Web Analytics Made Easy - Statcounter

الله کرم جانی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به این استان، ۲ هزار میلیارد ریال  به زیر ساخت های جاده ای استانی اختصاص یافت که تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است .

وی بیان کرد: از این میزان اعتبارات تخصیص یافته ۱۰۰ میلیارد ریال برای زیر ساخت های جاده ای شهرستان های باشت و گچساران در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانی پور اظهار داشت: نقد شدن اعتبارات تخصیصی در روند سرعت ‎بخشی به پروژه‏‌های راه در دست احداث استان نقش ویژه‌‏ای ایفا می‌کند.

وی تعداد طرح های  راهداری و حمل و نقل جاده ای در دست اجرای استان را بیش از ۲۱۰ طرح اعلام کرد و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها بیش از ۴۰ درصد است.

جانی پور ادامه داد: طول راه های در دست اجرا در استان هم اکنون ۸۵۰ کیلومتر می باشد که با بهره برداری از آنها تحول چشمگیری در زمینه زیر ساخت های جاده ای منطقه ایجاد خواهد شد.

وی ابراز داشت: بیش از ۱۸۰ طرح  عمرانی فعال و نیمه فعال در زمینه زیر ساخت های جاده ای در روستاهای استان وجود دارد که نیازمند حمایت جدی است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهسازی و آسفالت راه روستایی کوه دهک و پیچاب به سرآستانه در شهرستان باشت هم اکنون در دست اجراست.

جانی پور ادامه داد: عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت کوه دهک به طول ۳.۲ کیلومتر و با ۴۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و بهسازی راه روستایی پیچاب به سرآستانه به طول یک کیلومتر و با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار  در دست اجراست.

به گفته جانی پور بیش از ۲۴میلیارد ریال به جاده لار- شابهرام - باشت به چرام اختصاص یافت و این طرح بزودی به مناقصه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه این محور ارتباطی به طول ۱۰کیلومتر است،گفت: تکمیل جاده ارتباطی باشت به چرام  نقش مهمی در رفاه حال مردم و تردد آسان وسایط نقلیه خواهد داشت.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:  همچنین امسال از محل توازن،نفت و محرومیت زدایی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به طرح های راهداری این استان اختصاص یافت.

جانی پور ادامه داد: این استان بیش از ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که پنج هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است و  ۳۰۳ کیلومتر ازاد راه  در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد طرح های عمرانی پروندهٔ خبری پنجمین سفر استانی رییس‌جمهوری و رهاورد آن برای کهگیلویه و بویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد طرح های عمرانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد طرح های عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد زیر ساخت های جاده ای میلیارد ریال جانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۵۵۵ میلیمتری بارش‌های سال آبی جاری در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ولی بهره‌مند افزود: میانگین بارش‌های بلند مدت کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۳ میلیمتر است. وی با اشاره به اینکه میانگین بلندمدت بارندگی‌های استان تا فروردین ماه ۵۰۷ میلیمتر است، تاکید کرد: میزان بارندگی‌های امسال بیشتر از میانگین بلند مدت برآورد می‌شود. رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه سال آبی گذشته تا به این وقت از سال (فروردین) به طور میانگین ۶۷۱ میلی متر باران در ایستگاه‌های هواشناسی استان ثبت شده بود، گفت: میانگین بارندگی‌های امسال نسبت به مدت مشابه ۱۱۵ میلیمتر کاهش یافته است. بهره‌مند عنوان کرد: ایستگاه‌های لنده و یاسوج با ثبت ۷۳۲ و ۶۵۲میلی متر باران در سال آبی جاری رکوردار بارندگی‌های امسال هستند. وی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲ تاکنون همچنین در سی سخت ۵۵۴، دوگنبدان ۴۶۵، مارگون ۵۵۷، دهدشت ۵۴۱ و لیکک ۴۰۹ و امامزاده جعفر ۴۸۸میلی متر باران گزارش شد. رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلی متر است. بهره‌مند درباره پیش بینی کوتاه مدت بارندگی‌های امسال نیز گفت: شبانه روز آینده هوای استان ابری تا قسمتی ابری، وزش باد از اواخر وقت همراه با بارش پراکنده خواهد بود. یک سال آبی در ایران از اول مهر شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد. کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.    

دیگر خبرها

  • سوال روز هجدهم «زندگی با آیه ها» در کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد
  • میانگین ۵۵۵ میلیمتری بارش‌های سال آبی جاری در کهگیلویه وبویراحمد
  • ثبت بیش از یک میلیون تردد در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد 
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر