Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@09:48:43 GMT

قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۴۸۴۶

قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی

به گزارش ایلنا، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت. 

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۲۱ صدم درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۹۵ سنت رسید.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با دو صدم درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۴۹ سنت رسید.

قیمت هر گرم طلا نیز با ۳۵ صدم درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام/.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)

چشم انداز اقتصاد جهانی تعادل شکننده ای دارد که تورم، بر آن تاثیر می گذارد. در حالی که به نظر می رسد تورم جهانی در حال کاهش است، خطر موج دوم فشار قیمت ها که ناشی از درگیری های ژئوپلیتیکی و اختلالات عرضه در دریای سرخ است، وجود دارد.

علاوه بر این، بازار کار قوی تر از حد انتظار می تواند تقاضای مصرف کننده را افزایش دهد و قیمت ها را افزایش دهد. اینفوگرافی زیر بر اساس پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی تورم سال ۲۰۲۴ را در سراسر جهان نشان می‌دهد.

آیا تورم جهانی در مسیر نزولی قرار دارد؟

به گزارش روزیاتو، پیش بینی می شود تورم جهانی در سال ۲۰۲۴، از میانگین سالانه ۶.۸ درصدی برآورد شده در سال ۲۰۲۳، به ۵.۸ درصد کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که ونزوئلا با بزرگترین ذخایر نفت در سطح جهان، تورم را به ۲۳۰ درصد برساند که بالاترین میزان است. در طول دهه گذشته، این کشور با ابر تورمی مواجه بوده است که در سال ۲۰۱۹ به رقم خیره کننده ۱۰ میلیون درصد رسیده است.

از زمان لغو تحریم های ایالات متحده در سال گذشته، تورم به دلیل کاهش شدید هزینه های دولت و دلاری شدن اقتصاد به شدت کاهش یافته است که این امر موجب تقویت اقتصاد می شود.

در آمریکا، رشد اقتصادی کندتر همراه با نرم شدن بازار کار می‌تواند تورم را کاهش دهد، که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ به ۲.۶ درصد برسد. از نوامبر ۲۰۲۳، خانواده‌های آمریکایی ۲۹۰ میلیارد دلار پس‌انداز اضافی داشته اند که ممکن است به افزایش تقاضای مصرف‌کننده ادامه دهد.

پیش‌بینی می‌شود در اقتصادهای پیشرفته اروپا، تورم به طور متوسط ۳.۳ درصد باشد. امروز، کاهش قیمت گاز طبیعی و رشد پایین تولید ناخالص داخلی، انتظارات تورمی را دور نگه داشته است.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، با کاهش قیمت ها به دلیل مشکلات بازار املاک دست و پنجه نرم می کند، که حدود یک سوم رشد اقتصادی این کشور را هدایت می کند. پیش‌بینی می‌شود در میان فعالیت‌های اقتصادی کم سرعت این کشور، کندی تولید و اعتماد پایین مصرف‌کننده، تورم به ۱.۷ درصد برسد.

چه چیزی می تواند باعث افزایش مجدد تورم جهانی شود؟

در حالی که به نظر می رسد شوک های تورم ناشی از همه گیری تمام شده است، برخی عوامل می توانند تورم را افزایش دهند:

فشارهای ژئوپلیتیکی: افزایش هزینه های حمل و نقل به دلیل درگیری در خاورمیانه و دریای سرخ و قیمت انرژی می تواند در عرضه اختلال ایجاد کرده و تورم را افزایش دهد.

تقاضای زیاد مصرف‌کننده: پس‌اندازهای مازاد و رشد مداوم دستمزدها که در سال ۲۰۲۳ حدود دو برابر میانگین قبل از همه گیری در کشورهای پیشرفته افزایش یافت می تواند باعث افزایش مصرف و افزایش قیمت ها شود.

افزایش هزینه های مسکن: سرپناه، حدود یک سوم از شاخص قیمت مصرف کننده را تشکیل می دهد که به طور کلی بزرگترین جزء آن است. اگر قیمت ها شتاب بگیرند، ریسک های تورمی قوی ای را به همراه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)