Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین جشنواره عمار با معرفی برگزیدگان آن در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش قدس آنلاین، دوازدهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به ایستگاه پایانی خود رسید و برگزیدگان این جشنواره طی مراسمی که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

در این مراسم هم‌چنین قرار است از یک عمر فعالیت هنری مسعود جعفری جوزانی تقدیر شده و فیلم «تروا» به نمایش دربیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختتامیه این رویداد از دقایقی پیش با حضور خانواده معزز شهدا آغاز شد. در ابتدای این مراسم بخشی از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره عمار در بخش‌های معرفی شدند.

بخش «مستند؛ نهضت جهانی مستضعفین و مدافعان حرم»

لوح افتخار جشنواره به اثر «داستان فوتبال(رقصنده با گرگ‌ها)» به کارگردانی مهدی افضل‌زاده رسید. در این بخش هیئت داوران هیچ فیلمی را شایسته فانوس ندانست.

بخش «مستند، مدافعان حرم»

لوح افتخار جشنواره در این بخش به مستند «ژنرال» به کارگردانی مهرداد یوسفی و فیلم مستند «آقای اصغر اکبر من» به کارگردانی احمد عبدالرحیمی داده شد.

هم‌چنین فانوس جشنواره نیز به مستند «محاصره ۳۶۰ درجه» به کارگردانی حامد هادیان اهدا شد.

مهرداد یوسفی کارگردان مستند «ژنرال» پس از دریافت جایزه خود گفت: جایزه خود را به مردم کردستان عراق تقدیم می‌کنم. همانطور که می‌دانید این مستند درباره نجات اربیل عراق است که با رهبری و توسط شهید سلیمانی انجام شد. هفته گذشته در سالگرد شهادت سردار سلیمانی مسئولان سلیمانیه عراق مراسم یادواره بسیار بزرگی را با حضور هزاران نفر از مردم این منطقه برای ایشان برگزار کردند و از مقام سردار سلیمانی تقدیر کردند.

بخش «مستند؛ حافظه ملی»

لوح افتخار جشنواره عمار در این بخش به مستند «نائب الامام» به کارگردانی محمدعلی یزدانی و «جستجوگر» به کارگردانی محمدمهدی ابراهیمی نصر اهدا شد.

فانوس جشنواره نیز به مستند «پسر طلایی» به کارگردانی عباس وهاج تعلق گرفت.

بخش «مستند؛ تاریخ فرهنگی اجتماعی و دفاع مقدس»

لوح افتخار جشنواره در این بخش به ۳ مستند «شهرک دارخوین» به کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، «آورتین» به کارگردانی حسن وزیرزاده و «زنان جبهه شمالی» به کارگردانی محمد مجیدپور رسید.

هم‌چنین فانوس جشنواره نیز به فیلم مستند «کد۰۲۴» به کارگردانی عبدالرضا رحمانی نسب داده شد.

پس از اهدای بخش اول جوایز جشنواره عمار، رضا برجی داور این جشنواره طی سخنانی گفت: جشنواره امسال یک سر و گردن بالاتر از سال گذشته بود. اما دقت داشته باشید که کار مستند این نیست که یک دوربین دست بگیریم و جایی را نشان بدهیم بدون آنکه اول و آخر داشته باشد. نام این کار، سینمای مستند نیست. دوستان حتما باید فرم را در کارهایشان رعایت کنند. درخواست دارم که فیلمسازان عماری بروند و فرم را بخوانند.

وی ادامه داد: ۳ سال از بیانیه‌ گام دوم انقلاب که رهبر عزیزمان داده‌اند گذشته است اما متاسفانه در حق آن جفا شده و کمتر کسی بدان توجه می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز بارها در سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کردند. از دولت قبلی که انتظاری نداشتیم چون اصل قصه را قبول نداشت که اگر قبول داشتند، وضع امروزمان این‌گونه نبود. با این حال، اگر می‌خواهیم نقشه راهی برای آینده داشته باشیم باید از این بیانیه استفاده کنیم.

این مستندساز تأکید کرد: فرصت ما در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیار کم است؛ فضای مجازی را جدی نمی‌گیریم و آن را اصلا نمی‌بینیم. در آن فقط جوک برای هم می‌فرستیم، در حالی که این فضا مانند یک اتوبان دوطرفه است. آنان می‌تازند و ما هم باید جلو برویم. بنده از مسئولین جشنواره درخواست دارم که برای سال آینده بخش ویژه‌ای را به بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص بدهند. من نسبت به آینده هشدار می‌دهم و درخواست دارم که این بیانیه را به عنوان یک نقشه راه جدی بگیرند.

بخش «مستند؛ ملت قهرمان»

لوح افتخار جشنواره در این بخش به فیلم «به رنگ مریم» اثری از حمید اکبرپور و «اباشه» به کارگردانی میثم جهان‌بین رسید. هیئت داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

بخش «مستند، جنگ اقتصادی»

لوح افتخار جشنواره به اثر «گنج پنهان» به کارگردانی مظفر حسینخانی هزاوه رسید و لوح افتخار بهترین پژوهش را مستند «اکس نیهیل، یک تراژدی اقتصادی» به کارگردانی محمدرضا نیرومند دریافت کرد.  

فانوس این بخش به اثر «یکی از ما (بی بی)» به کارگردانی امیر اطهر سهیلی داده شد.

بخش «مستند؛ رویای ایرانی»

لوح افتخار جشنواره در این بخش به مستند «رفاقت هایتک» به کارگردانی هاشم مسعودی و محمد صادق رمضانی مقدم رسید. هیئت داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

بخش «مستند؛ نقد درون گفتمانی»

لوح افتخار جشنواره در این بخش به مستند «آدرس غلط» به کارگردانی محمدهادی اینانلو و «بلوار اتحاد» به کارگردانی صادق زارع  رسید.  

فانوس این بخش نیز به اثر «نان گزیده‌ها۲» به کارگردانی محمدرضا حاج‌محمدحسینی اهدا شد.

اکران‌کننده برتر مردمی جشنواره دوازدهم از دزفول آمد.

در بخش دیگری از اختتامیه دوازدهمین جشنواره عمار، نشان شهید سیاح به زهرا آراسته‌نیا اکران کننده مردمی از دزفول خوزستان اهدا شد.

جایزه شهید سیاح در اختتامیه هر دوره به اکران‌کننده مردمی برتر جشنواره مردمی فیلم عمار اهدا می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره عمار مردم لوح افتخار جشنواره در این بخش بخش به مستند دوازدهمین جشنواره جشنواره عمار اهدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی

محمد حسین فیروزی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد فرهنگی است، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند این رویداد فرهنگی که با عنوان امام رئوف گره خورده پیش ببرد.

او اضافه کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس عنوان کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره برگزار شد و ۹ برگزیده ملی در سطح کشور داشتیم، همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده‌اند که امروز از جمعی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

فیروزی خاطرنشان کرد: در دوره دوازدهم یکی از منابع مسابقه اثر آیت‌الله بهشتی از استان فارس بود، بیش از ۲۰۰ هزار نفر همین یک کتاب را مطالعه کرده بودند، یک کتاب کودک دیگر نیز استان فارس بوده است.

او با اشاره به برگزیدگان استانی این رویداد، عنوان کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنر‌های تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه‌ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنر‌های دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی این مسابقه شناخته شده‌اند.

فیروزی همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد، بیان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های فارس، ۴۷۸۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان در این رویداد شرکت کردند که از این میان ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی
  • نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد
  • معرفی قاریان برگزیده و ثبت‌نام دوره ارتقاء حافظان و قاریان
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • قاریان و دعاخوانان برگزیده سال ۱۴۰۲ معرفی شدند