Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزرا و نمایندگان رییس جمهور در جمع‌بندی خود از حوزه های زیر ساختی مانند آب وبرق ، نفت وگاز ، بهداشت ودرمان ، کشاورزی ، مناطق کمتر توسعه یافتهو مسائل ومشکلات بانوان استان هرمزگان را مورد ارزیابی قرار دادند، خواستار توجه جدی تر به این استان شدند.

 **وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در هرمزگان ضعیف است و کمبودهای زیادی وجود دارد ،گفت:واکسیناسیون علیه کرونا در استان هرمزگان، ۹۲ درصد یک دز و ۸۳ درصد دو دز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر بهرام عین الهی افزود:در سنجش امسال به صورت شهرستانی سهیمه پزشکی در نظر گرفته می شود،گردشگری سلامت در استان ظرفیت بالایی دارد،استان به آمبولانس دریایی نیاز دارد که ۳۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته است.

 **وزیر نفت گفت: دو میلیارد دلار در بخش نفت و پالایشگاهی در هرمزگان سرمایه گذاری می شود و برای گاز رسانی در استان ده هزار میلیارد تومان اختصاص می یابد،مردم قشم نیز در دو بخش تکمیل پل خلیج فارس و تنش آبی دغدغه دارند.

جواد اوجی افزود:یکهزار و ۴۵ میلیارد تومان در بخش مسئولیت اجتماعی از سوی شرکت های نفت و پالایش در هرمزگان اختصاص یافته است،هرمزگان قطب پالایشی کشور است و بیش از ۳۶ درصد پالایش نفت کشور در هرمزگان است.

**وزیر جهاد کشاورزی گفت:خرید تضمینی گوجه فرنگی در هرمزگان آغاز می شود،کارخانجات سیار صنایع تبدیلی برای حل مشکلات کشاورزان راه‌اندازی می شود،هاب صادرات محصولات کشاورزی در شرق هرمزگان راه‌اندازی می شود.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: ظرف چهار ماه آینده ساماندهی صیادان اجرا می شود تا مشکلات صیادان حل شود،توزیع هوشمند بازرگانی در استان آغاز شده تا کالای اساسی در خانه تحویل داده شود.

وی که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری به شهرستانهای حاجی آباد، میناب و رودان سفر کرده ،ادامه داد:بالای هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی شرق استان در سیل اخیر خسارت وارد شده است و نیاز به لایروبی رودخانه ها در شرق استان وجود دارد.

**مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت:برای تکمیل پل خلیج فارس اگر ۱۰۰ میلیون یورو به شکل تهاتر نفت اختصاص یابد با توجه به تامین منابع داخلی می توان این طرح را تکمیل کرد.

 سعید محمدکه روز پنجشنبه به شهرستان قشم سفر کرده بود ، افزود:مردم قشم در بخش آب مشکلات زیادی دارند که باید در بودجه سال آینده مابه التفاوت خرید آب از آب شیرین کن های بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: حل مشکلات مالیاتی مناطق آزاد باید در نظر گرفته شود،خودروهای وارداتی توقیف شده در سازمان اموال تملیکی به مناطق آزاد اختصاص یابد زیرا ارز این خوردها از کشور خارج شده است.

** وزیر نیرو که عنوان ویژه رییس جمهور در جمع مردم بشاگرد و بستک حاضر شده بود تصریح کرد: آبرسانی از سد گابریک به شهرستان بشاگرد ۴۵ درصد پیشرفت دارد وبرای انتقال آب از بندر چارک به شهرستان بستک اعتبار اختصاص می یابد.

علی اکبر محرابیان افزود:متوسط بارندگی در استان ۲۰۰ میلیمتر در یک سال است اما در شهرستان میناب در چند روز ۲۷۰ میلیمتر بارندگی داشتیم،

وی اضافه کرد: ظرفیت سد استقلال میناب ۲۴۰ میلیون مترمکعب است که همیشه باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون مترمکعب آب داشته باشد، اما در این سیل ۲۸۰ میلیون مترمکعب سیلاب وارد این سد شده است.

وی ادامه داد: لایروبی باید مورد توجه باشد و باید در این زمینه بودجه بیشتری اختصاصی یابد،حریم رودخانه ها باید رعایت شود و جمع‌آوری آب های سطحی نیز باید از سوی شهرداری ها ساماندهی شود.

 **معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که مسائل ومشکلات مردم بشاگرد را ازنزدیک بررسی کرده گفت:شهرستان بشاگرد به صورت فوری به پنج مدرسه شبانه‌روزی نیاز دارد.

امیرحسین مدنی افزود: در مناطق شرق استان با وقوع سیل روستاهایی هستند که ۱۵ روز ارتباطشان قطع می شود و در شرق استان نیاز به بالگرد وجود دارد.

**وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:  در بحث اموال تملیکی در بندر شهید رجایی در این سه ماه کارهای خوبی صورت گرفته اما هنوز باید در این زمینه تلاش شود.

سید احسان خاندوزی تصریح کرد:بانک هایی در استان وجود دارند که ۹۵ درصد سپرده های مردم این استان را در خارج از استان سرمایه گذاری یا تسهیلات می دهند.

وی بیان داشت:شهرستان بندرلنگه رونق تجاری خود را از دست داده است که باید بندرگاه با آبخور بالا ومنطقه ویژه اقتصادی باید در بندرلنگه راه‌اندازی شود،بندرلنگه باید از صرف ترانزیت خودرو به ثروت آفرینی در این بخش حرکت کند و بخش آب در بندرلنگه نیز باید ساماندهی شود.

**معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه که زنان هرمزگانی از ظرفیت بالایی برخورداند، اظهار داشت:قوانین فرزندخواندگی باید در استان تسهیل شود، دورکاری زنان باید در استان در ادارات مدنظر باشد.

انسیه خزعلی که در نشست با بانوان ونخبگان زن استان شرکت کرده و از جزیره هرمز بازدید کرده بود، سختگذر بودن روستاها و نبود اورژانس دریایی از مشکلات زنان در هرمزگان مورد اشاره قرار داد وافزود:برای آسیب زدایی از مشکلات زنان استان، سه میلیارد تومان اختصاص یافت.

رییس جمهور صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس گفت: هرمزگان استانی تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و زمینه ها و ظرفیت های بسیار خوبی در این استان و شهر بندرعباس داریم که با وجود این ظرفیت های ارزشمند امروز برخی از نارسایی ها مثل فقر و بیکاری در این منطقه معنا ندارد.
آیت االله رییسی روز پنج‌شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین سفر استانی برای بررسی وضعیت هرمزگان به این استان سفر کرده است.
۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در این سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.
رییس جمهور پس از ورود به بندرعباس عازم منطقه سیل زده بخش توکهور و هشت بندی میناب و روستای زلزله زده گیشان غربی بخش فین شهرستان بندرعباس شد و از نزدیک با مردم این مناطق به گفت و گو پرداخت و با مسایل آنان آشنا شده و دستورهای لازم را صادر کرد.
همچنین عصر امروز در جمع خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و نخبگان  وشورای اداری استان هرمزگان حضور یافت و سخنان مبسوطی ایراد کرد.

برچسب‌ها هیات دولت هرمزگان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری هرمزگان، مقصد چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت هرمزگان هیات دولت هرمزگان میلیارد تومان رییس جمهور شرق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دیدبان پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به زیرساخت‌های حوزه درمان و تکمیل پروژه‌های عقب مانده این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس دولت سیزدهم به استان قزون توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان قزوین انجام شد، تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۴۲ پروژه درمانی در استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده و دو طرح نیز به طور موقت تحویل داده شده است.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ۶۰ پروژه در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: یکی از اصلی ترین پروژه‌های حوزه درمان در استان قزوین مربوط به ساخت و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم این بیمارستان تنها ۹ درصد پیشرفت داشت اما امروز ساخت این بیمارستان تا به امروز ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

وی جابجایی بیمارستان اعصاب و روان استان را نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان دانست و عنوان کرد: این پروژه در فضای دانشگاه سابق غزابی با ۱۵۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید.

دیدبان بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان در کشور کمبود پزشک در برخی‌های تخصصی است و کمتر کسی در برخی حوزه‌ها مثل جراحی کودکان به تحصیل می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌های پزشکی در حال حذف شدن است، ادامه داد: متأسفانه کسی از رشته تخصصی طب اورژانس و بیهوشی استقبال نمی‌کند و در رشته‌هایی همچون رشته بیهوشی ورود بسیار کمی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با این روند در سالهای دیگر در برخی رشته‌های تخصصی با مشکل روبرو خواهیم بود، ادامه داد: حقوق پایین این رشته‌های تخصصی و پرداخت دیر به دیر کارانه‌های تأمین اجتماعی در کاهش استقبال از این رشته‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی از راه اندازی دانشکده داروسازی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد و بیان کرد: بدون شک با راه اندازی این دانشکده شاهد ساخت یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی کشور با ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی خواهیم بود.

دیدبان در پایان با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین بویین زهرا گفت: در این بیمارستان پزشک متخصص وجود دارد اما در برخی ایان شاهد مراجعه بیشتر و در نهایت انتظار بیشتر مردم برای رسیدگی هستیم.

کد خبر 6085514

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی