Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:31:08 GMT

اجازه ندهیم صنعت دارو به سرنوشت خودرو دچار شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۱۰۵

اجازه ندهیم صنعت دارو به سرنوشت خودرو دچار شود

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشته بود برای آن دسته از پزشکان به خصوص پزشکان هیأت علمی که داروهای خارجی تجویز کنند، امتیاز منفی در نظر گرفته می‌شود.

سیدعلی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر، به اظهار نظر وزیر بهداشت واکنش نشان داد و گفت: پزشک حق دارد برای تجویز داروهایی که بدون ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شوند، محدودیت و ممنوعیتی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمی‌توان با طرح موضوعاتی مثل امتیاز منفی، پزشکان را از تجویز داروهایی که در بازار دارویی کشور موجود است، تهدید کرد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: با محدود کردن واردات داروهای خارجی، صنعت داروسازی کشور به سرنوشت صنعت خودروسازی تبدیل می‌شود.

وی گفت: اگر واردات داروهای مورد نیاز کشور که مشابه داخلی ندارند، قطع شود، پزشک محکوم به انتخاب دارویی برای بیمار خودش می‌شود که شاید مفید نباشد.

فاطمی تاکید کرد: تولید کنندگان داخلی هم موافق این موضوع نیستند که واردات دارو به طور کلی قطع شود. زیرا، زمینه رقابت از بین می‌رود.

وی افزود: با این قبیل مسائل و موضوعات باید به صورت ریشه برخورد شود و تکلیف ارز دارو مشخص گردد.

کد خبر 5399713

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علی فاطمی انجمن داروسازان ایران ارز دارو ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 سویه اومیکرون کرونا واکسیناسیون آمار کرونا سرطان دارو واکسن آسیب های ورزشی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟

در گزارشی از آزاد شدن واردات جت شخصی به کشور به‌شدت انتقاد شده است.

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

وقتی از «جت شخصی» صحبت می‌کنیم؛ مشخص است که درباره چه چیزی حرف می‌زنیم. یک هواپیما با گنجایش ۷ تا ۱۰ نفر که فقط عده‌ای خاص قدرت اجاره یا خرید آن را دارند؛ بنابراین کسی مخالف دسته‌بندی این کالا در رده لاکچری‌ها نیست. اما کاربران شبکه‌های اجتماعی سؤال می‌کنند که چرا در شرایط تنگنای ارزی موجود که بسیاری از کالا‌ها در رده «لوکس» دسته‌بندی شده و واردات آن ممنوع است؛ برای قشر خاصی که قدرت خرید همه‌چیز را دارند، خرید و فروش جت شخصی آزاد شده تا به زندگی لوکس خود چهره تازه‌ای بدهند و از یکنواختی در بیایند؟ این دسته از کاربران، به شرایط واردات آیفون ۱۴ که سال‌هاست واردات آن ممنوع است اشاره می‌کنند.

یا به واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که به عنوان کالای لوکس، انجام این کار منوط به صادرات کالای دیگری شده. یا واردات خودرو که دو سال است به دلایل مختلف انجام نمی‌شود یا فرایند کندی دارد. یا واردات لوازم خانگی که به بهانه حمایت از تولید داخلی ممنوع شده است. این دسته‌بندی تا چندین مورد دیگر ادامه دارد و افکار عمومی می‌پرسد چرا این دوگانگی رفتاری در واردات و خرید و فروش کالا دیده می‌شود؟ و چرا رانت خاصی برای قشر پولدار جامعه فراهم شده است؟

مثلا چطور می‌شود که آیفون ۱۴ به دلیل لوکس بودن رجیستر نمی‌شود، اما به از «ما بهتران» اجازه رجیستر جت شخصی می‌دهند؟ چرا مردم اجازه رانندگی با خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به بالا را ندارند (چون اصولا آنقدر گران و نایاب است که دسترسی عموم به آن راحت نیست)، اما ثروتمندان مجوز خرید جت شخصی را پیدا می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟
  • وقتی پزشک عمومی نسخه لاغری می‌پیچد!
  • وقتی پزشکان بلاگر می‌شوند
  • بی‌پولی، خیلی از پزشکان را بلاگر کرده است!
  • بی‌پولی، خیلی از پزشکان را بلاگر کرد
  • فقط حمل دارو اینترنتی می‌شود نه تجویز و تائید آن
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود