Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:10:09 GMT

رکورد ۶۲ ساله گرما در استرالیا شکست

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۷۰۷۰

رکورد ۶۲ ساله گرما در استرالیا شکست

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، مقامات استرالیایی به مردم هشدار دادند که روز جمعه در خانه بمانند زیرا موج گرمای شدید در امتداد سواحل شمال غربی این کشور دمای هوا را به ۵۰.۷ درجه سانتیگراد (۱۲۳ درجه فارنهایت) رساند که آخرین بار در ۶۲ سال پیش مشاهده شده بود.

این گرمای تاریخی درحالی در استرالیا رقم خورده که دانشمندان و محققان در مورد گرم شدن زمین و تبعات زیست محیطی آن برای طبعیت و انسان هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده در این هفته نشان داد که گرم‌ترین سال‌های ثبت شده سیاره همه در دهه گذشته بوده‌اند و سال ۲۰۲۱ ششمین سال گرم‌ در تاریخ بوده است.

استرالیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کربن در جهان است، اما دولت دست از قطع اتکای خود به زغال سنگ و سایر صنایع سوخت فسیلی برنمی‌دارد چرا که معتقد است انجام این کار به هزینه‌های شغلی منجر می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس استرالیا گرمای تاریخی ایالات متحده مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینما‌های کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.

این میزان استقبال سبب شد تا سینما‌ها برای روز گذشته، میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب با ۷ میلیارد تومان فروش باشند که یک آمار قابل‌قبول برای گیشه چهارشنبه به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • اوج گیری گرما در اروند
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت