Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دری نجف آبادی گفت: زمینه های تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت اقتصادی در بخش های مختلف وجود دارد و امروز باید تمام تلاشمان رفع وابستگی اقتصاد کشور از نفت باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل ازدیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت‌المقدس با اشاره به دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف گفت: اعتماد به نصرت الهی و به کارگیری اراده های قوی همراه با مجاهدت و حضور میدانی مردم در صحنع مهمترین مولفه پیروزی های ملت است و این مولفه ها روز به روز باید تقویت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت حماست نوزدهم دی ماه ، افزود: غیرت دینی مهمترین مسئله ای بود که مقام معظم رهبری در این مناسبت مطرح کردند که امروز باید بیشتر به آن توجه شود چراکه ملت ایران با غیرت دینی به عزت و سربلندی رسیده اند.   امام جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران در طول دفاع مقدس با غیرت دینی مقابل توطئه های دشمنان علیرغم وجود حمایت کشورهای جهان به پیروزی بزرگ رسید، گفت: دشمنان در جنگ تحمیلی با به کارگیری مدرن ترین تجهیزات دفاعی و نظامی در مقابل عزم و اراده پولادین ملت ناتوان ماند و آنچیزی که توانست ملت ایران را با کمترین تجهیزات پیروز کند بت کارگیری غیرت دینی و ایمان واقعی به خداوند بود.   وی با تاکید براینکه قدرت دفاعی کشور روز به روز باید تقویت شود، بیان کرد: خوشبختانه با وجود روحیه دینی، انقلابی و جهادی حاکم در نیروهای مسلح، توان مقابله با توطئه های دشمنان و دفاع همه جانبه از ارزش های اسلامی و کیان اسلامی وجود دارد و آمادگی نیروهای مسلح در برابر با تهدیدات مختلف قابل تقدیر است.   آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری و بهره گیری از الگوهای موفق در ۴۲ ساله انقلاب می تواند کشور را در برابر بحران های مختلف نجات دهد، گفت:ملت ایران در طول ۴۲ ساله گذشته به الگوهای موفقی دست پیدا کرده که باید برای جبران خلاء ها از آنها استفاده کرد.    وی اضافه کرد: زمینه های تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت اقتصادی در بخش های مختلف وجود دارد و امروز باید تمام تلاشمان رفع وابستگی اقتصاد کشور از نفت باشد چراکه اقتصاد متکی به نفت از مهمترین مشکلات اقتصادی است که باید به آن توجه داشت.   امام جمعه اراک بیان کرد: اقتصاد متکی به نفت و وجود برخی عناصر ناصالح مهمترین مشکلات اقتصاد کشورمان است که از دولت سیزدهم انتظار می‌رود برای مدیریت و حل این مشکلات برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین و عملیاتی کند.   وی با اشاره به آسیب های اقتصاد متکی به نفت بیان کرد: اقتصاد متکی به فروش نفت از سال‌های گذشته کشور را با چالش و آسیب هایی مواجه کرده و همواره برای فروش آن دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم که باید در این خصوص تدبیر انقلابی داشت.   آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اگر به جای فروش نفت خام برای فروش محصولات نهایی و فرآوری شده برنامه‌ریزی می‌شد اکنون نه تنها مشکلات اقتصادی در کشور وجود نداشت بلکه اقتصاد ایران یکی از قدرت‌های دنیا محسوب می‌شد.   وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته ۳۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از ایران به روسیه صادر شد، گفت: برای هر کدام از آن محصولات ایراداتی وارد کردند و صادرات این حوزه را به چالش کشیدند، بنابراین باید با استفاده‌ از تکنولوژی و فناوری روز دنیا، صادرات محصولات نهایی و فرآوری شده در دستور کار باشد.   نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور و به خصوص صادرات محصولات ایرانی به دلیل دشمنی‌ها و تحریم های ظالمانه است و خنثی کردن تحریم ها در کنار رفع تحریم ها باید در کنار یکدگیر با قوت توسط دولت سیزدهم دنبال شوند.   وی خاطر نشان کرد: نظام پرداختی کشور باید بر اساس معیارهای کارشناسی، فنی، تاثیرگذاری افراد در اقتصاد، بهره‌وری و در نهایت عدالت استوار باشد و بودجه سال آینده باید بر اساس عدالت محوری و توجه به اقشار ضعیف جامعه تدوین شود.   انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: اقتصاد متکی مشکلات اقتصاد دری نجف آبادی غیرت دینی ملت ایران آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی: ضمن حمایت از «اقدام شجاعانه و خلق حماسه غرور آفرین نیروهای مسلح در دفاع از عزّت، عظمت و اقتدار ایران و پاسخ قاطع به خیره سری های وقیحانه رژیم صهیونیستی»، این پیروزی را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و نایب برحق ایشان، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) و ملّت همیشه سرافراز ایران، تبریک می‌گوئیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی پورکمالی انارکی؛ رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با صدور پیامی، ضمن حمایت از «اقدام شجاعانه و خلق حماسه غرور آفرین نیرو‌های مسلح در دفاع از عزّت، عظمت و اقتدار ایران و پاسخ قاطع به خیره سری‌های وقیحانه رژیم صهیونیستی»، این پیروزی را محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نایب برحق ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملّت همیشه سرافراز ایران اسلامی، بویژه خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تبریک گفت.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در بخشی از پیام خود، حماسه غرورآفرین غیور مردان ایران اسلامی در عملیات «وعده صادق» را تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه و اقتدار نظامی بی نظیر کشور دانست و آن را نقطه عطفی در آغاز راه روشن آزادی قدس عزیز و ترسیم اراده محکم و عزم جدّی ایران در دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که ان شاءالله به فضل الهی و عنایات حضرت، ولی عصر (عج) و رهنمود‌های داهیانه و تدابیر هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا، هر چه سریع‌تر شاهد پایان اشغال سرزمین‌های اشغالی و نابودی کامل متجاوزان اشغالگر و رژیم جعلی و منفور صهیونیستی و نظاره گر حاکمیت صلح، عدالت و شادی قلوب تمام آزادگان و آزادی خواهان در جهان خواهیم بود.



متن کامل پیام علی پورکمالی انارکی به شرح زیر است:



باسمه تعالی


وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

ستمکارتر از کسى که به وسیله‌ی آیات پروردگارش تذکر داده شود، سپس از آن‌ها روى برگرداند، کیست؟ بى تردید ما از مجرمان انتقام می‌گیریم (سجده آیه ۲۲)



حماسه غرورآفرین غیور مردان ایران اسلامی در عملیات «وعده صادق»، تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه و اقتدار نظامی بی نظیر کشور و نقطه عطفی در آغاز راه روشن آزادی قدس عزیز و ترسیم اراده محکم و عزم جدی ایران در دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی ایران در تمامی برهه‌های تاریخی خود هیچ گاه آغازگر هیچ جنگ و اقدام نظامی علیه هیچ کشوری نبوده، ولی در مقابل تهدیدات و تجاوزگری متجاوزان و دشمنان این مرز و بوم نیز سکوت اختیار نکرده است و همواره پاسخ قاطع و محکمی به تجاوزگری قدرت‌هایی که حتی اندیشه تعدّی به خاک کشور عزیزمان را در سر پرورانده اند، داده است.

بی شک عملیات «وعده صادق» در پاسخ به تعرض و تهاجم وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران ایرانی و با هدف تنبیه این رژیم سفّاک و در هم شکستن هیمنه پوشالی رژیم غاصب و کودک کش طراحی و اجرا شد و به جهانیان ثابت کرد که هیچ قدرتی در جهان، یارای مقابله با اقتدار نظامی و توان دفاعی کشور مقتدر ایران را نداشته و نخواهد داشت.

اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب (ره)، شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم، ضمن حمایت کامل خود از این اقدام شجاعانه و غرور آفرین نیرو‌های مسلح در دفاع از عزّت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی و پاسخ قاطع به خیره سری‌های وقیحانه رژیم صهیونیستی اعلام کرده و این پیروزی را محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نایب برحق ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی تبریک می‌گوید.

امید است به فضل الهی و عنایات حضرت، ولی عصر (عج) و رهنمود‌های داهیانه و تدابیر هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا، هر چه سریع‌تر شاهد پایان اشغال سرزمین‌های اشغالی و نابودی کامل متجاوزان اشغالگر و رژیم جعلی بوده و نظاره گر حاکمیت صلح، عدالت و شادی قلوب تمام آزادگان و آزادی خواهان در جهان باشیم؛ ان شاءالله.

دیگر خبرها

  • ببینید | رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • رئیسی به سمنان رفت
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • پورکمالی: عملیات «وعده صادق» تبلور غیرت ملّی و مبیّن پیشرفت‌های فناورانه کشور است