Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی ملک‌حسینی در خصوص حوادث اخیر در شهر یاسوج گفت: در چند روز اخیر جرایمی در سطح شهرستان بویراحمد اتفاق افتاده و باز نشر گسترده و سلسله وار این حوادث در فضای مجازی متأسفانه موجب القاء حس ناامنی شدید بین خانواده ها و بد نام شدن استان گردیده است لازم می‌دانم چند نکته را جهت استحضار مردم عزیز و تنویر افکار عرض نمایم:*

نکته اول:چون دستگاه قضایی خود را مکلف به مردم داری و ارتباط و پاسخگویی به مردم می‌داند و در تمام حوادث اخیر موضع اتخاذ نموده و صراحتا از طریق تلویزیون و رسانه ها و فضای مجازی روشنگری نموده، متاسفانه امروز به تنهایی مورد حمله قرار گرفته و باید پاسخگوی تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... باشد.

نکته دوم: مردم عزیز به درستی از دستگاه قضایی تقاضای برخورد قاطع و بازدارنده با مخلین نظم و امنیت عمومی را دارند. جهت اطلاع شما عزیزان وقتی بنا به گواه آمار استان ما به لحاظ فروانی جرایم خشن جزء استان های خوب کشور است ولی بلحاظ جمعیت کیفری زندان ها استان ششم کشور هستیم این به چه معناست؟؟؟ آیا نتیجه این آمار جز این است که استفاده از مجازات زندان در استان ما بسیار زیاد بوده؟؟؟فقط در چند مدت اخیر بیش از ۳۰ نفر با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند به عنوان مثال افرادی که در بن سنجان تیراندازی کردند همگی بازداشت هستند و بازسازی صحنه با حضور مردم و رسانه ها انجام شد. انشاءالله هفته آینده گزارش مستند و تصویری از داخل زندان اعلام خواهد شد.

نکته سوم: بر خلاف تصور عموم مبنی بر اینکه این افراد اشرار سابقه دار هستند باید عرض کنم متاسفانه بسیاری از این افراد نوجوان و جوانان فاقد سابقه کیفری هستند. همه آنها هم فقیر و بی بضاعت نیستند و بعضا از خانواده های مرفه هستند و این زنگ هشداری است برای جامعه و خانواده ها

نکته چهارم: تمام این درگیری ها یا خانوادگی یا دو طرفه و بر اساس اختلاف قبلی و با برنامه ریزی قبلی بوده است. متاسفانه در بازجویی‌ها مشخص شده که بسیاری از این اقدامات و جرایم ریشه در مسائل پوچ و بی ارزش مانند اختلاف در قیمت یک کالا، برخورد آینه دوماشین، فحش و ناسزا گفتن یک طرف به طرف مقابل، دعوا در بازی فوتبال و... که همگی نیازمند افزایش آستانه تحمل و ارتباط منطقی و صبورانه و محترمانه افراد با یکدیگر دارد، بوده است.

نکته پنجم: متاسفانه آنچه بیشتر از این جرایم به امنیت استان ضربه می‌زند انتشار گسترده کلیپ ها و تصاویر در گروه‌های خانوادگی و ایلی و طایفه ای است که با توجه به شرایط خاص استان ما از یک سو باعث القاء حس نا امنی و از سوی دیگر قبح شکنی بین جوانان و نوجوانان می‌شود. اتفاقات مجرمانه غیر قابل ذکری در بسیاری از استان ها اتفاق می افتد و هیچ باز نشری در فضای مجازی ندارد چون اینکار خود مصداق ترویج خشونت است. لیکن در استان ما از هر دعوای خیابانی و حتی اختلاف خانوادگی فیلم و کلیپ تهیه و چون حضور مردم در فضای مجازی هم طایفه ای است ظرف چند دقیقه تمام استان را در بر می‌گیرد.اندکی تأمل!!!!!!!!!!!!!

نکته ششم و بسیار مهم اینکه بسیاری از این کلیپ ها یا مربوط به استان ما نیست و یا مربوط به قبل است مانند کلیپی که تحت عنوان درگیری بلوار ارم پخش شد اگر دقت بفرمایید درختان در این فیلم سبز هستند و پوشش افراد (لباس آستین کوتاه) نشانگر این حادثه در فصل دیگری است. و توضیح اینکه این دعوا نیز مربوط به دو خانواده روستایی بوده تشکیل پرونده شده است.

نکته هفتم و باز هم مهم : طبق بررسی های صورت گرفته بازنشر سلسله وار و گسترده این کلیپ ها و ادغام کلیپ های غیرمرتبط بعضا توسط افرادی بوده که قاطعیت و برخورد دستگاه قضایی را لمس کرده‌اند و الان جهت انتقام دست به تخریب گسترده زده اند.

نکته هشتم :باز هم تاکید می‌کنم خط قرمز دستگاه قضایی استفاده از سلاح سرد و گرم میباشد و شدید ترین برخوردها و احکام صورت گرفته و خواهد گرفت که گزارش مختصری از آن به عرض مردم عزیز خواهد رسید. اما به نظر شما با شرایط فعلی جامعه و فضای مجازی آیا اعلام هر روزه مجازات های اعدام ،زندان،شلاق و تبعید... در فضای مجازی و عمومی اگر چه ممکن است تا حدودی بازدارنده باشد و از این حیث مفید است اما آیا تکرار هر روزه آن باعث ایجاد احساس ناامنی و توجه افکار عمومی به سمت استان عزیزمان نخواهد بود؟؟؟؟؟

نکته نهم: مگر در همین ایام احکام قصاص، اعدام، حبس طولانی مدت،شلاق و تبعید اجرا و اعلام نشد؟؟؟؟؟؟؟ اگر چه مقررات فعلی جزایی امکان مجازات علنی را محدود نموده ولی مگر هر روزی که مجازات ها اعمال شد از طریق رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی نشد؟؟؟؟؟ ولی متاسفانه بدون آسیب شناسی دقیق همه صحبت ها و پیشنهادات و انتقادات منتهی به عدم برخورد شدید قضایی  بوده است. در حالی که در این دوسال برخوردها چند برابر شده. فقط بازداشت ها امسال ۲۵ درصد افزایش داشته.*

نکته دهم: تا کنون چند همایش و بحث آسیب شناسی در خصوص بیکاری، مهاجرت بی رویه و حاشیه نشینی شدید در شهر یاسوج، کاهش اعتقادات مذهبی، طراحی نامناسب شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز، سنت ها و رفتارهای غلط مانند استفاده از سلاح در مناسبت ها و مراسمات،عدم آموزش و نظارت خانواده ها بر فرزندان، کاهش نظارت ها و فعالیت های پرورشی در مدارس ، قهرمان سازی از شرارت ها و رفتارهای غلط جوان ها در میان طوایف و ترویج فرهنگ غلط (کُر قوچی و دست درار)،در این استان برگزار شده؟؟؟؟  دستگاه ها و نهادهای متولی و نخبگان به مردم گزارش دهند و نتیجه اقداماتشان را نشان دهند.*

نکته یازدهم: وظیفه اصلی دستگاه قضایی برخورد بوده که با افتخار دو انتخابات در دوسال اخیر با حضور مقتدرانه دادسراهای استان با امنیت کامل برگزار شد. تمام قضات برای اولین بار در کنار عزیزان نیروی انتظامی بر روی صندوق ها حضور داشتند. در همان لحظه و به صورت میدانی برخورد میشد. تا کنون هشت مرحله طرح ارتقاء امنیت برگزار شد و بیش‌از هزار دستگاه خودروی متخلف با دستور قضایی روانه پارکینگ شد. تکرار میکنم که آمار بالای زندانیان در استان ما و تذکرات هفتگی مقامات کشوری نشان از عزم و شدت برخورد قضایی دارد. اگر شاهد برخوردهای خانوادگی و استفاده نوجوانان و جوانان که همگی فرزندان ما و شما هستند از سلاح هستیم، آیا تنها راه اصلاح امور زندانی کردن این افراد هست؟ ؟؟؟؟*

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز فضای مجازی دستگاه قضایی خانواده ها استان ما کلیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد

دکتر سعید مهری تعداد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس در استان در تعطیلات نوروز را ۹ هزار و ۲۳۸ مورد ذکر کرد و گفت: در همین مدت ۷۹ هزار و ۶۱۸ نفر به بخش‌های اورژانس مراکز درمانی و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان مراجعه کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل افزود: ۲ هزار و ۳۳۵ مورد از این مراجعات مربوط به موارد و مشکلات قلبی و ۱۲۰ مورد نیز مربوط به سکته مغزی مراجعان بوده است.

او بیان کرد: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه پارسال تاکنون، تعداد ۶۸ هزار و ۳۵۳ نفر بیمار به صورت سرپایی در بخش های اورژانس خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

دکتر مهری گفت: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر در مراکز فعال اورژانس استان بستری شده و تحت درمان و مداوا قرار گرفتند.

او با اشاره به جان باختن ۱۴ نفر طی ایام تعطیلات نوروز در حوادث رانندگی جاده‌ای استان اردبیل، تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ایام عید نوروز امسال در این استان را ۵۳۹ نفر اعلام کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل همچنین گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال در استان اردبیل ۶۵۴ مورد جراحی اورژانسی و یک هزار و ۱۰۶ مورد جراحی عادی انجام شده و علاوه بر این ۳۰۲ فرد بیمار به مراکز درمانی مجهزتر اعزام شده است.

او بیان کرد: در طرح سلامت نوروزی امسال ۱۳ هزار مورد بازرسی بهداشتی از اماکن ارائه خدمات به شهروندان انجام شده که در جریان آن، علاوه بر کشف و ضبط ۷۳ تن مواد غذایی فاسد، ۱۵ واحد ارائه دهنده خدمات پلمب شده و ۴۰۷ فرد و واحد ارائه خدمات نیز به دستگاه قضایی معرفی شده است.

دکتر مهری گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال ۱۷ بیمارستان دولتی استان اردبیل به همراه ۱۰۵ مرکز بهداشت و مراکز جامع سلامت در استان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از پیش‌بینی و سازماندهی ۴۵۰ کارشناس، تکنسین و پزشک اورژانس برای اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در این استان خبر داد و افزود: این نیروها فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی در ۶۶ پایگاه جاده‌ای و شهری از روز ۲۴ اسفندماه آغاز کرده‌اند.

او تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۱۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای مدیریت حوادث و ارائه خدمات اورژانسی در سطح استان در تمام ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی آماده‌سازی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • دستگیری باند قاچاق انسان در تایباد
  • امیرآباد بابکان، رکورددار میزان بارش‌ های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی
  • قطع برق و راه ارتباطی روستاها در کهگیلویه و بویراحمد