Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسینعلی شهریاری پنجشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین با توجه به افزایش جمعیت و مساحت شهر زاهدان ایجاد ناحیه سه آموزش و پرورش برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر ضروری است.

وی بر جذب نیروهای خدماتی در مدارس سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: باید شرایط از سوی وزارت آموزش و پرورش فراهم شود تا به جای قرارداد سراسری با شرکت‌های بیمه، استان ها با شرایط بهتری با شرکت های بیمه تکمیلی مدنظر قرارداد ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به اهمیت هنرستان ها در زمینه مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: نحوه آموزش و تجهیزات هنرستان ها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان بعد از فارغ التحصیل شدن توانایی کارکردن در صنایع مختلف را داشته باشند. 
ساخت اردوگاه فرهنگی و تربیتی در چابهار، برنامه ریزی ویژه برای بازماندگان از تحصیل و راه اندازی مجتمع‌های ورزشی از دیگر درخواست ‌های رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در شورای آموزش و پرورش استان بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نرخ پراکندگی جمعیت دانش آموزی در استان ۳/۸۵ در هر کیلومتر مربع است که توزیع منابع و تجهیزات آموزشی را با سختی مواجه می‌کند. 
حسنعلی میرعبدی ادامه داد: از طرفی رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی یکی دیگر از موضوعاتی است که بر شاخص های مختلف مانند فضای آموزشی و نیروی انسانی تاثیر می گذارد. 
وی افزود: پیش‌بینی انجام شده براساس نرخ موالید در پنج سال گذشته نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۰۵ حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز در استان خواهیم داشت. 
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری ۸۶۳ هزار و ۸۱۷ دانش آموز در مدارس استان در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۳۲ هزار و ۷۷۹ نفر نیروی انسانی در سراسر استان در حال خدمت هستند و با کمبود ۱۲ هزار و ۴۲۳ معلم در این استان روبرو هستیم. 
میرعبدی با بیان اینکه جذب نیرو در آموزش و پرورش از ۲ طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ انجام می‌شود، گفت: تا کنون ۶۲ درصد سهمیه استخدامی ماده ۲۸ و ۴۹ درصد سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان جذب شده است که برای افزایش میزان جذب می‌بایست حق انتخاب بیش از یک کد رشته و کد مکان در آزمون استخدامی به داوطلبان داده شود. 
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان موضوع بازماندگان از تحصیل را یکی دیگر از معضلات استان عنوان کرد و گفت: در کل کشور  ۹۸۰ هزار و ۸۷۱ بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند که ۱۵ درصد این جمعیت با رقم ۱۴۷ هزار و ۲۸۴ نفر در این استان هستند. 
میرعبدی گفت: فقر ناشی از پایین بودن سرانه درآمد در خانوارهای استان، پراکندگی جمعیت و نبود فضای آموزشی در روستاهای دوردست، کمبود سرویس روستا مرکزی، ازدواج زود هنگام و فرصت های کاذب اشتغال در مرز از مهمترین دلایل ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان است. 
وی به راهکارهای کوتاه مدت برای جلوگیری از افزایش آمار بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: ورود ائمه جمعه برای اقناع جوامع محلی و فرهنگ سازی در این زمینه و استفاده از ظرفیت رسانه و کسانی که صاحب نفوذ هستند می‌تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان حسینعلی شهریاری زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حسینعلی شهریاری زاهدان سیستان و بلوچستان حسینعلی شهریاری زاهدان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  سلامی گفت: در سال قبل، ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر تعهد اشتغال استان بود که تا امروز به حدود ۱۰۶ درصد محقق شده است.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه تا پایان فروردین ماه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط امکان ثبت اطلاعات شاغلان جدید را در سامانه رصد دارند، ادامه داد: کمیته امداد، صمت و بنیاد برکت بهترین عملکرد و بیشترین آمار ثبت در سامانه را داشته اند.
سلامی افزود: در خصوص راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده، سه مرحله نظارت اعم از نظارت‌های پیامکی، تلفنی و حضوری در حال انجام است و هرگونه انحراف شناسایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: برنامه امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و ورود آنها به بازار کار است.
سلامی ادامه داد: وزارت متبوع سامانه جستجوی شغل را راه اندازی کرده است تا کارجو و کارفرما بدون واسطه نیاز خود را در بازار کار رفع کنند.

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری مشخص شد
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • امکان افشای سئوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد