Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، همزمان با افتتاح فاز نخست شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم، روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت خام فوق سنگین کشورمان به فرآورده‌های نفتی شامل قیر، نفتا، گازوئیل و نفت سبک تبدیل می‌شود.

۵۰ درصد محصولات پالایشی این مجتمع عظیم در جزیره قشم به قیر و ۵۰ درصد دیگر هم به برش‌های سبک نفتی شامل نفتا، گازوئیل و نفت سبک تبدیل و تمام این محصولات به صورت ۱۰۰ درصد به کشورهای مختلف صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فاز دوم این مجموعه پالایشگاهی هم با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که با اتمام آن، میزان تولید روزانه محصولات پالایشی این پالایشگاه به ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

ارزش افزوده سالانه فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه مهم کشورمان در قشم ۸۵۷ میلیون دلار برآورد شده که ارزآوری مهمی برای کشور محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان این پالایشگاه، سالانه یک میلیون تُن قیر و ۵.۶ (شش و نیم) میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی همچون نفتا، گازوئیل و نفت سبک در این مجموعه با هدف صادرات تولید خواهد شد.

افتتاح فاز نخست این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۲۱۹ میلیون دلاری گروه گسترش انرژی پاسارگاد، امکان اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نیروی کار و یک هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

سهم قشم با افتتاح این پالایشگاه در حوزه پالایشی کشور حدود ۳۵ درصد است.

رئیس جمهور روز گذشته در ادامه سفرهای استانی خود به اتفاق شماری از وزرای کابینه سیزدهم وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شد و امروز برای افتتاح فاز اول نخستین پالایشگاه نفت خام فوق سنگین کشور، وارد جزیره قشم شد.


 
 
 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پالایشگاه نفت ابراهیم رئیسی افتتاح فاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی، در گفتگوی نوروزی با خبرگزاری خبرآنلاین، بیان کرد: «خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.» در همین راستا، وزیر نفت به اظهارات او واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. منبع:‌ آخرین خبر

 

دیگر خبرها

  • گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در ۱۴۰۲ چه بود؟
  • افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد