Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com این کار نهایتا این بازتاب‌دهنده‌های منفرد را به صورت یک وسیله منفرد متمرکز پرتوها در می‌آورد.

این عملیات با ارسال دستور به ۱۳۲ عملگر آغاز شد که قطعات آینه اولیه و آینه ثانویه را حرکت می‌دهند تا اطمینان حاصل شود این سیستم مطابق انتظار کار می‌کند. این تیم همچنین اطمینان حاصل کرد که این عملگرها برای تنظیم «آینه کوچک هدایتگر» که در جریان فرآیند تثبیت تصویر استفاده خواهند شد، به درستی کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم مهندسان حدود ۱۰ روز را صرف کار برای حرکت دادن قطعات آینه و خارج کردن آنها از هم‌آرایی که در هنگام پرتاب تلسکوپ داشتند، صرف خواهند کرد و کار دقیق‌تر در فراسوی این زمان ادامه خواهد یافت.

هدف این است که همه قطعات تلسکوپ به صورت یک رصدکننده واحد در فضا دربیاید تا امکان تحقق اهداف جاه‌طلبانه آن برای ثبت پرتوهای ستاره‌ها و کهکشان‌های اولیه در آغاز جهان فراهم شود.

ناسا تخمین می‌زند که رسیدن به این هم‌آرایی در تلسکوپ حدود سه ماه وقت خواهد گرفت و اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود تا میانه ماه آوریل (اواخر فروردین) طول خواهد کشید. 

تلسکوپ فضایی وب در ۲۵ دسامبر (۴ دی) به فضا پرتاب شد و با توجه به دقت پرتابش ممکن است سوخت کافی برای انجام ۲۰ سال مامویت علمی را داشته باشد، هر چند که همه چیز بستگی به کار کردن درست آینه‌های آن دارد.

این تلسکوپ هنوز در مسیر رسیدن به نقطه لاگرانژی ۲ زمین- خورشید (L2) در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری از سیاره ماه است. این تلسکوپ در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) موتورش را برای ریدن به این نقطه روشن خواهد کرد.

این تلسکوپ نسل آینده باید حدود شش ماه فعالیت‌های تعیین‌شده را انجام دهد تا آماده انجام برنامه‌های علمی ابتدایی‌اش شود که از بررسی سیاره‌های خارجی تا کاوش درباره آغاز جهان را در برمی‌گیرد.

کد خبر 649902 برچسب‌ها نجوم - سیاره - ستاره تلسکوپ فضایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره تلسکوپ فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم

دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز با برتری 101 به 99 ناگتس به پایان رسید.

دانلود (1.4MB)

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • بوستر موشک الکترون بازیابی می‌شود