Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد حسینی» روز پنج‌شنبه در نشست نخبگان، بسیج اساتید و  اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان همدان که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان محلی در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، افزود: این افراد هر روز اخبار کذب و بی اساسی همچون استعفای وزیران، برکناری یک مسئول و ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت را در فضای مجازی منتشر می کنند، در حالی‌که تیم اقتصادی دولت بسیار منسجم به صورت هفتگی جلسه دارند و پرونده اقتصادی دولت مشخص و کارها نیز تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با بیان اینکه اکنون وقت کار و تلاش برای رفع مشکلات مردم است، تصریح کرد: دولت معتقد است که باید با صاحب‌نظران و نخبگان به صورت مستمر جلسه برگزار شود و دراین زمینه حتی نظرات افراد منتقد و مخالف را نیز شنید و از آنها استفاده کرد.

وی اظهار داشت: حضور باشکوه و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری با وجود شرایط ناشی از رخوت و رکود حاکم بر جامعه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بود که نقش اساتید دانشگاه در زمینه افزایش مشارکت مردم بسیار مهم و قابل توحه بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولتمردان باید از توان فکری صاحبان فکر و اندیشه استفاده کنند  و در این بین اساتید دانشگاه پیشگام هستند و می توانند در پیشبرد اهداف کمک شایانی به دولت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سند تحول با ۳۷ محور تهیه شده است، افزود: امروز وقت خدمت برای سامان دادن به مشکلات است و برای همین منظور بخشی های از روند اداری کشور از جمله بخش بودجه نیاز به جراحی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت ایجاد اصلاحات در بخش بودجه، نباید فشاری به مردم وارد شود و برهمین اساس با انتشار سند تحول، نخبگان با ارایه دیدگاه می توانند کمک ویژه ای به دولت کنند.

حسینی افزود: کار اصلی ما به خصوص اساتید و نخبگان دانشگاهی بعد از انتخابات ۱۴۰۰ و رای مردم به آیت الله رییسی آغاز شده و همه باید برای برداشتن کارهای بر زمین مانده به صورت جدی تلاش کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور، حضور میدانی مدیران در سیل اخیر را نمونه کار جهادی دانست و گفت: در سیل اخیر همه نهادها پای کار آمدند و قرار شد به هر استان ۵۰ میلیارد تومان علی الحساب پرداخت شود ضمن اینکه کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام راحل هم تعهداتی را برای جبران خسارت ها و کمک به مردم بر عهده گرفتند.

وی با تاکید جدی بر اصل مهم «جهاد تبیین»، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود به غیرت دینی تاکید کردند چرا که این مولفه موجب پایه گذاری انقلاب شد و امروز نیز باید این غیرت در مردم زنده بماند در حالی که خیلی ها دنبال بی تفاوت کردن مردم هستند.

حسینی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همچنین به مساله جنگ نرم نیز تاکید جدی دارند که در راستای مقابله با جنگ نرم باید سطح سواد رسانه ای مردم توسط نخبگان افزایش داده شود تا مردم تحت تاثیر اخبار جعلی و تبلیغات منفی قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه محور دیگر سخنان رهبری معظم انقلاب، وحدت و انسجام است افزود: تفاوت دیدگاه و نظر نباید اختلاف تلقی شود چراکه همه برای حفظ و انسجام تلاش می کنیم و نیروهای انقلابی دنبال کسب قدرت و منافع شخصی نیستند.

حسینی تاکید کرد: دولت سیزدهم در وضعیتی کشور را تحویل گرفت که در یک نمونه ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان باید از بدهی دولت گذشته مربوط به اصل و  سود  اوراق مشارکت را پرداخت می کرد.

حسینی در خصوص سیاست خارجی دولت سیزدهم نیز گفت: تعامل و روابط با همسایگان در این دولت تقویت شده و میزان صادرات نیز در همین مدت کوتاه افزایش یافته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: ایران اسلامی با همه کشورهای جهان به جز رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهایی که دنبال تحمیل زور به کشور باشند، دنبال برقراری تعامل و ارتباط است و مذاکره با ابتکار عمل، خلاقیت، بدون توقف و با رفع تحریم ها از موضع قوت و قدرت و عزت نیز سیاست محوری دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز وارد شهرستان نهاوند شد و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند شرکت کرد و پس از آن با همراهی استاندار همدان عازم مرکز استان شد.

برچسب‌ها توسعه ایران شهر همدان استانداری همدان معاون پارلمانی رییس جمهوری سیدمحمد حسینی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران شهر همدان استانداری همدان توسعه ایران شهر همدان استانداری همدان معاون پارلمانی رییس جمهوری سیدمحمد حسینی دولت سیزدهم معاون پارلمانی رییس جمهور دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که با همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور اساتید، پژوهشگران و فعالان صنعتی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۴۰۳ اولین سال اجرای برنامه هفتم است و دولت در تدوین آن به مهارت آموزی اهتمام ویژه‌ای داشت، گفت: برگزاری این کنفرانس می‌تواند اهمیت مهارت افزایی و آموزش حرفه‌های شغلی را به گفتمان غالب در جامعه و بین خانواده ها، جوانان و نوجوانان و رسانه‌ها تبدیل کند. دولت نیز آمادگی دارد لوایح لازم در این زمینه را تدوین و به مجلس تقدیم کند تا اهداف مدنظر در برنامه هفتم محقق شود.

حسینی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است، اظهار کرد: هیچ کشوری بدون نیروی متبحر نمی‌تواند از منابع و ذخایر مادی خود استفاده کند همچنان که برخی کشور‌ها به رغم برخورداری از منابع زیرزمینی غنی، بخاطر کمبود سرمایه انسانی توانمند و متعهد، تحت سلطه قدرت‌های جهانی هستند، لذا غلبه بر مشکلات و تسریع در پیشرفت کشور قبل از هر چیز نیازمند نیروی ماهر و توانمند است که بایستی جوانان را به یادگیری مهارت‌های شغلی ترغیب کرد تا در جامعه نقش‌آفرین و مؤثر باشند و در جهت رفع نیاز‌ها و مشکلات اقتصادی گام بردارند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و «ما می‌توانیم» را در جامعه احیا کردند که یک نمونه از نتایج ملموس آن  عملیات وعده صادق توسط نیرو‌های غیور مسلح کشور است که با موفقیت به اجرا در آمد درحالیکه برخی کشور‌های غربی با بسیج همه امکانات خود در دفاع از رژیم صهیونیستی، موفقیت آمیز بودن عملیات ایران را باور نداشتند و مدعی بودند که موشک‌های ایران نمی‌تواند از سپر دفاعی و پدافندی چند لایه آنها عبور کند، اما غلبه بر این دیواره‌ها نشان داد که جوانان و نخبگان ما از چنان استعدادی برخوردار هستند که هیچ مانعی نمی‌تواند برنامه آنها را متوقف کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از جوانان از استعداد شگرفی برخوردار هستند و در همه حوزه‌ها می‌توانند منشأ کار‌های بزرگ باشند از اقدامات انجام شده برای مهارت آموزی به سربازان وظیفه در پادگان‌ها نیز تجلیل کرد و گفت: این کار باعث می‌شود که دوران سربازی برای جوانان پرجاذبه و  مفید باشد.

حسینی تاکید کرد: بر اساس قاعده عقلی «حکم الامثال فیما یجوز و فیما لایجوز واحد» ملتی که بتواند در یک عرصه موفقیت و دستاورد بزرگ داشته باشد در سایر حوزه‌ها نیز این قابلیت و امکان را دارد بنابر این ما که در عرصه نظامی، علمی و هسته‌ای توانسته ایم با اتکا به توان عناصر نخبه و انقلابی به دستاورد‌های بزرگی دست پیدا کنیم در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیز می‌توانیم پیشرفت‌های چشم گیری را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی حجت‌الاسلام رئیسی با احصاء نظام مسائل کشور و تدوین سند تحول و برنامه هفتم راهکار‌های عملیاتی برای غلبه بر مشکلات را درنظر گرفته است و بر این مبنا گام به گام در حال رفع موانع و بهبود شرایط است.

حسینی با اشاره به نیاز کشور به مشاغل و حرفه‌های متنوع گفت: درگذشته غالبا در دانشگاه‌ها تاکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم توجهی وجود داشت، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیرو‌های ماهر در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون، مهارت افزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه باید نیرو‌های متخصصی تربیت کند که در آینده نقش آفرین باشند و تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد البته دانشگاه‌ها باید در کنار ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی، تقویت  ایمان و پای بندی به اصول و ارزش‌ها را نیز وظیفه خود بدانند.

حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر با حمایت دولت مردمی گام‌های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند، چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه‌های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه‌های فنی و هنرستان‌ها اگر در کنار کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارک‌های علمی و فناوری باشند می‌توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان بهره ببرند همچنان که دانشگاه‌های علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان‌ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می‌آورند.

حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک‌های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهاد‌ها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • استانداران جدید مازندران و لرستان مشخص شدند
  • «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد