Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا شاه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرایند واکسیناسیون کرونا در ۳۵ پایگاه تجمیعی و کلیه خانه‌های بهداشت در روستاها و پایگاه‌های سلامت در شهرهای استان کرمانشاه با تلاش کادر درمان در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون ۸۹.۹ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال نوبت نخست و ۷۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را در استان کرمانشاه دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین افرادی که سه ماه از زمان تزریق نوبت دوم واکسن کرونا آنها گذشته می‌توانند برای دریافت دز سوم یا یادآور به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و نوبت سوم را دریافت کنند.

شاه‌آبادی با اشاره به استقبال مردم برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا با توجه به شیوع سویه امیکرون در استان کرمانشاه، بیان کرد: تاکنون ۲۲.۵ درصد جمعیت هدف برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد شهرستان‌های استان کرمانشاه در زمینه واکسیناسیون کرونا، گفت: شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، صحنه، سنقر و کلیایی و گیلانغرب بهترین عملکرد را در واکسیناسیون کرونا در میان شهرستان‌های استان کرمانشاه دارا هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: هم اکنون تمامی واکسن‌ها از جمله واکسن سینوفارم، پاستو کووک، پاستو کووک پلاس، برکت، اسپایکوژن و اسپوتنیک در استان کرمانشاه موجود بوده و روزانه در حال تزریق است.

شاه‌آبادی با اشاره به نبود واکسن آسترازنکا در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: واکسن آسترازنکا هم اکنون در استان کرمانشاه موجود نیست اما طی روزهای آینده محموله‌ای از واکسن آسترازنکا وارد استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واکسن آسترازنکا فعلاً در مرکز استان کرمانشاه موجود نیست، اضافه کرد: افراد برای تزریق دُز یادآور یا سوم واکسن آسترازنکا می‌توانند از واکسن پاستو کووک پلاس استفاده کنند.

کد خبر 5399725

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آسترازنکا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان بارش برف ایلام عکس استانها سیدابراهیم رئیسی سیلاب مراسم تودیع و معارفه قاسم سلیمانی واکسیناسیون کرونا استان کرمانشاه واکسن آسترازنکا کرمانشاه موجود واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل