Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان موضوع بازماندگان از تحصیل را از معضلات استان عنوان کرد و گفت: در کل کشور ۹۸۰ هزار و ۸۷۱ بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند که ۱۵ درصد این جمعیت با رقم ۱۴۷ هزار و ۲۸۴ نفر در سیستان و بلوچستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا- میرعبدی افزود: پراکندگی جمعیت دانش آموزان با نرخ 3.85 دانش آموز در هر کیلومتر مربع و رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی از مهمترین مشکلاتی است که بر شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی تاثیر می‌گذارد.

وی اظهار کرد: گستردگی و پراکندگی جمعیت از مهمترین ویژگی های سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: نرخ پراکندگی جمعیت دانش آموزی در استان 3.85 در هر کیلومتر مربع است که توزیع منابع و تجهیزات آموزشی را با سختی مواجه می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: از طرفی رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی یکی دیگر از موضوعاتی است که بر شاخص های مختلف مانند فضای آموزشی و نیروی انسانی تاثیر می گذارد.

میرعبدی ادامه داد: پیش‌بینی انجام شده براساس نرخ موالید در پنج سال گذشته نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۰۵ حداقل یک میلیون و صد هزار نفر دانش آموز در استان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری ۸۶۳ هزار و ۸۱۷ دانش آموز در مدارس سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هم اکنون ۳۲ هزار و ۷۷۹ نیروی انسانی در سراسر استان در حال خدمت هستند و با کمبود ۱۲ هزار و ۴۲۳ معلم در این استان روبرو هستیم.

میرعبدی با بیان اینکه جذب نیرو در آموزش و پرورش از ۲ طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ انجام می‌شود، گفت: تا کنون ۶۲ درصد سهمیه استخدامی ماده ۲۸ و ۴۹ درصد سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان جذب شده است که برای افزایش میزان جذب می‌بایست حق انتخاب بیش از یک کد رشته و کد مکان در آزمون استخدامی به داوطلبان داده شود.

میرعبدی گفت: فقر ناشی از پایین بودن سرانه درآمد در خانوارهای استان، پراکندگی جمعیت و نبود فضای آموزشی در روستاهای دوردست، کمبود سرویس روستا مرکزی،  ازدواج زود هنگام و فرصت های کاذب اشتغال در مرز از مهمترین دلایل ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

وی به راهکارهای کوتاه مدت برای جلوگیری از افزایش آمار بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: ورود ائمه جمعه برای اقناع جوامع محلی و فرهنگ سازی در این زمینه و استفاده از ظرفیت رسانه و کسانی که صاحب نفوذ هستند می‌تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سیستان و بلوچستان پراکندگی جمعیت آموزش و پرورش جمعیت دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

سعید دهنوی   بیان کرد: نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی با هدف تربیت راهنمایان این عرصه مهم و فرهنگ سازی استفاده صحیح از آن و همچنین جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، با حضور ۷۵ نفر از معلمان و مربیان، اساتید دانشگاه و دانشجویان برگزیده که از سراسر سیستان و بلوچستان شرکت کرده بودند، برگزار شد.

وی افزود: در رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی علاوه بر سه کلاس آموزش ماهیت هوش مصنوعی، سیر تطور و کاربردهای آن، در چهار کارگاه عملی، موتورهای هوش مصنوعی از جمله "بینگ، دال ای، میدجرنی، کریا" معرفی و کار با آنها آموزش داده شد و در ادامه، فراگیران در سه مرحله با تولید فیلم و عکس با هوش مصنوعی به رقابت پرداختند و ۱۴۰ اثر در این رویداد تولید شد.

مسوول مرکز سراج سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار کلاس‌ها و کارگاه‌ها، نشست‌های هم افزایی و تجربه نگاری با حضور مصطفی ضابط کارشناس تبلیغات اینترنتی از آکسفورد انگلستان به عنوان استاد آموزشی، یوسف برادران‌مهر به عنوان دبیر و صادق امیری به عنوان مربی و منتور رویداد برگزار شد.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان، بعد از ۲مرحله پایش و ارزیابی به این رویداد راه یافته اند که قبل از برگزاری رویداد، پیش‌دوره‌ای مجازی نیز از مباحث مقدماتی هوش مصنوعی برای آنها برگزار شده است.

دهنوی گفت: در نهایت شرکت کنندگان رویداد بعد از سه مرحله آزمون ( نظری، عملی و ارائه ) وارد مرحله تداوم می شوند و برای آنها هر ۲ هفته یکبار نشست آموزشی و هم افزا برگزار می‌شود؛ همچنین برای مرحله تداوم، چهار دوره مجازی هوش مصنوعی و استفاده از اکانت‌های هوش مصنوعی به صورت رایگان همراه با نمایش بهترین آثار در نمایشگاه هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: مربیان برگزیده و موفق در این رویداد، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، به مجامع مختلف از جمله مدارس اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش