم از سمت مربیگری خود استعفا داد. چراکه اعتقاد داشت با توجه به نتایج کسب شده توسط وی بهتر است فردی دیگر هدایت این تیم را بر عهده گیرد. جالب این است پس از کش‌مکش‌های فراوان، سرانجام محرم نویدکیا در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در آستانه جدال با تراکتور بار دیگر به سپاهان بازگشت‌.

شاید بتوان این حرکت را یک شوک مثبت تلقی کرد. چراکه بازگشت سرمربی جوان سپاهان در شرایطی که بازیکنان وی آماده پرواز به سمت آسمان تبریز شده بودند سبب شد علاوه بر کسب پیروزی برابر تراکتور، روند سینوسی سپاهان نیز بهتر شود. طلایی‌پوشان در لیگ بیست‌ویکم تا هفته بیست‌وسوم با کسب ۴۲ امتیاز و تفاضل مثبت ۱۸ در جایگاه سوم جدول قرار داشتند. بی‌شک اختلاف ۱۳ امتیازی با استقلال صدرنشین خاطر هواداران طلایی پوش را آزرده کرده بود و آن‌ها در این فصل نیز جام را از دست رفته می‌دیدند به همین دلیل با شعار محرم حیا کن خواهان جدایی سرمربی جوان خود شدند. نویدکیا نیز در پایان فصل با کسب جایگاه سوم و کسب ۵۶ امتیاز نهایتاً سکان هدایت سپاهان را رها کرد.

لیگ بیست‌ودوم؛ مورایس، منجی پرتغالی

در بیست‌ودومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی که تیم‌های مدعی به فکر تقویت خود افتاده بودند، مدیر عامل وقت باشگاه سپاهان یعنی محمدرضا ساکت در سکوت خبری کامل ژوزه مورایس پرتغالی را که کارنامه‌ای درخشان داشت به خدمت گرفت تا سپاهان با این سرمربی قهرمانی را از آن خود کند. مورایس از جمله سرمربیان اروپایی به شمار می‌رود که علاوه بر حضور در تیم‌های مطرحی همچون رئال مادرید آشنایی کاملی با سبک فوتبال آسیا دارد. چراکه وی سال‌ها در الهلال عربستان و چونبوک فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کرده است. در هر صورت طلایی پوشان اصفهان در لیگ بیست‌ودوم عملکرد قابل توجهی از خود ارائه دادند و تا هفته‌های پایانی برای کسب عنوان قهرمانی جنگیدند، اما همچون سال‌های گذشته لغزش در برخی از مسابقات سبب شد شاگردان مورایس در پایان فصل با ۶۵ امتیاز و اختلاف یک امتیاز با تیم صدر نشین جام را تقدیم پرسپولیس تهران کنند. این در شرایطی بود که سپاهان مورایس با زدن ۴۶ گل و به جا گذاشتن تفاضل مثبت ۳۲ یکی از تیم‌های شایسته لیگ برتر به شمار می‌رفت.

لیگ بیست‌وسوم؛ همان آش و همان کاسه

شاید جالب باشد بدانیم که در دوره‌های گذشته لیگ برتر سپاهان تحت هدایت هر سرمربی که قرار داشته، در فصل دوم حضور وی عملکرد نه‌چندان قابل توجهی را از خود ارائه داده است. مورایس نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود اینکه تا کنون ۲۳ هفته از لیگ برتر گذشته، اما اعتراض هواداران به عملکرد وی توجه رسانه‌های ورزشی را به خود جلب کرده است. شاگردان مورایس تا هفته ۲۳ رقابت‌های لیگ برتر هفت شکست را تجربه کرده‌اند و هم اکنون نیز با ۳۹ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارند.

نکته جالب توجه این است که مورایس در بازار نقل و انتقالات نیز خریدهای عجیب و غریبی داشت و در شرایطی که در سپاهان نیاز مبرم به یک مدافع میانی شش دانگ احساس می‌شد، سرمربی طلایی پوشان خرید وینگر و مهاجم را اولویت خود قرار داد. بررسی آمار و ارقام نیم فصل دوم محرم نویدکیا و مورایس نشان می‌دهد حضور مربی خارجی نه تنها مزیت نداشته است بلکه می‌تواند آثار جبران ناپذیری را نیز به دنبال داشته باشد.

تنها تفاوت عملکرد مورایس و نویدکیا این است که سرمربی جوان ایرانی با کمترین تجربه موفق به کسب نتایج درخشان شد، اما مرد پرتغالی با تجربه بسیار و کارنامه‌ای سنگین سکان هدایت سپاهان را بر عهده گرفت. شاید به همین دلیل است که هواداران طلایی پوش روی سکوهای نقش‌جهان بار دیگر محرم نویدکیا که هم اکنون هدایت مس رفسنجان را بر عهده دارد و این تیم را نیز از بحران خارج کرده است مورد تشویق خود قرار می‌دهند.

کد خبر 744310

دیگر خبرها

  • پایان اختلافات؛ نصرالله خواجه‌ گیری در تمرین استقلال حاضر شد
  • انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی
  • انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی 
  • کربکندی: مورایس بدش نمی‌آید او را برکنار کنند/ سپاهان یک تیم معمولی شده و سکوت مدیرانش عجیب است
  • یورگن کلوپ: احساس مزخرفی دارم؛ قهرمانی؟ احمق نیستم
  • از نویدکیا تا مورایس؛ تعصب بهتر است یا تجربه؟!
  • از نویدکیا تا مورایس؛ مقایسه تعصب و تجربه
  • مرادمند و پاک کردن خاطره تلخ بازی رفت مقابل آلومینیوم
  • پرواز عقاب و دود در بازی با استقلال (عکس)
  • مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک: استقلال مظلوم نمایی می کند