Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@12:46:39 GMT

گرمای تاریخی در استرالیا!

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۸۷۹۴

گرمای تاریخی در استرالیا!

به گزارش رویترز، مقامات استرالیایی به مردم هشدار دادند که روز جمعه در خانه بمانند زیرا موج گرمای شدید در امتداد سواحل شمال غربی این کشور دمای هوا را به ۵۰.۷ درجه سانتیگراد (۱۲۳ درجه فارنهایت) رساند که آخرین بار در ۶۲ سال پیش مشاهده شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، این گرمای تاریخی درحالی در استرالیا رقم خورده که دانشمندان و محققان در مورد گرم شدن زمین و تبعات زیست محیطی آن برای طبعیت و انسان هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده در این هفته نشان داد که گرم‌ترین سال‌های ثبت شده سیاره همه در دهه گذشته بوده‌اند و سال ۲۰۲۱ ششمین سال گرم‌ در تاریخ بوده است.

استرالیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کربن در جهان است، اما دولت دست از قطع اتکای خود به زغال سنگ و سایر صنایع سوخت فسیلی برنمی‌دارد چرا که معتقد است انجام این کار به هزینه‌های شغلی منجر می‌شود.

منبع: شفقنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دمای هوا رویترز استرالیا گرمایش زمین گرم شدن هوا گرم شدن کره زمین گرم شدن زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز  کرمان به نقل از هواشناسی کرمان، طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته جاری علاوه بر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای در استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود وبا توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در  این مناطق  احتمال دارد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای هفته آینده نیز از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود و در  بیشتر مناطق جوی نسبتا پایدار مورد انتظار است.

همچنین در دماهای ثبت شده ۲۴ ساعت گذشته استان کرمان لاله زار با دمای یک درجه سردترین، ریگان با دمای ۳۶ درجه گرمترین مناطق استان بوده اند.

بیشینه و کمینه دمای شهر کرمان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درجه ثبت شده است.

 

دیگر خبرها

  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی