Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق بودجه  گفت "یکی از موارد مورد توجه در بودجه تقدیمی دولت رشد قابل توجه منابع درآمدی است، زیرا عملکرد سال سال ۹۹ زیر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده، عملکرد سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد دلار بوده، ولی در بودجه سال بعد رشد قابل توجهی در منابع درآمدی در نظر گرفته شده یعنی هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان که ایجاد نگرانی کرده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه  درباره حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: دارو و نان حلقه آخر تخصیص ارز ترجیحی هستند. طرحی برای خرید نان با کارت مخصوص در دست بررسی است. بر اساس این طرح اگر قرار باشد تخصیص ارز برای نان ادامه پیدا کند به این صورت خواهد بود که با کارتی که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، اقدام به خرید نان می‌کنند.

قادری معتقد است "دولت در نظر گرفته که به آن اجازه داده شود اگر با فروش نفت، واگذاری سهام و یا اخذ مالیات محقق نشود به جای آن بتواند اوراق مالی اسلامی منتشر کند که نیاز به متمم و اصلاحیه را به طور کلی از بین می‌برد و دارای اشکال بوده و مغایر با اصول قانون اساسی است. نکته دیگر رشد قابل توجه مالیات است در حالی که زیر ساخت‌های آن فراهم نشده و مشخص نیست که این میزان مالیات در نظر گرفته شده اعلام وصول شود.  در واگذاری سهام نگرانی‌هایی نسبت به شرایط بورس وجود دارد  و تحقق درآمد‌های نفتی هم جای تردید دارد".  

در این شیوه خرید نان، همان قیمت قبلی نان از حساب مردم کسر می‌شود، ولی به نانوا قیمت جدید پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه این مدل را برای اجرای کارت نان اعلام کرد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: "رشد ۸ درصدی اقتصاد هم محل تردید است. مالیات بر ارزش افزوده و نحوه توزیع آن دولت در مصوبات قبلی تغییراتی ایجاد کرده که باز هم باعث مشکل خواهد شد. مالیات بر خانه و ماشین‌های لوکس در بودجه توسط دولت در نظر گرفته شده و امیدواریم از این ظرفیت استفاده شود".  

«ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو نان و گندم نگه دارد، ولی برای نهاده‌های دامی و ... حذف می‌شود» قادری این جمله را می‌گوید و تاکید می‌کند که قیمت نان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش پیدا نمی‌کند و یارانه نان به نانوایان تحویل داده می‌شود. / باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت نان جعفر قادری کارت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت

با همکاری قوه قضاییه و دولت، یکی از املاک متعلق به گروه امیرمنصور آریا به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع در بزرگراه فتح تهران به منظور دریافت معوقات مالیاتی این گروه به مزایده گذاشته و تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایسنا، پس از حدود ۱۳ سال از تشکیل پرونده مه‌آفرید خسروی ملقب به امیرمنصور آریا به اتهامات متعدد از جمله اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی بانک صادرات، تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی، زمین‌خواری در کیش و دیگر اتهامات، سرانجام پرونده مالیاتی این گروه تعیین تکلیف شد.

آنطور که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده با گذشت بیش از ۳۰۰۰ روز از تعویق وصول حقوق بیت‌المال از شرکت‌های متعلق به گروه امیرمنصور آریا، مشتمل بر ۱۱ شخص حقیقی و حقوقی و با بدهی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال، سرانجام برابر احکام نمایندگی صادره از دادگستری استان گیلان و دادسرای تهران مراحل شناسایی، بازداشت و مزایده پلاک ثبتی مرغوب این شرکت‌ها به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع واقع در بزرگراه فتح تهران انجام شد.

این پلاک ثبتی در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ به تملک دولت درآمد.

با این اقدام می‌توان گفت یکی از پرونده‌های معوقات کلان نظام مالیاتی کشور با همکاری قوه قضاییه و پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی کشور مختومه شد.

دیگر خبرها

  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد