Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نمایش سپاهان مقابل آلومینیوم اراک یک بار دیگر ثابت کرد که تیم نویدکیا نیازمند بازسازی ساختار هجومی خود است و باید با جذب یک مهاجم و بازیساز تنوع تاکتیکی لازم به سپاهان بازگردد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 8 دیدار خاتمه یافت که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک مقابل تیم آلومینیوم تن به تساوی بدون گل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان آخرین بازی خود در نیم‌فصل نخست مقابل آلومینیوم اراک را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشت تا علاوه بر از دست دادن 2 امتیاز باارزش دیگر، فاصله‌اش با صدر جدول به 6 امتیاز افزایش یابد. این دیدار در شرایطی برگزار شد که با در نظر گرفتن فاصله 4 امتیازی زردپوشان اصفهانی با صدر جدول، نویدکیا و تیمش شانسی برای قهرمانی نیم‌فصل نداشتند، با این حال می‌توانستند با پیروزی مقابل آلومینیوم فاصله‌شان را با صدر جدول حفظ کنند اما در عمل این اتفاق رخ نداد و شاگردان نویدکیا نیم‌فصل نخست را در سوم به پایان رساندند.

نیم‌فصل نخست لیگ بیست و یکم در شرایطی به اتمام رسید که استقلال بعد از ده سال به قهرمانی نیم‌فصل رسید و پرسپولیس با 3 امتیاز اختلاف رده دوم را به دست آورد، سپاهان در نیم‌فصل نخست 9 برد، 2 تساوی و 4 شکست کسب کرده و با 29 امتیاز در رده سوم جدول ایستادند.

در آن سو آلومینیوم اراک با تساوی مقابل سپاهان 24 امتیازی شده و با کسب 5 برد، 9 تساوی و یک شکست از 15 بازی، در رده چهارم جدول ایستاد.

بازی سپاهان مقابل آلومینیوم اراک را می‌توان یکی از ضعیف‌ترین و کم موقعیت‌ترین نمایش‌های تیم نویدکیا از ابتدای فصل دانست. زردپوشان اصفهانی روز گذشته بازی ضعیف و دور از انتظاری به نمایش گذاشته و خصوصا در فاز هجومی خنثی و سردر گم ظاهر شدند. اصلی‌ترین نقطه ضعف سپاهان در بازی روز گذشته، سردرگمی تاکتیکی شاگردان نویدکیا در میانه میدان بود که باعث شد نتوانند موقعیت‌های گلزنی چندانی خلق کنند و عملا حملات سپاهان فاقد زهر و برندگی لازم بود.

محرم نویدکیا روز گذشته تیمش را بدون تغییر نسبت به هفته گذشته و با همان آرایش همیشگی 3_3_4 به میدان فرستاد و تلاش داشت تا با پرس از جلو تیم آلومینیوم اراک، فرصت بازی‌سازی را از هافبک‌های آنها گرفته و در حملات، از سرعت بالا و قدرت حمل توپ بازیکنانی مانند حسینی و احمدزاده در کنار قدرت بازی‌‌سازی و خلاقیت رفیعی بهره برده و به گل برسند.

نویدکیا روز گذشته با توجه به شکل بازی درگیرانه آلومینیوم اراک، بازی تخریبی و درگیری با هافبک‌های آلومینیوم را بر عهده زوج ریگی_کریمی گذاشته و رفیعی در نقش بازیساز تیم وظیفه پخش توپ را بر عهده داشت. شاگردان نویدکیا روز گذشته وظیفه داشتند تا با توجه به ضعف دفاع‌های وسط آلومینیوم اراک و خلأهای موجود در عمق دفاع شاگردان خطیبی و همچنین قدرت حمل توپ رفیعی، حسینی و نورافکن در کنار سرعت بالای شهباززاده و احمدزاده از خلأهای موجود در خط دفاع آلومینیوم بهره گیرند و به گل برسند. اتفاقی که با توجه به شکل بازی درگیرانه آلومینیوم وشناخت دقیق آنها از نقاط ضعف و قوت سپاهان در کنار فرصت‌سوزی مهاجمان تیم نویدکیا عملاً رخ نداد تا در نهایت زردپوشان اصفهانی در یکی از حساس‌ترین بازی‌هایشان تن به تساوی دهند.

اراکی‌ها آنالیز کاملی از بازی سپاهان داشته و در طول بازی تلاش کردند تا تمامی راه‌های نفوذ این تیم را بسته و نیروی هجومی سپاهانی‌ها را کنترل کنند. شاگردان خطیبی روز گذشته با واگذار کردن مالکیت توپ به سپاهانی‌ها، کنترل فضاهای بازی را در دست گرفتند و با پرس سنگین خط میانی سپاهان، مانع شکل‌گیری موج حملات زردپوشان اصفهانی شدند. اراکی‌ها با هدف قرار دادن فضای پشت مدافعان سپاهان، موقعیت‌های گلزنی زیادی خلق کردند که درخشش کنت مانع گلزنی آنها شد. از طرف دیگر مشکل همیشگی سپاهانی‌ها یعنی نداشتن پلن جایگزین برای مواقع لزوم و گره خوردن کار، در این بازی باز هم نمود پیدا کرده و زردپوشان اصفهانی نتوانستند موقعیت گلزنی چندانی خلق کنند.

در واقع نوع بازی سپاهان مقابل آلومینیوم را می‌توان نمایشی بدون پرده از مشکلات این تیم در فاز هجومی دانست که گویای این واقعیت است که سپاهان نیازمند بازسازی ساختار هجومی خود است. از طرف دیگر بازیکنان سپاهان در لحظات پرفشار اشتباهات فاحشی انجام می‌دهند و از نظر ذهنی و روحی آمادگی کافی را ندارند و یکی از چالش‌های اصلی نویدکیا بازسازی شرایط روحی و روانی تیمش خواهد بود.

آمار بازی نشان می‌دهد که سپاهان در تمام پارامترهای فوتبال هجومی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس و تعداد شوت و شوت‌های درون چارچوب عملکرد بهتری نسبت به آلومینیوم از خود گذاشته اما بازیکنان این تیم نتواستند از برتری خود بهره بگیرند. سپاهانی‌‌ها روز گذشته 10 بار به سمت دروازه آلومینیوم شوت زدند که از این تعداد تنها 3 شوت آنها درون چارچوب بوده و هیچ گلی به دست نیامد. مقایسه امید به گل و تعداد موقعیت‌های گلزنی شاگردان نویدکیا مقابل آلومینیوم با بازی‌های گذشته سپاهان به خوبی گویای افت عملکرد این تیم در فاز هجومی و سردرگمی تاکتیکی سپاهانی در هنگام حمله است.

واقعیت دیگری که بازی روز گذشته سپاهان از آن پرده برداشت این است که تیم نویدکیا در لیگ بیست و یکم نیز مانند فصل قبل در بعضی پست‌ها وابستگی زیادی به بازیکنان دارد و فقدان جایگزین مناسب برای زمانی که بازیکنان اصلی با افت مواجه می‌شوند، سپاهان را با چالش جدی روبه‌رو کرده است، به طور مثال افت شهباززاده و مغانلو نسبت به فصل گذشته و نبود یک مهاجم کامل در خط حمله آمار گلزنی سپاهان را کاهش داده است. از طرف دیگر فقدان تنوع تاکتیکی منجر شده است تا تیم‌های رقیب به راحتی بازی سپاهان را آنالیز کرده و راه‌های بستن بازی سپاهان را به کار گیرند.

با این حال شاگردان نویدکیا در فاز دفاعی خوب ظاهر شده و عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند. زردپوشان اصفهانی اگر چه دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند اما با تمرکز بالای خود کمترین اشتباه ممکن را مرتکب شده و موقعیت چندانی در اختیار شاگردان خطیبی قرار ندادند و اراکی‌ها روز گذشته 9 بار به سمت دروازه سپاهان شوت زدند که از این تعداد تنها یک شوت آنها درون چارچوب بود و گلی هم به دست نیاوردند.

در مجموع می‌توان گفت سپاهانِ لیگ بیست و یکم در پایان نیم‌فصل نخست نیازمند بازسازی ساختار هجومی خود است و باید با جذب یک مهاجم و بازیساز تنوع تاکتیکی لازم به تیمِ نویدکیا بازگردد.

در آن سو آلومینیوم اراک بازی هوشمندانه و منطقی به نمایش گذاشت؛ خطیبی روز گذشته تیمش را با آرایش 1_3_2_4به میدان فرستاده و تلاش داشت تا با استفاده از برتری عددی در میانه میدان، هافبک‌های سپاهان را از جریان بازی خارج کرده و خلأهای موجود در خط دفاعی سپاهان بهره بگیرند. خطیبی شناخت کاملی از سپاهان داشت و با تکیه بر بازیکنان سرعتی و خلاقی مانند شریفات، آقایی و علینژاد قلب دفاع سپاهان را نشانه گرفته و از ضعف زردپوشان در عمق خط دفاعی، نهایت بهره را ببرد اما دفاع منطقی و هوشمندانه سپاهانی‌ها اجازه خلق موقعیت چندانی به بازیکنان آلومینیوم نداد. در فاز دفاعی اما اراکی‌ها عملکرد درخشانی داشته و مدافعان این تیم در روند بازی به خوبی قوای هجومی سپاهان را مهار کردند.

بازیکنان سپاهان در 2 صحنه مرتکب خطای پنالتی شدندلیگ برتر فوتبال| منصوریان برنده جدال برادرانه در کرج/ تساوی آلومینیوم و سپاهان به سود استقلال/ توقف گل‌گهر در فولادشهرآلومینیوم و سپاهان با تساوی به رختکن رفتند

مقابل آلومینیوم فقط 20 دقیقه خوب بازی کردیم/ سپاهان فوتبالیست جسور می‌خواهد

 محرم نویدکیا پس از تساوی بدون گل سپاهان اصفهان مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: نیمه اول اصلاً بازی خوبی نبود و باد خیلی روی روند بازی تأثیرگذار بود. بیشتر توپ‌ها روی هوا بود و یک بازی فوق‌العاده معمولی با درگیری بسیار بالا و جنگ‌های وسط زمین را دیدیم. در نیمه اول از لحاظ تاکتیکی، بازی فوق‌العاده ضعیفی بود، اما در نیمه دوم یک مقدار بهتر شد و دو تیم سعی کردند کمی بهتر بازی کنند.

وی ادامه داد: تیم ما در نیمه دوم، به خصوص 20 دقیقه آخر خوب بازی کرد، اما قبل از آن یک بازی معمولی بود. درست است که هر دو تیم چند موقعیت داشتند، اما به نظرم موقعیت‌هایی نبود که روی مسائل و کار تاکتیکی به دست آمده باشد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه موقعیت‌های به دست آمده در بازی تیمش مقابل آلومینیوم معمولی بوده است، تأکید کرد: این موقعیت‌ها روی برگشت‌ها بود که دو تیم چهار تا شوت زدند و ارسال داشتند و یک بازی خیلی معمولی بود. این جمله را بارها تکرار می‌کنم، چون واقعاً بازی ضعیفی بود و حداقل از طرف تیم خودم می‌گویم. موقعیت‌هایی هم در 20 دقیقه آخر داشتیم که می‌توانم در این دقایق از تیمم راضی باشم، اما از باقی بازی راضی نیستم.

نویدکیا با انتقاد از بازیکنان تیمش گفت: این را بازیکنان من، خودم و همکارانم باید بدانند که اگر کسی می‌خواهد در سپاهان بازی کند، باید جسور باشد و سپاهان فوتبالیست جسور می‌خواهد. اگر کسی بخواهد در سپاهان ترسو باشد یا منِ مربی با ترس و لرز تیمم را بچینم یا نفرات را تغییر بدهم، به جایی نخواهیم رسید. بازیکنانم باید فوق‌العاده جسورتر و نترس‌تر از این بازی می‌کردند، اما متأسفانه امروز این کار را انجام ندادند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: بارها درباره نتایج گفتم که قبل از نتیجه برای من اهمیت دارد که بازیکنانم فوتبال خوبی انجام دهند. خیلی‌ها شاید از من انتقاد می‌کنند اگر فوتبال خوب نتیجه نداشته باشد چه و من قبول می‌کنم، اما حتی اگر امروز تیمم برده بود، باز هم از نظر من یک فوتبال معمولی بود. از دید من، اینطور فوتبال‌ها به درد نمی‌خورد.

وی درباره اینکه سه بازیکن تیمش با دریافت کارت زرد دیدار هفته شانزدهم مقابل مس را از دست دادند و این تیم امید نورافکن، سروش رفیعی و فرشاد احمدزاده را در اختیار نخواهد داشت، گفت: فرشاد محروم نیست، اما امید و سروش را نداریم. فوتبال همین است و می‌شود که یک روز بازیکنی نباشد یا حتی پنج بازیکن را از دست بدهید. فوتبال این نیست که اگر یک روز دو بازیکن را نداشته باشم، بخواهم غصه بخورم. این مسئله اصلاً برای من اهمیت ندارد و این دو بازیکن نیستند، دو بازیکن دیگر بازی می‌کنند و با این موضوعات مشکلی ندارم. باز هم تکرار می‌کنم از شکل فوتبال تیمم ناراضی هستم و به نظرم باید خیلی بهتر از این بازی می‌کردیم.

خطیبی: از وضعیت داوری خسته شده‌ایم؛ داور دو پنالتی ما را نگرفت

 رسول خطیبی پس از تساوی صفر- صفر آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان گفت: به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. امروز به احترام شما در نشست خبری شرکت کردم، چون نمی‌خواهم به کسی بی‌احترامی شود و شما ناراحتی‌ام را ببینید. دلیل این مسئله این است که ما نمی‌توانیم صحبت کنیم و باید بحث فنی را کنار بگذاریم. ما در این بازی به لحاظ فنی از حریف سرتر بودیم.

وی اضافه کرد: بچه‌ها از لحاظ فوتبالی بهتر از سپاهان بازی بودند و موقعیت‌سازی هم کردند. واقعاً خسته شده‌ایم. سیدعلی داور خوب و قابل احترامی است، ولی اشتباهات داوری چقدر باید برای ما باشد؟ هیچ صحبتی نکردیم و الان هم نمی‌خواهم به کسی بی‌احترامی شود، ولی خودم خسته شده‌ام. فیلم‌های 5 هفته را ببینید و کارشناسان هم مشاهده کنند که ما در آنها ضرر کردیم. دو پنالتی در یک نیمه برای ما گرفته نشد و اگر این شرایط برعکس می‌شد، برای حریف گرفته می‌شد. نمی‌گویم عمدی بوده است. سیدعلی، داورِ باشخصیت، خوب و قابل احترامی است، اما چرا این اتفاقات فقط برای ما رخ می‌دهد؟

سرمربی آلومینیوم گفت: امتیازات را همین‌طوری از دست می‌دهیم. دو صحنه پنالتی رقم خورد که هر دوی آنها پنالتی بود. در حین بازی اعتراض نکردیم و گفتیم که تمرکز داور بهم نریزد، ولی بعد از بازی که صحنه‌ها را دیدیم، مشخص شد که صددرصد پنالتی بوده‌اند. ما هم فوتبال بازی کرده‌ایم و می‌فهمیم که آیا پنالتی بوده است یا نه.

خطیبی خاطرنشان کرد: الان همه کارشناسان بگویند که پنالتی آلومینیوم گرفته نشد، آیا این مسئله به درد من و تیمم می‌خورد؟ آقای افشاریان! بیایید و خودتان داوری کنید. داوری‌های نسل دهه 60 و 70 خیلی به مراتب بهتر از داوری‌های فعلی است. مگر می‌شود؟ 6 هفته پیاپی است که از داوری ضربه می‌خوریم. اینکه در برنامه‌های تلویزیونی بگویند این صحنه‌ها پنالتی بوده، آیا به ما امتیاز می‌دهند؟ بس است دیگر، خسته شده‌ایم.

انتهای پیام/170/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سپاهان مقابل آلومینیوم مقابل آلومینیوم اراک زردپوشان اصفهانی شاگردان نویدکیا ساختار هجومی نیم فصل نخست روز گذشته تیم نویدکیا بازی سپاهان سپاهانی ها موقعیت ها اراکی ها خسته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامعلی: الان بگوییم پنالتی بوده یا نبوده چه فایده دارد

به گزارش "ورزش سه"، فراز امامعلی که در دیدار مقابل استقلال به عنوان یار جانشین وارد زمین شد، به خوبی توانست در مسوولیتی که سعید دقیقی به وی محول کرده بود موفق عمل کند و زننده یکی از گل‌های تیمش لقب گرفت. او البته شانس این را داشت تا زمینه ساز گل تساوی تیمش در بازگشتی رویایی نیز لقب گیرد که در نهایت به آن نرسیدند.

فراز امامعلی درباره بازی مقابل استقلال به خبرنگار ما گفت: خب بازی سختی بود. استقلال از صدر عقب افتاده بود و با حمایت هوادارانش به دنبال کسب نتیجه و بازگشت دوباره به رتبه اول بود. ما قطعا روز خوب‌مان همانطور که آقای دقیقی و دیگر اعضای کادرفنی گفتند نبود. ما نمایش موفقی مقابل تمامی تیم‌های بالانشین داشتیم. در نهایت در دقایق کوتاهی توانستیم دو گل بزنیم و حتی شانس این را داشتیم که بازی را به تساوی بکشانیم.

مهاجم شمس آذر با اشاره به وقفه بازی بعد از گل دوم این تیم گفت: من اسم آن را تجربه نمی‌گذارم. شما دقت کنید تیم ما حتی پیش از دریافت گل‌ها هم یک ثانیه اتلاف وقت نداشت. حتی دروازه‌بان ما در جو استادیوم آزادی هم خیلی زود بازی را به جریان می‌انداخت. دو گل به ثمر رساندیم و شانس این را داشتیم که گل تساوی را به ثمر برسانیم اما آن وقفه چند دقیقه‌ای... بهتر است درباره‌‎اش حرف نزنم. در فوتبال روز دنیا هم بازی تاخیری و حفظ نتیجه با مالکیت و نمایش فوتبالی به اجرا در می‌آید.

فراز امامعلی درباره گل دوم تیمش و شادی گلی که داشت گفت: من همان موقع توضیح دادم. هیچ بحث و کری ای با استقلال و هوادارانش نداشتم. در تیم ما با حضور آقای شهاب زندی و سعید دقیقی بحث اول همیشه احترام به رقباست.

مهاجم شمس آذر درباره صحنه برخورد ثانیه پایانی بازی و اعتقادی که به پنالتی داشت نیز گفت: اولا که نمی‌شود درباره داوری حرف زد. بعد هم که کارشناسان محترم درباره این صحنه نظر داده‌اند و خواهند داد. الان بگویم پنالتی بود یا نبود چه فایده‌ای دارد. امیدوارم اتفاقات بهتری در انتظار ما باشد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس خواهان تغییر رای دانیال
  • تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد
  • بازیکن پیشین پرسپولیس: سرخپوشان با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می شود
  • یوسفی: پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • واکاوی برتری ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم؛ بهشت امیدواران
  • واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ملوان؛ برد مهم
  • مصدوم و محروم سپاهان به سود پرسپولیس/ رضاییان محروم شد
  • ستاره پرسپولیس یک جلسه محروم شد
  • پرسپولیس در آستانه دومین محروم برای جدال آلومینیوم
  • امامعلی: الان بگوییم پنالتی بوده یا نبوده چه فایده دارد