Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری هر سال در ۱۹ دی ماه دیداری با مردم قم دارند که امسال به صورت تصویری این دیدار برگزار شد.

وی با اشاره به نکات مهم بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بر غیرت دینی مبتنی بر عقلانیت تاکید فرمودند، انقلاب ما اسلامی بوده و بر مبنای اسلام شکل گرفته و بر این اساس الزامات خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ایلام گفت: در انقلاب اسلامی نقش رهبری بر عهده عالمان دین بوده است، نقش رهبری اصلی با حضرت امام راحل بود، بنابراین روشن‌فکران غربی و غرب زدگان نقش اساسی و چشمگیر در انقلاب ما نداشته‌اند و نخواهند داشت، از این‌ جهت می‌بینیم که عالمان دین و خدمت‌گزاران به جامعه از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون مورد هجمه استکبار جهانی قرار داشته‌اند و قرار دارند.

وی ادامه داد: تجربه ما در عمر با برکت انقلاب اسلامی به ما آموخته که هر جایی‌که ما پای‌بند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی‌مان باشیم موجب پیش برندگی و بالندگی جامعه می‌شود و هر جایی‌ که کوتاهی کرده‌ایم، پسرفت داشته‌ایم، نقش غیرت دینی و عقلانیت در جامعه در اینجا مشخص می‌شود و دشمن طبیعتاً دنبال غیرت زدایی در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: بنابراین خواص جامعه، اصحاب رسانه و اندیشمندان باید برای خنثی کردن تبلیغات منفی دشمن مقابله‌ به‌ مثل کند و نقش دشمن را نقشه‌های آنان بر آب کنند، دشمن  وقتی که در برابر جهاد امت ما و ملت مسلمان ایران، قدرت رویارویی را ندارد و محکوم‌ به شکست است و به خودش نیز این امر را پذیرفته، در جنگ نرم تلاش می‌کنند که بینات و دستاوردهای اصلی انقلاب را زیر سؤال ببرد.

وی بیان کرد: دشمن هیچ وقت نمی‌آید موفقیت‌های عظیم انقلاب اسلامی را ذکر کند، قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی و عظمت او را بیان کند، دشمن هیچ وقت پیشرفت ماهواره‌ای جمهوری اسلامی و پیشرفت علمی ما را که در تحریم و فشار به موفقیت‌هایی در دنیا رسیدیم که واقعاً محیرالعقول است را بازگو کند، دشمن مثل مار زخمی می‌ماند که دنبال تزریق زهر خود بوده تا انتقام بگیرد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: البته لازم است که مسوولان بیش از گذشته تلاش کنند، برای گرانی و تورم برنامه داشته باشند چرا که اینها قابل پیشگیری است،  در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مصوباتی خوب و کم نظیری برای توسعه استان مصوب شده که باید مسوولان پیگیری‌های لازم را داشته باشند که این مصوبات اجرایی شده و مشکل بیکاری و اقتصادی مردم مرتفع شود.

امام جمعه ایلام در ادامه به اشاره به ۲۶ دیماه و فرار شاه از کشور، ابراز کرد: این روز نقطه عطفی در تراز انقلاب اسلامی ماست و برای ما از نکات امیدبخش برای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، دشمن خواست که حضرت امام راحل را از صحنه خارج کرد و به ایشان توهین کرده و فرزند برومندشان حاج آقا مصطفی را به شهادت رساندند، مردم قم قیام کردن و سلسله این قیام‌ها منجر به فرار شاه در مدت کوتاهی شد.

وی تصریح کرد: شاهی که کمترین توجهی به مردم نداشت و مردم را به عنوان برده در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده و خودش هم نوکر آنان بود، وقتی که نیاز به پشتیبانی آمریکایی‌ها داشت، او را رها کردند و حاضر نشدند که شاه را به کشور خود راه دهند، و شاه آواره و سرگردان شد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مشکلاتمان حل شود به خدا روی بیاوریم، لازم است که مساجد را پر کنیم، مسجد سنگر و خانه خداست، پناهگاه است، به سوی خدا بیایم تا خدا مشکلاتمان را حل کند، رویکرد به مسائل معنوی که از آن فاصله گرفته ایم، نیاز ضروری جامعه ماست، ان‌شاالله نمازهای سه وعده در مساجد اقامه و اذان از منارها پخش شود و مردم خوبمان هم شرکت کنند که قطعا خداوند هم ما را مورد توجه خود قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه هر جایی‌که پای‌بند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی‌مان باشیم موجب پیش برندگی و بالندگی جامعه می‌شود، گفت: کسانی که یاور و تکیه گاهشان غیر از خدا و تکیه بر طاغوت کنند، محکوم به شکست هستند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: 19 دی انقلاب اسلامی بالندگی انقلاب اسلامی حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار جمعی از هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و اقتدار کشور، نیاز است آثار نابی در قالب هنر تولید شود.
آیت الله عاملی تصریح کرد: استان اردبیل آداب و رسوم و آیین‌ها و فرهنگ خاصی دارد که باید در قالب هنر برای همگان تداعی شود و گذشت و احساسات و حس همدردی و هم نوعی خیران و انسان‌های بزرگ در قالب هنر معرفی شود.
در این دیار که با تجلیل از تعدادی از هنرمندان همراه بود، سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل هم از تولید پویانماییِ ۹۰ دقیقه‌ای شاه اسماعیل صفوی با همت هنرمندانِ استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه