Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:16:42 GMT

سفر رییس جمهور و هیات دولت تا افزایش تعرفه برق

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۱۰۴

سفر رییس جمهور و هیات دولت تا افزایش تعرفه برق

هرمزگان در هفته گذشته (۱۸ تا ۲۴ دیماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این رخدادها مرور می شود.

سیاسی

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان به همراه ۱۷ تن از وزرا و معاونان روز پنجشنبه و جمعه گذشته میهمان مردم هرمزگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی در بدو ورود به استان هرمزگان گفت: هرمزگان استانی تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و زمینه ها و ظرفیت های بسیار خوبی در این استان و شهر بندرعباس داریم که با وجود این ظرفیت های ارزشمند امروز برخی از نارسایی ها مثل فقر و بیکاری در این منطقه معنا ندارد.

دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان بود.

همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان، میز خدمت در همه دستگاه‌های اجرایی در بندرعباس برای پاسخگویی به درخواست های مردم راه‌اندازی شد و کارشناسان استانداری هرمزگان و نهاد ریاست جمهوری درخواست‌های مردم را جمع‌آوری و بررسی کردند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان دوشنبه گذشته با صدور حکمی عبدالرضا سالاری را به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان رودان منصوب کرد.

ریس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری فرماندار سابق یکی از شهرستان های این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی روز یکشنبه گذشته دراین زمینه افزود: با توجه به گزارش دستگاه های امنیتی در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

اقتصادی

رییس جمهور با تاکید بر تلاش بیشتر مسوولان برای حل مشکلات مردم زلزله زده گیشان غربی در بخش فین بندرعباس، گفت: نیاز به بودجه بیشتری برای حل مشکلات در این منطقه است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه گذشته در ادامه چهاردهمین سفر استانی خود در استان هرمزگان از منطقه زلزله زده گیشان غربی بازدید و از نزدیک با مردم این منطقه گفت و گو کرد و پس از گفت و گو با مردم اظهار داشت: در جلسه شورای اداری استان در خصوص بودجه بیشتر برای حل مشکلات این منطقه تصمیم گیری خواهد شد.

مرحله نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین پاسارگاد قشم جمعه گذشته با حضور رییس جمهور به صورت رسمی وارد مدار تولید شد.

از مزایای پالایشگاه نفت خام فوق سنگین پاسارگاد قشم می‌توان به تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغال‌زایی، تولید محصولات با کیفیت بالا و  کمک به ارتقای صادرات فراورده از جمله قیر کشور اشاره کرد و توان افزایش صادرات دارد.

وزیر کشور با تاکید بر اجرای طرح امهال وام های کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی هرمزگان لیست کشاورزان خسارت دیده در شهرستان حاجی آباد را با تایید فرمانداری در اختیار بانک کشاورزی قرار دهد.

احمد وحیدی روز پنجشنبه گذشته در نشست با  کشاورزان و گلخانه داران شهرستان حاجی آباد افزود: با پرداخت سود تسهیلات از سوی دولت، اصل وام با امهال سه ساله بدون جریمه توسط کشاورزان پرداخت شود.

وزیر نیرو گفت: ساماندهی رودخانه بردول منشعب از سد (بردول) یکی از تصمیم‌های مهم سفر استانی به شهرستان پارسیان استان هرمزگان است که مقرر شد در مدت زمان یک سال این کار انجام شود.

علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه گذشته که به عنوان نماینده دولت در چهاردهمین سفر استانی رییس جمهور به هرمزگان سفر کرده بود، در حاشیه بازدید از سد بردول پارسیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: رودخانه بردول باید در محدوده شهر به طور کامل ساماندهی شود و در مراحل بعد در مناطق روستایی نیز این اقدام انجام خواهد شد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارائی در توئیتی از رشد ۸۷ درصدی فروش اموال تملیکی در استان هرمزگان خبر داد.

خاندوزی بامداد جمعه گذشته در این توئیت نوشت: در بازدید از مهمترین استان تجاری و بزرگترین مرکز کالای متروکه، خوشبختانه وضع انبارهای اموال تملیکی هرمزگان نسبت به ۳ماه قبل که تحول را شروع کردیم پیشرفت چشمگیری رخ داد.

وزیر نفت بااشاره به اینکه هرمزگان قطب پالایشی کشور است، گفت: روزانه نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه نفت در این استان پالایش می شود و این منطقه مرزی از این حیث بیش از ۳۶ درصد پالایش نفت کشور را به خود اختصاص داده است.

جواد اوجی شامگاه پنجشنبه گذشته در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور برگزار شد، وضعیت فعلی استان هرمزگان در حوزه صنعت نفت و گاز را مناسبت دانست و  افزود: این استان  ۳۹ میدان نفتی و گازی دارد که تولید روزانه نفت از این استان ۱۵۰ هزار بشکه و گاز ۱۷ میلیون مترمکعب است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خسارت بارندگی و سیل اخیر در شرق هرمزگان بویژه در شهرستان میناب، دولت مصوبه‌های خوبی داشته و کمک‌های بلاعوض برای احیای کشاورزی در این مناطق اختصاص می‌یابد.

سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه گذشته در بازدید از مناطق سیل زده میناب و دیدار با کشاورزان و گلخانه داران این شهرستان افزود: بیشترین گلایه کشاورزان و گوجه کاران میناب خرید نکردن محصول و نبود صنایع تبدیلی در منطقه است که با توجه به عنایت دولت به هرمزگان به طور حتم خرید تضمینی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در منطقه بنا به ضرورت آن مدنظر قرار خواهد گرفت.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری بندرعباس که از سوی شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان معرفی می‌شود تصویب شد.

جواد واحدی پنجشنبه گذشته در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم بندرعباس اظهارداشت: بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس یکی از مواردی است که به طور قطع در دولت انعکاس خواهد یافت و از شهردار درخواست می‌شود بحث‌های زیرساختی را با جدیت بیشتری به وزارت کشور انتقال دهند.

معاون بندری و امور اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: یک کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در پایانه اختصاصی بندر شهیدرجایی پهلودهی شد.

منصور خرمشکوه روز دوشنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: این کشتی که لقب بزرگترین کشتی باری پهلودهی شده در بندرشهید رجایی را به خود اختصاص داده، دارای ۲۳۰ متر طول و پنج انبار ظرفیت ناخالص (GT ) بوده که بعد از پهلودهی بلافاصله عملیات تخلیه گندم های آن آغاز شده است.

 هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هفته گذشته اعلام کرد: سامانه جامع جستجوی شغل برای ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان از سوی وزارت متبوع در کشور راه‌اندازی و برای معرفی کارجویان استان به کارفرمایان فعال شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با آغاز فصل زمستان و افزایش تعرفه برق، سقف الگوی مصرف برای هر مشترک در استان به ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه رسید.

مهرداد حاجی زاده روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: مشترک‌هایی که بیش‌تر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف کنند، شامل ۳۰ درصد افزایش هزینه‌های سالانه می‌شوند.

ذبیح الله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی چهارشنبه گذشته با حضور در میز ارتباطات مردمی این وزارتخانه در اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، ضمن بررسی روند پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم و فعالان اقتصادی این استان، دستورات لازم را نیز در این زمینه صادر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث نیروگاه‌ها با وزارت نیرو با بیش‌از ۱۰ هزار مگاوات برق منعقد شده که از این مقدار یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات آن در استان هرمزگان است.

سید رضا فاطمی امین روز جمعه گذشته در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان اظهارداشت: تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه با وزارت نیرو، بسیاری از شرایط را تسهیل می‌کند که کمک شایانی به بخش صنعت است و البته بسیاری از واحدهای فولادی نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده‌اند تا با کمبود برق مواجه نشوند.

مدیرکل کمتیه امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به استان هرمزگان و پیگیری رییس کمیته امداد کشور با بنیاد مستضعفان، مبلغ ۲۴۳ میلیارد ریال برای رفع مشکلات به مددجویان آسیب دیده از سیل دراین استان اختصاص یافت.

جلیل تراهی روز جمعه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها با اشاره به اینکه بیشتر خانواده های آسیب دیده از سیل وسایل زندگی شان از بین رفته است، تصریح کرد: این مساعدت ها جهت تامین لوازم ضروری زندگی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد که از سیل اخیر دچار آسیب شده اند، اختصاص یافته است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به دستور وزیر پروژه پارک آبی بندرعباس برای برای راه دسترسی، گازرسانی، رمپ ورود و خروج و مشکل‌های راه دسترسی اختصاص دادیم.

جواد واحدی پنج‌شنبه شب گذشته در بازدید از پروژه پارک آبی بندرعباس افزود: این طرح به اعتبار بیشتری نیاز دارد اما به سهم خود این مبلغ را اختصاص دادیم تا در اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد بهره‌برداری یکی از طرح‌های بزرگ جنوب کشور شویم.

اجتماعی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امکانات سپاه برای بازسازی، ترمیم، مرمت خانه‌های سیل زدگان بسیج می‌شود و این نیرو تا رفع کامل خسارت های سیل در کنار مردم سیل زده خواهد ایستاد و تا بهبود شرایط و رفع مشکلات ناشی از سیل، این مناطق را ترک نخواهد کرد.

سردار حسین سلامی عصر یکشنبه گذشته در بررسی وضعیت مناطق سیل زده میناب،کنارک و چابهار با بیان اینکه سپاه همراه و همیار مردم است، افزود:‌ این احتمال وجود دارد که  با بارش‌های احتمالی در آینده مردم دوباره دچار مشکلاتی بشوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه استان هرمزگان نیاز به آمبولانس دریایی دارد، گفت: برهمین اساس ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین آمبولانس دریایی به جزیره بوموسی و هرمز اختصاص داده شده است تا مشکل این مناطق حل شود.

دکتر بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه گذشته در نشست شورای اداری استان هرمزگان با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: زیرساخت های بهداشتی و درمانی در هرمزگان به‌ویژه در شرق ضعیف است که برای جبران این کمبود و رفع بخشی از مشکلات مردم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی میناب اختصاص یافته است.

فرهنگی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی در هرمز در دستورکار است، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این جشنواره‌ها در موضوع های مختلف، از پانزدهم بهمن سالجاری تا پانزدهم اردیبهشت سال آینده در این جزیره برگزار می‌شود.

علی فیروزی عصر یکشنبه گذشته در نشست کارگروه ویژه توسعه جزیره هرمز افزود: این جشنواره‌ها متناسب با اسناد توسعه و پیشرفت و شرایط اقلیمی و بومی جزیره هرمز به مرحله اجرا خواهند رسید.

هفته گذشته همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان، تعدادی از چهره‌ها و فعالان فرهنگی استان هرمزگان با نوشتن نامه‌ای به آیت الله سید ابراهیم رییسی ، خواستار ثبت جزیره هرمز به عنوان موزه طبیعی ملی و در مرحله بعد اقدام برای ثبت بین المللی آن شدند.

آموزش عالی

تفاهم نامه همکاری در زمینه پژوهشی و فناوری، میان استانداری هرمزگان، دانشگاه هرمزگان و پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف شنبه شب گذشته به امضای استاندار هرمزگان، سرپرست دانشگاه هرمزگان و رییس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف رسید.

حوادث

سه شنبه گذشته براثر برخورد شناور صیادی با شناور دریابانی در محدوده اسکله پل ازتوابع این شهرستان یک نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

اجتماعی

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌ گرفته توسط گروه های کارشناسی و براساس بروزرسانی ارزیابی ها، مجموع خسارت های سیل هفته گذشته در استان افزون بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مهدی دوستی یکشنبه گذشته در ارتباط ویدیو کنفرانسی با جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان، ضمن ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و خسارت های وارد آمده ناشی از سیل در هرمزگان، اظهار داشت: در جریان این اتفاق مسیر شماری از روستاها مسدود و ارتباطات مخابراتی و آب و برق قطع شد که خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه های مسوول این قطعی در کوتاهترین زمان ممکن رفع شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس گفت: طرح «تبرکات فاطمی» در بین خانواده‌های نیازمند همزمان با شهادت ام ابیها (س) در این شهرستان اجرا شد.

محمد علی پویه روز شنبه گذشته در این خصوص افزود: افزون‌ بر ۱۵۰ بسته شامل مواد غذایی ضروری در قالب یک سبد غذایی، به نام "تبرکات فاطمی" در این طرح به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا شد.

رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: خیران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در قالب خرید تعداد ۴۲ دستگاه یخچال ۹ فوت به این بیمارستان کمک کردند.

دکتر یدالله رییسی ماکیانی عصر سه‌شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از این تعداد ۱۲ دستگاه یخچال توسط بنیاد حکمت و تعداد ۳۰ دستگاه یخچال نیز توسط حسین ملاحی از خیران بندر کوهستک خریداری و در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

هفته گذشته به دستور مقام قضایی و طی عملیاتی توسط پلیس آگاهی میناب، عامل جنایت مسلحانه در روستای درپهن این شهرستان دستگیر شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: این استان در حوزه های اموال منقول و غیرمنقول در سطح کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه گذشته در خصوص لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: با توجه به آمار عملکرد سازمان اموال تملیکی در خصوص تعیین تکلیف اموال بیت المال در ۹ ماهه سال جاری، این استان در جمع‌بندی شاخص‌های هجده‌گانه عملکردی در حوزه های اموال منقول و غیرمنقول در سطح کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: یک تن و ۵۱۰ کیلو گرم تریاک و حشیش  از یک دستگاه  کامیون بنز در پوشش بارهندوانه در شهرستان میناب کشف شد.

سردار سرتیپ دوم "غلامرضا جعفری" روز چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: مأموران انتظامی شهرستان میناب  با اقدام گسترده اطلاعاتی و رصد مستمر عناصر اصلی قاچاقچیان ، ازانتقال یک محموله سنگین مواد مخدر با  خودرو کامیون بنز باری ازاستان های شرقی کشور به سمت جاده "میناب - بندر عباس" مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته با حضور در مناطق یکم و دوم نیروی دریایی ارتش، توان یگان‌های عملیاتی این مناطق را مورد ارزیابی قرار دادند.

هفته گذشته با تلاش نیروهای مرزبانی و انتظامی هرمزگان، چهار باند قاچاق سوخت در این استان متلاشی و ۲۰ نفر دستگیر و ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش استان هرمزگان بیش از سه هزار و ۳۵۰ ملک دارد که نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها سنددار شده اند.

قاسم احمدی لاشکی عصر چهارشنبه گذشته در حاشیه نشست روسای مناطق ۲۲ گانه آموزش و پرورش هرمزگان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰تاکنون نیز ۱۲۲ ملک آموزش و پرورش هرمزگان دارای سند شده اند.

ورزشی

وزیر ورزش و جوانان به اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار درحوزه ورزش هرمزگان اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار تخصیصی برای نخستین بار برای اجرای ۶۰ زمین چمن مصنوعی استان، زمین های سام و زال جزیره قشم و ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهرستان میناب است.

سید حمید سجادی روز پنجشنبه گذشته در دیدار با اقشار مختلف مردم در محل فرمانداری بندرخمیر با اشاره به خواسته مردم بندرخمیر در خصوص ایجاد ورزش های تالابی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع، این مهم مورد پیگیری قرار می گیرد.

شنبه گذشته ، در هفته سوم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور تیم صنایع هرمزگان در میزبانی از شهرداری جیرفت این تیم را ۶ بر ۲ گلباران کرد.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال امیدهای هرمزگان یکشنبه گذشته با حضور هشت تیم در ۲ گروه آغاز شد که در هفته نخست تیم های فتح رویدر، نیو سایپا بندرعباس و آرمان کیان ساحل بندرعباس حریفان خود را شکست دادند.

هفته گذشته تیم بحر و برگستر هرمزگان صدرنشین مرحله نخست لیگ برتر آب های آرام بانوان کشور شد.

در پایان مرحله اول پس از برگزاری مسابقه در ۷ ماده در بخش بانوان بحر و بر گستر هرمزگان با ۶۷ امتیاز اول شد و تیم های صنایع هرمزگان با ۶۳ امتیاز و میداف بوشهر با ۴۵ امتیاز در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

دور جدید اردوی تیم ملی آب‌های آرام در بخش بانوان به میزبانی بندر خمیر از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد.

تیم ملی آب‌های آرام پس از برگزاری دو مرحله اردوی انتخابی و آمادگی با هدف حضور موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو پس از هماهنگی‌های لازم در بندر خمیر اردو زد و این اردو تا ۷ اسفند ادامه دارد.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه پروندهٔ خبری هرمزگان، مقصد چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان آیت الله سید ابراهیم رییسی خود اختصاص داده روز پنجشنبه گذشته یکشنبه گذشته چهارشنبه گذشته سفر رییس جمهور شهرستان میناب استان هرمزگان شنبه گذشته شنبه گذشته گذشته با حضور آموزش و پرورش گذشته در نشست رییس جمهور امور اقتصادی اموال تملیکی میلیارد ریال هرمزگان گفت شورای اداری رسانه ها سفر استانی هفته گذشته جمعه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد

دولت پاکستان در پی سفر رییس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد، تصمیم گرفته است یکی از اتوبان‌های تازه تاسیس پایتخت این کشور را به نام کشور دوست و همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

به گزارش مشرق، در پی سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور ایران به پاکستان، دولت فدرال این کشور اعلام کرد که تصمیم گرفته یکی از بزرگ‌راه‌های آن را به نام همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

شبکه ای‌آروای نیوز در این باره گزارش داد: خیابان یازدهم اسلام‌آباد «خیابان ایران» نام گرفته است. این تصمیم طی جلسه کابینه دولت فدرال اتخاذ شد. پروژه احداث اتوبان یازدهم اسلام‌آباد به تازگی آغاز شده است.

رئیسی که در راس یک هیات دیپلماتیک بلندپایه به پاکستان سفر کرده بود، مورد استقبال «ریاض حسین پیرزاده» و « موداسیر تیپو» سفیر پاکستان در ایران قرار گرفت.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، رئیسی قرار است با نخست‌وزیر، رییس جمهور، رییس سنا و رییس مجلس ملی این کشور دیدار کند.

مقامات دو کشور درباره تقویت روابط دوجانبه، تجارت و همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، طرفین همچنین قرار است درباره همکاری در زمینه مسائل جهانی و منطقه‌ای وهمکاری دوجانبه برای مقابله با تهدید مشترک تروریسم نیز رایزنی کنند.

پاکستان و ایران تصمیم گرفته‌اند یک منطقه اقتصادی ویژه مشترک با هدف تقویت اقتصاد دو کشور نیز ایجاد کنند.

منابع مطلب به ای‌آروای نیوز گفتند که کابینه دولت فدرال به امضای یکت تفاهم‌نامه همکاری با ایران در طی سفر رییس جمهور ایران به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان داده است و طرفین پیش‌نویس آن را نیز نهایی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد