Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@21:18:11 GMT

مسکن در یک دهه اخیر ۱۶۰۰ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۵۶۸۵

مقایسه قیمت مسکن بین آذرماه سال ۹۰ و آذر سال جاری از رشد ۱۵۹۴ درصدی قیمت خانه در مناطق ۲۲ گانه تهران حکایت دارد.

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: مطابق آمار منتشر شده بانک مرکزی طی آذرماه امسال متوسط قیمت مسکن در تهران به رشد ۱.۸ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آبان‌ماه امسال متوسط قیمت هرمترمربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک ۳۲ میلیون تومان بود.

متوسط قیمت آذر امسال در مقایسه با آذرماه سال ۹۹ با ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان بالغ بر ۲۱.۱ درصد افزایش یافته است.

تعداد معاملات صورت گرفته در آذرماه امسال نیز با رشد ۳۳.۸ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۹۷۷۲ فقره رسید. این تعداد معاملات نسبت به معاملات سال ۹۹ با ۲۵۵۵ فقره ۲۸۲.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، بررسی متوسط قیمت مسکن مناطق ۲۲ گانه تهران طی یک دهه اخیر منتهی به آذر ۱۴۰۰ حکایت از افزایش ۱۵۹۴ درصدی دارد.

در آذرماه سال ۱۳۹۰ متوسط قیمت مسکن یک میلیون و ۹۲۳ هزار تومان بود. در ماه مورد اشاره تعداد معاملات انجام شده ۱۲ هزار و ۴۳۹ فقره بود که نسبت به آذرماه امسال ۲۱.۴ درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: پیشرفت ۱۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مسکن گرانی مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن گرانی مسکن متوسط قیمت قیمت مسکن ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشا از کاهش ۲۳ درصدی سرقت در استان در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در جلسه قرارگاه نوروزی پلیس  ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: مبارزه با پدیده سرقت به عنوان یک مطالبه عمومی یکی از مهمترین برنامه هایی است که امسال هم آن را با جدیت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: با تلاش مجدانه همکاران پرتلاشم شاهد کاهش ۲۳ درصدی وقوع سرقت در استان نسبت به نیمه اول تعطیلات سال گذشته بوده ایم.

حاجیان هم چنین از کشف ۱۰۵ درصدی سرقت ها نیز خبر داد و گفت: بخشی از این کشفیات مربوط به سال گذشته بوده که در تعطیلات نوروزی امسال با جدیت و پیگیری های ماموران پلیس کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در عین حال از کاهش ۵۲ درصدی سرقت منزل خبر داد و گفت: سرقت خودرو نیز ۱۸ درصد و سرقت موتورسیکلت ۴۲ درصد نسبت به نیمه اول تعطیلات نوروزی سال گذشته کاهش داشته است.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه در بحث قطعات و محتویات خودرو و هم چنین احشام نیز به ترتیب یازده و ۲۵ درصد و در قاپ زنی و اماکن عمومی و خصوصی هم به ترتیب ۷۵ و ۱۹ درصد کاهش سرقت داشته ایم.

حاجیان در پایان با اشاره به دستگیری ۱۸۷ سارق در نیمه نخست تعطیلات نوروز امسال، یادآور شد: برخورد با پدیده سرقت و مقابله با سارقان جزو مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در اردستان برگزار شد
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال