Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار، طرفین طیف گسترده ای از موضوعات سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی و فرهنگی و منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار داده و راههای توسعه همکاری ها در این زمینه ها مورد گفتگو قرار دادند.  

امیرعبداللهیان با تبریک سال نوی چینی، سلام گرم جناب آقای رئیسی به رئیس جمهور شی را ابلاغ و با تسلیم پیام کتبی جناب آقای رئیس جمهور به همتای چینی، آن را  پیامی مهم در آغاز کار دولت سیزدهم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر حمایت  جمهوری اسلامی ایران از سیاست چین واحد، بر آمادگی تهران برای توسعه همه جانبه روابط تاکید نمود.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به برنامه های بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو کشور، از همکاری های سازنده چین در تامین بیش از ۱۱۰ میلیون دز واکسن قدردانی نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به موافقت هیات دولت با گشایش سرکنسولگری چین در بندرعباس، ابراز امیدواری نمود این امر موجب تسهیل روابط مردمی و تجاری دو کشور بشود.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه با تشریح آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف، بر عزم دولت جمهوری اسلامی ایران بر اجرایی کردن تمامی توافقات زیرساختی با پکن تاکید نمود.

امیرعبداللهیان همکاری های گسترده جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و کشورهای دوست در منطقه را جزو اولویتهای سیاست خارجی دولت نامیده و بر ادامه نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه، از جمله حفظ و تقویت امنیت انتقال انرژی تاکید نمود.   

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اهمیت روابط فرهنگی و ظرفیت های مشترک تمدن های کهن ایران و چین، علاقمندی هنرمندان ایرانی برای توسعه همکاریها در حوزه هنری را فرصتی ارزشمند برای بهره گیری از این ظرفیت روابط دانست.

وزیر خارجه چین در این ملاقات، ضمن تایید نظرات وزیر خارجه کشورمان که امروز به قلم امیرعبداللهیان در مطبوعات چین انتشار یافته دیدگاه های وزیر خارجه ایران در مقاله منتشره را نشان دهنده افق بلند روابط دو کشور دانست.

وزیرخارجه چین بر آمادگی پکن برای توسعه همکاری ها در حوزه تامین مالی، انرژی، بانکی و فرهنگی علی رغم تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران تاکید نمود.

وزیر خارجه چین، ضمن اعلام حمایت کامل چین از مواضع منطقی ایران در قبال سیاستهای قلدرمابانه آمریکا در برجام، سیاست اصولی پکن را ادامه حمایت از مواضع ایران در مذاکرات برجام  دانسته و تاکید نمود که آمریکا باید اشتباه خود در خروج از برجام را جبران نماید.

طرف چینی با پر اهمیت ارزیابی کردن سند همکاری ۲۵ ساله، توافق طرفین برای آغاز اجرای این سند را رویدادی مهم و زمینه ساز تحول اساسی در روابط دانست.

گفتنی است دور دوم مذاکرات طرفین در ضیافت رسمی وزیر خارجه چین که به افتخار وزیر خارجه کشورمان ترتیب داده شده بود برگزار شد.  

در این دور از مذاکرات طرفین آخرین وضعیت مذاکرات وین، و تحولات در غرب آسیا و خلیج فارس را مورد بررسی قرار دادند.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1592571

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و چین حسین امیرعبداللهیان وانگ یی جمهوری اسلامی ایران وزیر خارجه کشورمان تاکید نمود خارجه چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به ترکمنستان سفر کرده  با رییس جمهور و رئیس شورای مصلحت خلق این کشور دیدار و گفتگو کرد. ارتقاء همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی، حمل و نقل و همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم از محور‌های گفتگوی وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات ترکمنستان بود.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان