Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع همزمان اومیکرون و آنفولانزا نگرانی برای خطر بروز و افزایش احتمال جهش ژنتیکی جدید در ویروس کرونا وجود دارد. - اخبار استانها -

حسین بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: ورود گونه اومیکرون کرونا بسیار قابلیت سرایت‌پذیری بالایی دارد و اکنون چون سویه قبلی دلتا وجود دارد و اومیکرون و همچنین ویروس آنفولانزا نیز وجود دارند، خطر بروز و افزایش احتمال جهش ژنتیکی جدید نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: متأسفانه چون موارد ابتلا به بیماری کرونا کاهش یافته است، عده‌ای به تصور اینکه واکسن‌ زده‌اند از ماسک استفاده نمی‌کنند در حالی که ظرف مدت چند روز این سویه می‌تواند تعداد موارد را به شدت افزایش دهد و پیک جدیدی را ایجاد کند.

بیگلری گفت: افرادی که دو دوز واکسن را تلقیح کرده‌اند حتما دوز سوم را نیز در اسرع وقت تلقیح کنند.

وی افزود: ما تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم اما بازگشایی مدارس و برگزاری تجمعاتی نظیر کنسرت نیاز به باز‌نگری دارند و امکان بروز پیک کرونا را بیشتر می‌کند، به ویژه برای گروه سنی کودکان زیر 12 سال که واکسینه نیستند.

بیگلری عنوان کرد: مسئولان ذیربط باید مجدداً در جامعه حساس‌سازی کنند که از تجمعات غیرضروری جلوگیری شود و لازم است سیاست‌های آموزش و پرورش نیز بر اساس شرایط روز بازنگری شود.

وی گفت: همواره اصل بر پیشگیری است، اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح، منطقی و به موقع این نقش را دارد که مردم نسبت به پیشگیری اقدام کنند که جان و سلامت مردم به خطر نیفتد.

بیگلری افزود: در واقع خطر ابتلا به اومیکرون به این واسطه است که نسبت به سایر سویه‌های کرونا شدت سرایت بیشتری دارد و وظیفه ما همواره بر اصل پیشگیری است.

چند برابر شدن مبتلایان به کرونا در ترکیه؛ خطرات تفسیر غلط از اومیکرونتعداد مبتلایان اومیکرون در کشور به 733 نفر رسیدسایه سنگین اومیکرون بر گزارشات درآمد خطوط هوایی آمریکا

وی عنوان کرد: اومیکرون می‌تواند به راحتی از افرادی که ماسک نزده‌اند و واکسن تلقیح نکرده‌اند به شدت منتقل شود و اگر زود اقدام نشود شرایط را ساده‌انگاری کنیم موارد به سرعت بالا می‌رود و نباید به وضعیت شکننده آبی اکتفا کنیم.

بیگلری گفت: مکان‌هایی هستند که می‌تواند بالقوه خطرناک باشد مانند مدارس که معمولاً تهویه‌های مناسبی وجود ندارد و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش وحدت رویه مناسبتر و جامع تری ایجاد کند، اگر تصمیمات صحیح به موقع اخذ شود شدت آسیب احتمالی را می‌توانیم کاهش دهیم.  

وی افزود: در شرایط فعلی عادی‌انگاری کرونا منطقی نیست و همچنان باید مراقب احتمال خطر بروز پیک جدید بیماری کرونا با سویه اومیکرون بود.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا خطر بروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • ایران منطقی بازی کرد/ سخت‌ترین دوره جام ملت‌ها را در پیش داریم
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد
  • با ارز ۲۸۵۰۰ چه می‌کنید؟ /فقط خودمان بودیم! / ایران؛ بازدارندگی منطقی
  • ایران به دنبال تثبیت یک «عادی جدید» در منطقه/ اهداف ایران در حمله سنجیده و منطقی بود