Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: در جنگ دیپلماسی باید غیرت‌مندانه ایستاد که مذاکره کنندگان ما ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در مذاکرات عجله‌ای نداریم؛ اما نمی‌گذاریم مذاکرات به یک جریان فرسایشی تبدیل شود، اضافه کرد: در سیاست خارجی وقتی چنین ملت غیوری پشتوانه است، باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت و عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید حساب شده و دقیق پیش برویم، گفت: ان شاءالله مذاکره کنندگان موفق خواهند بود که تحریم‌های ظالمانه را از سر راه ملت بردارند.

 اقدامات دولت و مجلس در عرصه اقتصادی و معیشت، امیدبخش است

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری همچنین گفت: در عرصه اقتصادی و معیشت مردم، طراحی‌های خوبی انجام می‌شود و آنچه در دولت و مجلس انقلابی دنبال می شود امیدبخش است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار بودجه درباره فضای کسب و کار، نهضت ملی مسکن، کنترل تورم نیاز به اصلاح دارد و کار جدی و دقیق و متینی را می‌خواهد.  

حاج علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخبار حقوق‌های نجومی ملت ما را رنج داده، اظهار داشت: هر چند وقت یک بار خبر پرداخت حقوق‌های نجومی منتشر می‌شود. دولت با دقت این موضوع را پیگیری می‌کند و آنها خبرهای خوبی از این رهگیری‌ها دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این مساله نامناسب و رنج آور غالبا به شرکت‌های دوزیست و اصطلاحا خصولتی مربوط می‌شود، گفت: عمده این اتفاقات آنجاست و مدیران  این شرکت‌ها برداشت‌های ناصواب دارند.

 وی با طرح این سوال که چطور غیرت یک مدیر اجازه می‌دهد که ۱۵ برابر بیشتر برداشت کند، گفت: این موضوع نیاز به اصلاح دارد و امیدواریم اصلاح شود.

غیرت دینی بزرگترین فضیلت برای جامعه ایمانی و انقلابی است

حاج‌علی‌اکبری همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرازی از سخنان گهربار امام علی (ع) گفت: حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند اگر می‌خواهید نعمت‌های الهی که به شما داده شده، حفظ شود راهش صبر بر طاعت پروردگار متعال و آن چیزی است که خداوند متعال از کتاب، شریعت و دین به شما سپرده است و اگر دین خود را نگه دارید به هیچ وجه دنیای شما ‌آسیب نخواهد دید.

 خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر جایگاه اخلاق جامعه انقلابی گفت: یکی از بزرگترین  فضیلت‌ها برای جامعه ایمانی و انقلابی غیرت دینی است ، موضوعی بسیار اساسی و حیاتی که در منظومه معارف قرآنی و روایی دارای جایگاه ویژه ای است.

حاج علی اکبری گفت: بنیان و زیرساخت بسیاری از فضیلت‌ها در اخلاق و اعمال همین مسئله غیرت دینی است و خداوند تبارک و تعالی در زبان پیامبر اعظم و اولیا غیور معرفی شده است.

وی یادآورشد: خداوند غیور است و غیرتمندان را دوست دارد. حضرت حق تبارک و تعالی، غیرت را در فطرت انسان به ودیعه گذاشته و همه انسان‌ها بر حسب فطرت الهی از این سرمایه غیرت بهره مند هستند. یعنی نسبت به آنچه ایمان و تعلق خاطر دارند، حساسیت نشان می‌دهند. وقتی محبوبشان تهدید می شود واکنش نشان می‌دهند این در همه فطرت همه انسان ها وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنچه که غیرت را در وجود انسان پرورش می دهد، ایمان به خدای متعال و محبت نسبت به حضرت حق تبارک و تعالی است. این بنیان و اساس غیرت الهی، دینی و ایمانی است و خداوند تبارک و تعالی این نعمت بزرگ را در پرتو ایمان در وجود انسان مومن پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه غیرت دینی عنوان فراگیری است که سایر جلوه‌های غیرت، خانوادگی، ناموسی، ملی و وطنی را پوشش می‌دهد، افزود: در قرآن کریم کلمه غیرت به عنوان خاص مطرح نشده اما با مراجعه دقیق به آیات قرآنی و بر اساس مبنا همه آیات جهاد و همه آیات مربوط به برائت از کفار، حفظ حدود الهی و حفظ خانواده آیات غیرتند.

حاج علی اکبری ادامه داد: انسان مومن باید نسبت به خداوند متعال، احکام الهی، اولیای الهی و هر چه که منتسب به دین باشد، غیرت بورزد.  اگر کسی غیرت نداشته باشد، گرفتار استهاله و وارونگی شخصیتی می‌شود و ایمان در او باقی نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه غیرت حفاظ شخصیت مومن و سپر و حفاظ جامعه ایمانی است، گفت: اگر غیرت در ابعاد گوناگون باشد، عزت و کرامت در جامعه تقویت می‌شود و استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مومنین در پرتو غیرت تقویت می‌شود و مظلومین در چنین جامعه‌ای حامی پیدا می‌کنند و کسی تنها نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه از نظر غیرت دینی قوی شد، عفت و حیا در جامعه تقویت می‌شود  و از اصالت خانواده صیانت می شود و اگر غیرت آسیب و تضعیف شود، خانواده از دست می‌رود و هویت جامعه ایمانی در معرض خطر قرار می گیرد.

حاج علی اکبری افزود: وقتی جامعه از اعتدال و سلامت خارج ‌شود، نمادهای هویتی بیگانه، جایگزین ارزش‌های اسلامی و نمادهای دینی و داخلی می شود و این برای جامعه اسلامی مخاطره است.

کد خبر 649976 برچسب‌ها نماز جمعه هسته‌ای - برجام ائمه جمعه - امام جمعه محمدجواد حاج علی‌اکبری خبر ویژه مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه هسته ای برجام ائمه جمعه امام جمعه محمدجواد حاج علی اکبری خبر ویژه مذاکرات وین هسته ای مذاکرات خطیب نماز جمعه تهران تبارک و تعالی حاج علی اکبری جامعه ایمانی غیرت دینی جامعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد، گفت: پیش نماز‌های ما باید به مدیران و فعالان در عرصه اجرای معنویات رهبری تبدیل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اینکه چرا ما کار فرهنگی می‌کنیم و در مردم اثر نمی‌گذارد، به دلیل آلودگی فکری و بصری در محیط جامعه است که باید طهارت لازم برای کار‌های فرهنگی را لحاظ کرد.

به گفته امام جمعه قزوین، مردم باید بدانند که تبعیض برای مسوولان مهم است و نباید اجازه داد که صحنه زشت این موضوع برای جامعه آشکار شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خوشبختانه قزوین در فضای قرآنی کشور خوش درخشیده و در مسابقات متعدد قرآنی وضعیت خوبی دارد، حتی در حوزه عفاف و حجاب نیز جزو سه استان برتر کشور ارزیابی شده است.

امام جمعه قزوین بر اهمیت طرح اعتلا تیر تاکید کرد و یادآور شد: در این طرح قرار است بیش از ۹۰۰ امام جمعه سراسر کشور شرایط فرهنگی استان‌ها را رصد کرده و برنامه محور وارد میدان شوند که ما نیز باید در این حوزه پیشگام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه قرارگاه است، هنوز به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و همه باید در محلات مساجد را فعال کنند تا برکات این اماکن فرهنگی به نماز جمعه و مراسم مختلف جریان یابد.

امام جمعه قزوین به ظرفیت‌های فرهنگی قزوین نیز اشاره کرد و یادآور شد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، نام بردن علما و فاخران و مشاهیر قزوین چند ساعتی زمان می‌برد که این مساله بیانگر ارزشمند بودن این استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • باشگاه تراکتور: مذاکرات با چند گزینه پُرافتخار در جریان است
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه