Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان؛ علی بابایی در حاشیه ی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شغلی که دارای ماهیت دائمی است باید به امنیت دائمی برسد و این مورد در دستور کار مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه هدف مجلس یازدهم رفع بخشی از مشکلات در حوزه فعالیت های اقتصادی کارگران در بخش های دولتی و نیمه دولتی است، افزود: رفع مشکلات کارگران از جمله امنیت شغلی دائمی در دستور کار قرار دارد و امید است با هماهنگی بین دولت و مجلس بتوان دغدغه های موجود در حوزه های رونق بخشی به تولید را رفع کرد تا مشکلات کمتر شود و کارگران به امنیت برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: آسیب شناسی ها انجام شده تا در برنامه های کلان بتوان بخشی از مشکلات و اشکالات پیش‌ روی فضای اقتصادی خرد و کلان را با استفاده از قانون فضای کار و تامین اجتماعی بهبود بخشید.

بابایی؛ یادآور شد: اصلاح ماده ۵۰ قانون کارگرهای ساختمانی، وصول بخشی از تعهدات دولت به تأمین اجتماعی، همسان‌ سازی حقوق کارگران بازنشستگان و قانون شورای اسلامی کار انجام شده و دیگر دغدغه‌ های کارگران نیز در حال انجام است.

وی خواستار اجرای قوانین کار در مناطق آزاد و بندری کشور شد و گفت: تعارضی در قانون مناطق آزاد و قانون سرزمین مادری به ویژه در دفاع از حقوق کارگران وجود دارد در صورتی که هر آنچه در مناطق سرزمینی برای صیانت از اجرای قانون کار وجود دارد باید در مناطق آزاد نیز اجرایی گردد.

وی افزود: در مناطق آزاد برخی ها از ابزار این مناطق جهت تضعیف کارگران سواستفاده می کنند در حالی که تشکل های کارگری و ظرفیت های توسعه کسب و کار بایستی همچون سرزمین اصلی اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای عدالت در استخدام ها گفت: یک بار برای همیشه ۵میلیون و ۴۰۰ هزار نفری که در کشور امنیت شغلی ندارند تعیین تکلیف می شوند و اجرای عدالت استخدامی شاهد مهمترین عملکرد دولت سیزدهم و مجلس یازدهم خواهیم بود.

46

کد خبر 1592568

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟

امروز جلسه‌ای با حضور اعضای کارگری شورای عالی کار، کارفرمایان و دولت برگزار خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی از این است که دستور کار این جلسه بررسی مجدد برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ خواهد بود و احتمال می‌رود حق مسکن کارگران درصدی افزایش یابد، چرا که ثابت ماندن این آیتم پس از تعیین شدن مزد ۱۴۰۳ باعث اعتراض جامعه کارگری و انتقاد بخشی از نمایندگان مجلس شده است.

 با توجه به اینکه ۷۰درصد دستمزد کارگران صرف اجاره‌بها می‌شود، حق مسکن با مبلغ ناچیز آن، کمکی به هزینه‌های مسکن کارگران نیست، اما می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی را با افزایش رقم آن جبران کند.

پیگیری‌ها حاکی است که معاونت روابط کار امروز از اعضای شورای عالی کار درخواست کرده تا در جلسه‌ای گردهم آمده و مباحث مختلف مسائل کارگری را بحث و بررسی کنند. پیش‌بینی می‌شود خروجی این جلسه، افزایش حق مسکن و شاید بازنگری درباره مزد ۱۴۰۳ باشد.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد