Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: به منظور جلوگیری از پدیده زمین خواری، تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی و نحوه برخورد قانونی با متخلفین، جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ایلام با حضور کلیه مدیران ادارت و نهادهای مربوطه در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلیه متخلفین و زمین خواران شناسایی شده‌اند و برخورد با آنان با قاطعیت و بدون اغماض در دستور کار است.

داستان ایلام گفت: عملکرد مسوولین مختص به یک زمان و یا برهه خاصی نیست و می‌بایست به طور مستمر از اراضی ملی و دولتی به خوبی صیانت کرد.

بخشنده بر نظارت و پیگیری بی‌وقفه دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بعضاً در حوزه عملکردی بعضی نهادها و یا دوایر دولتی از باب حراست و حفاظت قصور و یا کوتاهی می‌شود، می‌طلبد که در این راستا گشت‌های حفاظتی خود را فعال‌تر کند چرا که زمین خواران در لوای کم کاری بعضی ارگان‌های دولتی، کماکان به تصرف و یا تخریب اراضی ملی اقدام می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از برخی دستگاه‌هایی که با جدیت و برای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی پای کار هستند، افزود: ترک‌ فعل از جانب مدیران ممکن است سبب ضایع شدن حقوق بیت المال و یا اشخاص شود و به همین خاطر، برخورد شدید قضایی در انتظار مدیرانی  است که وظایف خود را به درستی انجام ندهند و ترک فعل کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیت المال برخورد قضایی ترک فعل اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۹۳ فقره تعرض به اراضی ملی در استان اصفهان به مساحت ۲۱۱.۲ هکتار با هوشیاری و تلاش عوامل این فرماندهی پارسال رفع تصرف فوری شد.


سرهنگ امیر سعید باقری با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، افزود: مردم استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.


وی گفت: نصب ۱۲۱ مورد تابلو و علائم هشدار دهنده، ۲۰۴ مورد اعزام تیم عملیاتی و نظارتی برای بازدید و همچنین برگزاری ۳۰ جلسه آموزشی و توجیهی کارکنان از جمله عملکرد پارسال این یگان حفاظتی است.


سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: ۱۶۹ هزار هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در ۱۱۵ شهر در حمایت یگان حفاظت اراضی استان اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی