Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سرهنگ حسینی گفت: با توجه به اهمیت نقش فضای مجازی در زندگی روزمره افراد و همچنین تاثیر گذاری آن در آینده کودکان که آینده سازان جامعه هستند و با تهدیدات زیادی در این فضا مواجه می‌شوند، بسیار مهم است که به والدین و معلمان کمک شود تا نقشی که می‌توانند در ایمن نگه داشتن کودکان آنلاین ایفا کنند را بهتر درک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او خانواده‌ها نباید کودکان خود را در فضای مجازی تنها بگذارند به همین منظور باید نسبت به یادگیری و ارتقاء دانش سایبری خود اقدام کنند.

سرهنگ حسینی می گوید: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، پرداخته خواهد شد

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: این پویش مردمی از تاریخ ۲۵ دی ماه در استان خوزستان به صورت هماهنگ با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول شناسایی خطرات برای کودکان در فضای مجازی و بهبود روند آگاهی از خطرات و همچنین توسعه رسانه‌های پیشگیرانه برای کمک به حداقل رساندن خطرات و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه در به کارگیری آن‌ها از جمله اهداف کلیدی این پویش است. صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids و کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata به عنوان یک مرجع کامل در این زمینه عمل می‌کند.

سایت پلیس فتا مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا کودکان سایبری فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری  به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال با ارائه رسید‌های جعلی در فضای مجازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمود مختاری افزود: متهم با تبلیغ وسیع در زمینه خرید محصولات کشاورزی در فضای مجازی و اعتماد یکی از شهروندان به متهم ، پس از برقراری تماس تلفنی و دریافت رسید  نسبت به بارگیری و انتقال ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کشمش با خودروی اعزامی از سوی کلاهبردار اقدام می کند که پس از مراجعه به بانک از کلاهبرداری صورت گرفته مطلع می‌شود.

وی گفت: با سرعت عمل کارشناسان پلیس فتای بردسکن در تعامل با مقام قضایی، ۴ متهم به کلاهبرداری در این زمینه در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و دستگیر می شوند.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان