Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: بر اساس تفاهم انجام‌شده میان روسای هیأت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر امروز (جمعه) برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به پایتخت‌ها بازخواهند گشت.

این وقفه به مدت دو روز خواهد بود و مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف خارج شده از توافق سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

گفتنی است امروز نیز رایزنی‌ها در وین در سطوح و فرمت‌های مختلف در جریان بود. در همین راستا علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام امروز (جمعه) در وین ملاقاتی دوجانبه داشتند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین با سه کشور اروپایی و با حضور انریکه مورا در نشستی به گفت‌وگو پرداخت.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین که از روز ۱۳ دی ماه در پایتخت اتریش آغاز شد در این ۱۲ روز در سطوح مختلف در جریان بود.

در همین راستا دیروز (پنجشنبه) ۲۳ دی ماه مذاکرات در دو سطح روسای هیأ‌ت‌ها و کاشناسان ادامه یافت و علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیداری دوجانبه داشت.

علی باقری همچنین با «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه نیز به صورت دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین با مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی ملاقات کرد و از سوی دیگر جلسات در سطوح کارشناسی به صورت دوجانبه و چندجانبه به منظور بررسی موضوعات مختلف برگزار شد.

روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه نیز نشست کارگروه سوم با موضوع تدابیر اجرایی با حضور کارشناسان هیأت‌های ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ برگزار شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس ایران و آمریکا برجام مذاکرات هسته ای مذاکرات وین اروپا روسیه چین مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس ارشد جمهوری اسلامی ایران مذاکره کننده ارشد سه کشور اروپایی مذاکره کنندگان دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود