Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بازدید سرزده استاندار از نانوایی‌های شهر ایلام نشان داد از ۹ نانوای مورد بازدیذ ۸ نانوا دارای تخلفات محرز و آشکار بودن اما مسئولان مرتبط با "نان" و"نانوا" به جای پذیرش مسئولیت به مکانیسم کی بود، کی بود، من نبودم! متوسل شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، 21دی 1400"حسن بهرام نیا" با بازدید سرزده خود از نانوایی‌های شهر ایلام، پرده از رازی برداشت که سال‌ها است مردم ایلام با آن دست و پنجه نرم کرده و کسی از مسئولان به این خواسته به حق توجه نکرد و به مصداق ضرب المثل "از این گوش می‌گیرند و از آن گوش  در می‌کرد" عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرف نشنوی و بی توجهی مسئولان مرتبط با "نان "و "نانوا" در ایلام به جایی رسید که در بازدید سرزده استاندار ایلام از 9 نانوا شهر ایلام 8 نانوا دارای تخلفاتی چون"کم فروشی"، "بی توجهی به رعایت بهداشت"، "نامرغوب بودن نان نداشتن کیفیت در پخت" بودند.

وضعیت موجود نانوایی‌های ایلام، استاندار ایلام را بر آن داشت تا با تشکیل جلسه شورای آرد و نان به مسئولان استانی فرصت یک ماه بدهد و از آنان بخواهد که در این فرصت داده شده کیفیت نان را ارتقاء دهند و به مشکلات بهداشتی، کم فروشی و نادیده گرفتن حقوق مردم پایان دهند و جمله تاریخی خود را نیز عنوان کرد و آن جمله این بود که " با این وضعیت تورم و گرانی بگذارید مردم حداقل نان سالم داشته باشند و مصرف کنند".

"کی بود، کی بود، من نبودم!"

هشدار استاندار ایلام، مسئولان مرتبط با "نان "و "نانوا"   را بر آن  داشت تا فریاد "کی بود، کی بود، من نبودم!" را سر دهند و با توسل به فضای مجازی و تشکیل گروهای ‌خلق الساعه، توپ را توی میدان هم انداخته، روبروی هم صف‌آرائی کرده و برای هم شاخ و شانه کشیده و در صدد آن هستند تا اصل قضیه که"افزایش کیفیت نان در ایلام است" را در لابه‌لای حرف و حدیث‌هایشان به مدد برخی رسانه‌های فیک گم کنند و دستور استاندار ایلام را که تاکید بر آن دارد" با این وضعیت تورم و گرانی بگذارید مردم حداقل نان سالمی داشته باشند و مصرف کنند". با "کی بود، کی بود، من نبودم!" به مانند صدها دستور اصلاحی و موثر در ارائه خدمات مطلوب به مردم را گم کنند.

هیچ‌گونه تکلیفی در راستای بازرسی از نانوایان نداریم

"هوشنگ نادری"  نخستن مسئولی بود که با صدور نامه‌ای از مسئولیت سازمان مربوطه خود به دفاع پرداخت و گفت: تکلیف  قانونی اداره کل غله و خدمات بازرگانی، مشخص  و صرفا در حوزه خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی ، تأمین و ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی شامل برنج ، شکر و روغن و همچنین تأمین آرد نانوایان و خام روستایی و عشایری فعالیت می‌کند و قانونگذار هیچ گونه تکلیفی در راستای بازرسی از نانوایان برعهده این اداره کل نگذاشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام افزود:  اگر هم این اداره ورود پیدا کرده صرفاً به سبب همکاری با دستگاه‌های متولی نظارت از جمله اداره صنعت ، جهاد کشاورزی ، اتحادیه و دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی بیان کرد: با یک جستجو ساده در اینترنت می‌توانید، وظایف شرکت بازرگانی دولتی ایران که ادارات غله جز این شرکت هستند را دریافت‌کنید‌.

نادری، با بیان این که همه قصور متوجه اداره غله شود امری منطقی نیست گفت: چندین دستگاه متولی نظارت و کنترل بر "نان" "نانوا" هستند. این اداره کل نیز با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز بوده و تلاش خواهد کرد که در کنار سایر دستگاه‌های متولی و نظارتی در راستای ارتقای کیفی نان گام بردارد.

نظارت با جهاد کشاورزی است

"رضا محمدرحیمی" نیز با بیان این که در خصوص بحث  "آرد و نان" مسائل و مشکلاتی متعددی وجود داره که انشالله با شرایط بوجود آمده جدید و ورود استاندار محترم و فضای  مطالبه‌گری که بین دوستان رسانه‌ای و عامه مردم هست امید هست که بخشی از این مشکلات حل شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: جهت استحضار عزیزان تا چندماه قبل  نظارت‌و بازرسی در تمامی حوزه‌ها با وزارت صمت بود ولی در بدو تشکیل دولت جدید با هماهنگی بین وزارتخانه‌های جهاد و صمت و تحت نظارت معاون اول محترم رئیس جمهور تصمیم گرفته شد؛ که در خصوص محصولات غذایی و کالاهای اساسی فرماندهی واحدی بوجود بیاید و کل چرخه تولید ، توزیع و نظارت به وزارت جهادکشاورزی منتقل شود.

وی افزود: در این راستا 50درصد نیروهای بازرسی وزارت صمت به وزارت جهاد منتقل شدن و برای مدیریت بازار گندم و آرد و نان هم دو مکاتبه یکی توسط وزیر محترم جهاد و یکی هم توسط معاون محترم وزیر جهاد و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام و ضمن انتقال دبیری کارگروه گندم آرد و نان به جهاد‌کشاورزی به صراحت اشاره شده است که نظارت کارخانجات آرد و نانوایی هم توسط عزیزان این وزارتخانه انجام شود. در ادامه مکاتبات تقدیم خوانندگان می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: سازمان صمت هم علیرغم این تصمیمات تا کنون با استفاده از حداکثر توان موجود نسبت به انجام بازرسی‌های خود اقدام و از این به بعد هم در کنار فرمانداران محترم ودوستان جهاد و غله برای بهبود وضع موجود نانوایی‌ها خواهیم بود.

بازدید سرزده استاندار ایلام از نانوایی‌ها/ ساماندهی خبازی‌ها و کیفی کردن پخت مطالبه مردمی است پلمب در انتظار نانوایی‌های متخلف/44 درخواست برای آزادپزی ثبت شده است بیش از 40 درصد نانوایی‌های یزد استاندارد نمک را رعایت نمی‌کنند

  نوع تنبیه ها و مجازاتهایی که در مورد نانوایی ها داشته ایم خیلی بازدارنده نبوده است

"جمیل صادقی‌فر" با بیان این که  در  چند ماه گذشته بیش از 91نانوایی را به مرجع قضایی دادیم و با قطع سهمیه و یا کاهش سهمیه مواجه شدند اظهار داشت: بنده فکر می‌کنم که نوع تنبیه ها و مجازاتهایی که داشتیم خیلی بازدارنده نبوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:  هر جا در خیابان و بازار و مکان‌های مختلف کارشناسان بهداشت عمومی بازدید دارند یکی از اولویت های اصلی نانوایی‌ها هستند که هم در زمان کرونا و غیر کرونا مورد تأیید بوده است.

وی افزود: خیلی قابل پذیرش نیست که بگوئیم حوزه دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با نانوایی‌ها بی‌تفاوت بوده است و یا اینکه در وظیفه نظارت سهل انگاری کرده است، کل مستندات را در جلسه "شورای آرد و نان" و هر زمانی که لازم باشد هم به تفصیل بیان می‌کنیم .

این مقام بهداشتی استان افزود:  نانوایی که در خمیر "بلانکیت" (سفید کننده نان) دارد، انگار دارد مستقیم به مردم شلیک می‌کند، چرا که حجم زیادی از گرفتاریها و بیماریها را برای افراد به دنبال دارد که بسیار خطرناک است.

وی یادآورشد: همکاران ما مجهز به دستگاه‌های پرتابلی هستند که میزان شوری و نمک موجود در خمیر و همچنین میزان ph خمیر را در جاهایی که افزودنی‌های غیرمجاز مثل جوش شیرین اضافه می شود را می سنجند.

صادقی‌فر با بیان این که، ما در کارمان قطعا بی نقص نخواهیم بود و در کارمان نقص هست اماکیفیت یک جاده  بی پایان است و همواره می‌توان فرایندها و وضع موجود را به چالش کشید و زیر سوال برد، اما من فکر می کنم در حد قابل قبولی وظیفه نظارتی خود را انجام دادیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مواردی متعددی داشتیم که آنها را نه برای یک بار که چند بار به مراجع قضایی معرفی کردیم که با آنها برخورد شود، کار بهداشت بیشتر از این نمی‌تواند باشد، کار ما این است که برویم چک کنیم و تذکربدهیم و به دستگاه‌های ذیربط گزارش بدهیم، این کار را در دوران کرونا در حد قابل قبولی انجام دادیم و مستندات هم موجود است.

به گفته صادقی‌فر، مردم دنبال نان سفید و براق هستند که در نتیجه افزودن بلانکیت به خمیر است، باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که مردم دنبال این نان ها نروند.

بازرسی از نانوایی‌ها تشدید می‌شود / شهروندان تخلف‌ها را گزارش دهند

عبدالصاحب نادری، نیز از  آغاز و نظارت تیم‌های بازرسی مشترک بر نحوه توزیع آرد و کیفیت تولید و عرضه نان در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ساماندهی وضعیت فعلی و عرضه نان با کمیت و کیفیت مناسب در دستور کار است.

سرپرست فرمانداری ایلام افزود: برای نظارت بر "نان" و"نانوا" در ایلام در قالب" طرح شهید امانی"، از ظرفیت نیروهای بسیج استفاده می‌شود.

وی از مردم ایلام خواست و گفت: شهروندان موارد و گزارش‌های مرتبط با کیفیت و کمیت نان را به جهاد کشاورزی یا فرمانداری ایلام منعکس کنند.

به گزارش تسنیم؛ تحلیل محتوایی سخنان مسئولان مرتبط با "نان" و "نانوا" درایلام حکایت از آن دارد که در صدد بهره مندی از مکانیسم دفاعی برای مُبرا جلوه دادن خود از وضعیتی هستند که نبود نطارت آنان عامل ایجاد این وضعیت بوده است و نمی‌توانند با توسل به این مکانیسم دفاعی و سر دادن "کی بود، کی بود، من نبودم!" افکار عمومی را که سخت منتقد عملکرد آنان در زمان تصدی چند ساله بر مستند دستگاه نظارتی است را قانع کنند.

بهتر آن است که انتقاد از دیگر مدیران در شرایطی که خود منتقد نیز یکی از عاملان همان چالش‌های کاری باشد، مصداق بارز و واضح  همان مکانیسم فرافکنی و فرار کودکانه از قبول قصور خویش در جریان ضعف عملکرد هاست و موجب بدبینی و ناامیدی مردم به مسئولان خواهد شد.

امید است مسئولان مرتبط با"نان" و"نانوا" در استان ایلام این سخن حسن بهرام نیا استاندار ایلام را آویزه گوش کنندکه گفت؛" با این وضعیت تورم و گرانی بگذارید مردم حداقل نان سالمی داشته باشند و مصرف کنند". و به جای مکانیسم غیر قابل قبول "کی بود، کی بود، من نبودم!" چاره‌ای برای سامان "نان" و"نانوا" در ایلام بیندیشند .

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مسئولان مرتبط استان ایلام گفت استاندار ایلام نانوایی ها بازدید سرزده جهاد کشاورزی آرد و نان من نبودم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار شهرستان ماکو گفت: همه باید با استفاده از توان داخلی و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها برای تحقق این شعار مهم تلاش کنیم.

نادر کاظمی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر پیام مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۳، خواستار برنامه ریزی دقیق مسئولان در تحقق این شعار مهم شد و گفت: امسال نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از توان داخلی و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها برای تحقق این شعار مهم تلاش کنیم.

وی خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در سال جدید را وظیفه همه مسئولان و خادمان ملت دانست و افزود: مردم ولی نعمت و خط قرمز ما هستند و مسئولین وظیفه دارند تا با جدیت پیگیر رفع مشکلات مردم باشند.

کاظمی با اشاره به اینکه در سال جدید اولویت ما به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام خواهد بود، گفت: از وام ۱۰۰ میلیارد تومانی پروژه فاضلاب شهری شهر ماکو ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و در حال اجرا است و پیش بینی می شود در هفته دولت سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع جمعی از بانوان ایلامی مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در استان
  • کسادی بازار نان خراسانی و بربری/رونق کماج طرشتی در رمضان تهران قدیم
  • توزیع نان رایگان توسط ۱۳۰ نانوایی در شهر کرمانشاه
  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • کسادی بازار نان‌ خراسانی و بربری | رونق کماج طرشتی در رمضان تهران قدیم
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • تلاش مجاهدانه مسئولان و مردم پیش نیاز جدی برای تحقق شعار سال
  • همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم